arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۵ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: مردم اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، آدرسش کاخ سفید است
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۳۰

روحانی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران گفت: مردم برای کمبود و مشکلات در کشور اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است آدرس اشتباه کسی به آن ها ندهد یک عده‌ای به خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند آدرس صحیح تمام جنایات و فشار بر مردم عزیز ایران واشنگتن دی سی کاخ سفید است و آن‌هایی که داخل این ساختمان هستند این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشته اند و شما می‌بینید هر روز فشار و مشکلات است.

قیمت دلار، امروز ۵ مهر ۹۹
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۹

قیمت دلار امروز شنبه پنجم مهر ۹۹ در صرافی‌های بانکی ۲۸۵۵۰ تومان تعیین شد.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۸۴۵۰ تومان است.

قیمت یورو هم ۳۳۳۵۰ تومان است.

وزیر خارجه عراق به ایران سفر کرد
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۹

«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق صبح امروز شنبه برای دیدار دو روزه به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

ادعای روزنامه کویتی: ایران و آمریکا به طور محرمانه در عمان مشغول مذاکره هستند
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۸

روزنامه کویتی "الجریده" ادعا کرد ایران و دولت ترامپ در عمان در حال مذاکرات محرمانه هستند. به نوشته این روزنامه کویتی، در این مذاکرات، دولت آمریکا طرح پیشنهادی برای همکاری و پایان دادن به همه اختلافات دو کشور ارائه کرده است.

روزنامه کویتی الجریده گفته است در این مذاکرات از طرف ایران، دولت مشارکت ندارد.

روزنامه کویتی الجریده همچنین مدعی شده است در چارچوب این مذاکرات، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای سفر به تهران، امضای توافقنامه میان دو کشور با رهبر عالی ایران و تضمین برداشتن تحریم ها اعلام آمادگی کرده است.

ربیعی: هر کسی در آمریکا روی کار بیاید، به راحتی سیاست‌های ترامپ را کنار نخواهد گذاشت
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۶

سخنگوی دولت نوشت: من می‌بینم چگونه برخی به خاطر تحلیل‌های غلط فکر می‌کنند سخن گفتن از جنگ اقتصادی ترامپ به معنای تأیید دولت است. اینان غافلند که غفلت از همین بیان دوره جنگی بودن و ضرورت‌های دفاع در دوره فعلی، ما را به سمتی خواهد برد که توجیه دفاع برای مردم را مشکل‌تر می‌کند و این چیزی است که بدخواهان ما و ترامپ (اگر در مسند قدرت باقی بماند) می‌خواهند. هرچند فکر می‌کنم هر کسی در امریکا روی کار بیاید به راحتی سیاست‌های ترامپ را کنار نخواهد گذاشت.

حسین شریعتمداری از آیت الله سیستانی هم ایراد گرفت
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۶

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان با انتقادی بی سابقه از آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان، درباره سخنان او در دیدار نماینده سازمان ملل که خواسته بود این سازمان بر انتخابات عراق نظارت کند، نوشت که «سخنان او دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات عراق، اعلام ورشکستگی کشور، بدبینی به ملت و خوشبینی به بیگانگان است».

شریعتمداری با ابراز تردید در اینکه آیت الله سیستانی واقعا این سخنان را گفته باشد، نوشت: انتظار آن است که دفتر آیت الله سیستانی این بخش از گزارش ملاقات نماینده سازمان ملل با ایشان را تصحیح کند.

امارات: برای مقابله با ایران، نیازی به صلح با اسرائیل نداشتیم
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۳

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات نوشت امارات متحده عربی برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل نداشته اما سیاست‌های ایران در دهه‌های گذشته زنگ خطر را برای بسیاری از کشورهای عربی به صدا در آورده و موجب شده آنها «نگاهی تازه» به رابطه‌شان با اسرائیل داشته باشند.

بخشی از جاده کرج - چالوس ششم و هفتم مهر مسدود است
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۰

کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز اعلام کرد که بخشی از جاده کرج - چالوس در محدوده کرج - شهرستانک روز های یکشنبه و دوشنبه ششم و هفتم مهرماه جاری مسدود می شود.

ترامپ: جز با تقلب، بازنده انتخابات نخواهیم بود / تقلب شود انتقال قدرت صورت نمی‌گیرد
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۰

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه در جمع هوادارانش تأکید کرد: «ما برنده می‌شویم. نمی‌بازیم مگر اینکه تقلب کنند. نگاه من اینطور است. نمی‌توانیم اجازه بدهیم تقلب کنند. کشورمان در خطر است، چون این آدم‌ها کشورمان را نابود می‌کنند.»

او گفت: «ما خواستار انتقال قدرت به صورتی بسیار دوستانه هستیم ولی نمی‌خواهیم علیه ما تقلب شود و [نمی‌خواهیم] در حالی که می‌دانیم که در هزاران هزار رأیی که سرنوشت متفاوتی را رقم می‌زدند تقلب صورت گرفته احمق‌بازی در بیاوریم و بگوییم، اوه، بیایید قدرت را انتقال دهیم.»

نخست‌وزیر ژاپن: آماده دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی هستم
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۱۹

نخست‌وزیر جدید ژاپن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آماده دیدار بدون پیش‌شرط با رهبر کره شمالی است. سوگا همچنین به رغم نبود هرگونه روابط دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی، تاکید کرد که ایجاد روابط سازنده میان توکیو و پیونگ‌یانگ نه تنها به نفع دو طرف است، بلکه در صلح و ثبات منطقه‌ای نیز نقش خواهد داشت.

گزینه احتمالی ترامپ برای کرسی خالی دیوان عالی آمریکا مشخص شد
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۱۹

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع مختلف گزارش داد که ترامپ قصد دارد یک قاضی زن با گرایش محافظه‌کار به نام «اِیمی کانی بارِت» را برای جایگزینی قاضی فقید دیوان عالی آمریکا معرفی کند.

نظرات بینندگان