arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های خطر از امروز / ترامپ: پس از انتخابات، شرایط توافق با ایران را سخت تر می‌کنم / ادعای افزایش بی سابقه صادرات نفت ایران به یک و نیم میلیون بشکه در روز / آمادگی کاخ سفید  برای خروج احتمالی ترامپ از قدرت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های خطر از امروز / ترامپ: پس از انتخابات، شرایط توافق با ایران را سخت تر می‌کنم / ادعای افزایش بی سابقه صادرات نفت ایران به یک و نیم میلیون بشکه در روز / آمادگی کاخ سفید  برای خروج احتمالی ترامپ از قدرت!

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

سنای آمریکا قطعنامه‌ای برای حمایت از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تصویب کرد: سنای آمریکا دو روز پس از خودداری رییس جمهوری این کشور از تعهد به تحویل مسالمت‌آمیز قدرت، قطعنامه‌ای را برای حمایت از روند قانونی انتقال قدرت تصویب کرد. قطعنامه سنا که به پیشنهاد «جو منچین» سناتور دموکرات آمریکایی به رای گذاشته شده بود، بدون مخالفت به تصویب رسید که معنای آن این است که هم‌حزبی‌های جمهوریخواه سنای آمریکا نیز از عدم تعهد ترامپ به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت نگران شده‌اند.

خواننده ایرانی و معروف پاپ کرونا گرفت: بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در توئیتی خبر از ابتلای خواننده گروه ماکان بند به کرونا داد. وی در این باره نوشت: رهام هادیان خواننده ‎ماکان بند هم به ‎کرونا مبتلا شد. او در حال درمان است و گفته میشود بخشی از ریه این خواننده نیز متاسفانه درگیر شده است.

رویترز: افزایش بی سابقه فروش نفت ایران: سه ارزیابی بر اساس ردیابی نفتکش ها نشان داد که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر بر خلاف تحریم های ایالات متحده به شدت افزایش یافته و یک حلقه نجات برای ایران و نجات آن فراهم شده است. سمیر مدنی، یکی از بنیانگذاران TankerTrackers به رویترز گفت: "صادرات ایران در حال افزایش است. ما در ماه جاری میلادی شاهد صادرات نزدیک به 1.5 میلیون بشکه در روز در هر دو نوع نفت خام و میعانات هستیم. این میزانی از صادرات است که ما طی یک سال و نیم اخیر با آن مواجه نبوده ایم."

ترامپ: پس از انتخابات، شرایط توافق با ایران را سخت تر می کنم: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود در میامی و فلوریدا با اعلام اینکه قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، شرایط را برای توافق احتمالی با ایران و ونزوئلا سخت تر کند به مقامات تهران و کاراکاس هشدار داد. رئیس دولت آمریكا گفت: همه این كشورها [به مذاكره با آمریكا] خواهند آمد. ما یک توافق عالی را به نتیجه خواهیم رساند. باید صبر كنیم تا انتخابات به پایان برسد. من به آنها (كشورهای ذکر شده) گفتم كه می خواهم صبر كنم.

تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های خطر از امروز: محمدرضا شانه ساز درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی داده شد که امسال این عدد دو برابر شده و قرار است که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار گرفته و بر اساس پروتکل تعریف شده، گروه‌هایی که باید این واکسن را تزریق کنند، واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان تزریق خواهند کرد. وی افزود: آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا که در معاونت‌های بهداشتی و برای گروه‌های پرخطر توزیع می‌شود که رایگان است. قیمت واکسنی که قرار است در داروخانه‌ها توزیع شود نیز حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان خواهد بود.

آمادگی کاخ سفید  برای خروج احتمالی ترامپ از قدرت!: نشریه پولتیکو نوشته یکی از سازمان‌یافته‌ترین و کارآمدترین بخش‌های کاخ سفید در این روزها، بال غربی کاخ سفید است که در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال قدرت ریاست‌جمهوری به جو بایدن در صورت پیروزی او در انتخابات است. بال غربی بخشی از کاخ سفید است که دفاتر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در آن قرار دارد. «کریس لیدل»، یکی از دستیاران دونالد ترامپ در چند هفته گذشته به بررسی جزئیات مربوط به تحویل احتمالی قدرت به جو بایدن پرداخته است.

۲۰۷ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۰۸  نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسید. لاری در توضیح استان های در وضعیت قرمز گفت: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

کمتر شدن فاصله ترامپ و بایدن بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها: در نظرسنجی انجام شده توسط «هیل-هریس ایکس» ۴۵ درصد رای‌دهندگان ثبت نام شده در این نظرسنجی که بین ۱۹ تا ۲۱ سپتامبر انجام شد، گفتند اگر امروز انتخابات برگزار شود رای خود را به نفع بایدن به صندوق می‌اندازند، در حالی که تنها ۴۰ درصد گفتند به نفع ترامپ رای خواهند داد. حامیان ترامپ در مقایسه با نظرسنجی قبلی هیل-هریس ایکس که بین ۱۰ تا ۱۴ سپتامبر انجام شد، یک درصد افزایش داشتند.

نظرات بینندگان