arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۹ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: در زمینه بازگشایی‌ها، شرایط کشور را با کشورهای دیگر مقایسه نکنید
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۱:۲۶

حسن روحانی گفت: مساله حفاظت از سلامت و جان مردم در کنار تحریم شدیدی که امروز با آن مواجه هستیم، اهمیت بسزایی دارد، شرایط ما با کشورهای دیگر متفاوت است و خواهش می‌کنم در زمینه بازگشایی‌ها، مقابله با کرونا شرایط کشور ما را با شرایط کشورهای دیگر در همه زمینه‌ها مقایسه نکنند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: این برای ما اصل مهمی است هیچ درب مدرسه و دانشگاهی به روی کسی بسته نمی‌شود، تشویق میکنیم اساتید و معلمان ما آمادگی برای تدریس دارند، برای سلامت جسم و روح دانش آموزان و نشاط آنان و آموزش دقیق و صحیح آموزش حضوری اولویت اول ماست، برخی‌ها فکر می‌کنند اصول بهداشتی و سلامت فقط در بحث کروناست در حالی که فقط کرونا نیست، بیماری‌های فراوانی وجود دارد ما می‌خواهیم دانش آموزان از لحاظ جسمی و روحی و نشاط دارای سلامت کامل باشند.

وی تصریح کرد: می‌توان بچه‌ها را در آپارتمان برای یک سال حبس کرد، آن هم بیماری ایجاد می‌کند ما می‌خواهیم روح و جسم دانش آموزان سالم باشد من شنبه به روشنی گفتم ما هیچ دانش آموزی را اجبار نمی‌کنیم به مدرسه برود اما همه وسائل دانش را به صورت حضوری، فضای مجازی و از طریق صدا و سیما در اخیر آنان قرار می دهیم.

تکذیب شایعه مثبت بودن تست کرونای ۳۷ دانش‌آموز سیرجانی
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۱:۲۵

رئیس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان با تکذیب ادعای مثبت شدن تست کرونا در ۳۷ دانش‌آموز در مدرسه‌ای در شهر سیرجان گفت: مجموع بستری‌شدگان کرونا در سیرجان ۱۸ نفر است که بین آنها کودک و نوجوان نداریم.

کاسبان تحریم دوست دارند ترامپ رئیس‌جمهور شود
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۱:۲۴

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که در ایران حساسیت زیادی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد. علیرغم ظاهرسازی‌هائی که کاسبان تحریم می‌کنند و می‌گویند فرقی میان ترامپ و بایدن وجود ندارد و اصولاً ما نباید مسائل کشور را با این انتخابات مرتبط کنیم، آنها از پیروزی درباره ترامپ استقبال می‌کنند زیرا از کارشکنی‌های او علیه برجام سود برده‌اند و رونق آینده سیاسی و اقتصادی خود را نیز در گرو ادامه ریاست جمهوری او می‌دانند.

آنها با این واقعیت آشنا هستند که آمریکا فارغ از عملکرد تا حدودی متفاوت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، بر مبنای یک سیستم استکباری مدیریت می‌شود که سلطه‌طلبی را در ذات خود دارد، ولی با این حال منافع جناحی خود را در تفاوتی جستجو می‌کنند که در عملکرد این دو حزب وجود دارد و در 4 سال ریاست جمهوری ترامپ توانسته به آنها در لطمه زدن به برجام کمک کند و به کاسبی‌شان از تحریم رونق ببخشد حتی اگر استخوان‌های مردم خرد شود.

بعید است تا اواسط سال ۲۰۲۱ همه مردم آمریکا واکسینه شوند
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۱:۲۳

مقامات بهداشتی و متخصصان حوزه سلامت در ایالات متحده تخمین می‌زنند با وجود اینکه خبرهای امیدوارکننده‌ای از ساخت و توزیع هرچه زودتر واکسن کووید-۱۹ به گوش می‌رسد و دولت این کشور هم مقدار زیادی دوز واکسن پیش‌خرید کرده است، اما بعید است که مردم آمریکا حداقل تا نیمه سال ۲۰۲۱ واکسینه شوند.

نظرات بینندگان