arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹

پومپئو: کشورهای اروپایی نقش اساسی در حمایت از روند صلح خاورمیانه دارند / آنها همینطور نقش راهبردی در رد جمهوری اسلامی ایران دارند

مایک پومپئو در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی (La Repubblica) گفت: بعد از امضای توافق آبراهام (عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل) کشورهای اروپایی نقش اساسی در حمایت از روند صلح خاورمیانه دارند. پمپئو افزود: من بر این باورم که رهبران اروپا نقش راهبردی (همچنین) در رد جمهوری اسلامی ایران که هنوز هم بزرگترین نیروی بی ثبات کننده در کل منطقه خاورمیانه است، دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که کشورهای اروپایی نقش اساسی در حمایت از روند صلح خاورمیانه دارند.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی (La Repubblica) گفت: بعد از امضای توافق آبراهام (عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل) کشورهای اروپایی نقش اساسی در حمایت از روند صلح خاورمیانه دارند.

پمپئو افزود: من بر این باورند که رهبران اروپا نقش راهبردی (همچنین) در رد جمهوری اسلامی ایران که هنوز هم بزرگترین نیروی بی ثبات کننده در کل منطقه خاورمیانه است، دارند.

وی تاکید کرد که امیدوار است فلسطینی ها به آمریکا بپیوندند و متعهد به مذاکره جدی با اسرائیل شوند.

پمپئو در پاسخ به این سوال که چه کاری لازم است انجام شود زمانی‌که تشکیلات خودگران فلسطین توافقنامه ها را باطل می داند، گفت: (فلسطینیان) باید به گفت و گو متعهد شوند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره آخرین تحولات مرتبط با روند سازش گفت‌وگو کرد.

بورل تصریح کرد که اتحادیه اروپا به راه حل تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل که پارامترهای بین‌المللی در آن رعایت و شرایطی حاصل شود که به تقویت اعتماد و از سرگیری مذاکرات میان دو طرف منجر شود، متعهد است.

دو طرف همچنین درباره تحولات اجتماعی و اقتصادی فلسطین و دورنمای انتخابات در این کشور رایزنی کردند و طرف اروپایی حمایت خود را از تقویت دولت فلسطین مورد تاکید قرار داد.

این گفت‌وگو پس از آن صورت گرفت که چندی پیش بحرین و امارات رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند. متعاقبا توافق‌نامه‌ای که به همین منظور از آن تحت عنوان سازش یاد می‌شود در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

محمود عباس هم در واکنش به عادی سازی روابط دو کشور عربی با صهیونیست ها گفته بود هر کشوری که این راه را در پیش بگیرد، به آرمان ملت فلسطین خنجر زده است.

نظرات بینندگان