arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹

نشست نمایندگان دائمی اتحادیه عرب در قاهره آغاز به کار کرد / تحولات فلسطین ، تحولات در لیبی، عادی سازی روابط اسرائیل و امارات در دستور کار

یکصد و پنجاه و چهارمین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی امروز دوشنبه در مقر دبیرخانه عمومی این اتحادیه در «قاهره» پایتخت مصر آغاز به کار کرد. در این نشست مقدمات و آمادگی‌های لازم برای نشست پس فردای وزیران خارجه اتحادیه عرب فراهم می شود. نمایندگان دائمی مواردی را در دستور کار این نشست شورا قرار داده اند که مهمترین آنها تحولات فلسطین ، تحولات در لیبی و تحولات سیاسی در عرصه کشورهای عربی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست نمایندگان دائمی اتحادیه عرب در قاهره آغاز به کار کرد و فلسطین درخواست داده که موضوع الزام امارات به انصراف از سازش با رژیم صهیونیستی در آن مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش فارس، یکصد و پنجاه و چهارمین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی امروز دوشنبه در مقر دبیرخانه عمومی این اتحادیه در «قاهره» پایتخت مصر آغاز به کار کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در این نشست مقدمات و آمادگی‌های لازم برای نشست پس فردای وزیران خارجه اتحادیه عرب فراهم می شود.

نمایندگان دائمی مواردی را در دستور کار این نشست شورا قرار داده اند که مهمترین آنها تحولات فلسطین ، تحولات در لیبی و تحولات سیاسی در عرصه کشورهای عربی است.

این دستور جلسه همچنین شامل درخواست فلسطین برای بحث در مورد اعلامیه سه جانبه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی در خصوص عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن بر مسئله فلسطین است.
نمایندگان دائمی اتحادیه عرب همچنین قرار است درباره آنچه دخالت ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی خواندند و همچنین تجاوز مکرر ترکیه به خاک سوریه، امنیت دریانوردی و همبستگی با لبنان اوضاع در سوریه، لیبی و یمن و موضوعات اجتماعی و بهداشتی و همکاری عربی در زمینه مبارزه با کرونا و راهبرد عربی برای مبارزه با همه اشکال خشونت علیه آوارگان و پناهندگان گفت‌وگو کنند.

«نبیل شعث» نماینده ویژه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم گفته است که باید در نشست اتحادیه عرب، تخلف آشکار امارات از تصمیمات نشست‌های سران کشورهای عربی بررسی شود.

وی تأکید کرد که این تصمیمات، بر رد عادی‌سازی روابط تا پیش از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی تصریح دارد.

شعث بر این باور است که کشورهای عربی باید به امارات بگویند که مسئولیت این کشور بر اساس طرح صلح عربی، اقتضا می‌کند که از این اقدام منصرف شود.

کشورهای عربی در مارس ۲۰۰۲ طرح موسوم به صلح عربی را امضا کردند. بر اساس این طرح، در صورتی این کشورها می‌توانند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند که این رژیم به اشغال اراضی ۱۹۶۷ فلسطین پایان دهد.

نظرات بینندگان