arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

واکنش حماس به ادعای آمریکا در مورد بازداشت دو فرد مرتبط با این جنبش: هیچ ارتباطی با جنبش بوگالوبوا نداریم / حماس به هیچ وجه در امور داخلی هیچ کشور دیگری دخالت نمی‌کند / در تاریخ حماس، تلاشی برای اقدام علیه آمریکا صورت نگرفته

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای که شنبه شب منتشر کرد، ادعای آمریکا مبنی بر بازداشت دو فرد مرتبط با این جنبش را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای که شنبه شب منتشر کرد، ادعای آمریکا مبنی بر بازداشت دو فرد مرتبط با این جنبش را رد کرد و آن را تلاشی برای کسب حمایت بیشتر لابی صهیونیست در انتخابات پیش‌رو ایالات متحده دانست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، در این بیانیه آمده است: حماس هرگونه آشنایی و ارتباط با جنبش "بوگالوبوا" یا هر یک از اعضای آن را رد می‌کند و تلاش آمریکا برای ایجاد ارتباط بین اعضای حماس و این جنبش آمریکایی را محکوم می‌کند.

حماس تأکید کرد: این اقدام آمریکا، تلاشی نافرجام برای ضربه زدن به وجهه حماس است که به درخواست رژیم صهیونیستی و سران تندرو آن انجام می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: حماس، یک جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین است که تنها در سرزمین فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی مبارزه می‌کند و به هیچ وجه در امور داخلی هیچ کشور دیگری دخالت نمی‌کند.

حماس افزود که تحت هیچ شرایطی قصد اقدام علیه آمریکا را ندارد و در تاریخ این جنبش نیز چنین تلاشی صورت نگرفته است.

این گروه فلسطینی اعلام کرد که این اتهامات در چارچوب برنامه و طرح هدفمند دولت آمریکا برای نابودی آرمان ملت فلسطین و مقاومت آن و تلاشی برای کسب حمایت بیشتر لابی صهیونیست برای انتخابات پیش‌رو صورت می‌گیرد.

درپایان بیانیه حماس آمده است که ما از ظلمی که سیاهان آمریکا از آن رنج می‌برند، آگاهیم و همبستگی کامل خود را با آنان اعلام می‌کنیم و امیدواریم که روزی فرا برسد که حقوق آنان نیز مانند حقوق مسلم ما به رسمیت شناخته شود.

دولت ترامپ که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات به دنبال پایان دادن به اعتراضات ضدنژادپرستانه در مینیا پولیس است، به تازگی دو تن از معترضان به نام‌های مایکل رابرت ۳۰ ساله و بنیامین تیتر ۲۲ ساله را به اتهام ارتباط با جنبش حماس بازداشت کرد.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد، این افراد که از اعضای جنبش بوگالوبوا Boogaloo Group Bois هستند، برای ضربه زدن به دولت آمریکا درصدد پیوستن به جنبش حماس و تامین حمایت از مالی و تسلیحاتی از این گروه بوده‌اند.

گروه بوگالوبوا توسط آمریکا به عنوان یک سازمان خطرناک طبقه‌بندی شده و دولت واشنگتن مدعی است که این گروه در مخالفت با رفتارهای نژادپرستانه آمریکا علیه سیاه پوستان از خشونت استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان