arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دانشمندان انستیتو پاستور فرانسه: داروی موثر برای درمان کرونا را شناسایی کردیم / هشدار هواشناسی درباره رگبار و تندباد در ۱۷ استان / سی‌ان‌ان: ترامپ در گروه بسیار خطرناک مبتلایان به کرونا قرار دارد / طلا در آستانه افزایش تاریخی قیمت در پی ابتلای ترامپ به کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دانشمندان انستیتو پاستور فرانسه: داروی موثر برای درمان کرونا را شناسایی کردیم / هشدار هواشناسی درباره رگبار و تندباد در ۱۷ استان / سی‌ان‌ان: ترامپ در گروه بسیار خطرناک مبتلایان به کرونا قرار دارد / طلا در آستانه افزایش تاریخی قیمت در پی ابتلای ترامپ به کرونا

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

تست کرونای بایدن منفی اعلام شد: کارزار انتخاباتی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که تست ابتلا به کرونای بایدن منفی اعلام شده است.بایدن نیز در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «من خرسند هستم که گزارش دهم که تست کرونای من و جیل (همسر بایدن) منفی اعلام شده است. از همه بایت پیام نگرانی‌شان تشکر می‌کنم. امیدوارم که این موضوع به عنوان یک یادآوری باشد: ماسک بزنید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و دستان خود را شستشو دهید.»

دانشمندان انستیتو پاستور فرانسه: داروی موثر برای درمان کرونا را شناسایی کردیم: دانشمندان انستیتو پاستور در شهر لیل در شمال فرانسه ادعا کرده‌اند که موفق به شناسایی دارویی «موثر» برای مقابله با بیماری «کووید ۱۹» شده اند. به گفته محققان، این دارو یکی از دو هزار دارویی است که طی پنج ماه گذشته تاثیر آن بر بیماران مبتلا به ویروس کرونا بررسی شده است. آنها تاکید کرده‌اند که آزمایش‌های بالینی برای تائید قطعی تاثیر ضدویروسی این دارو بر بیماران «کووید ۱۹» انجام خواهد شد. یکی از اعضای تیم تحقیق در انستیتو پاستور لیل درباره شناسایی این دارو گفت: «برای تحقیق های بالینی به [آزمایش بر روی] صدها بیمار احتیاج داریم.»

دولت افغانستان فارسی را زبان ملی اعلام کرد: احمد جاوید رسولی، رئیس ادارۀ ملی آمار احصائیه و اطلاعات در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: زبان فارسی که تاکنون به همراه چند زبان دیگر در فهرست زبان‌های خارجی افغانستان قرار داشت، به دلیل اعتراض شهروندان فارسی زبان کشور از فهرست زبان‌های خارجی حذف شد. وی افزود: از آنجایی که این موضوع به تازگی موجب بروز سوء تفاهم هایی در میان شهروندان شد برای رفع این سوء تفاهمات و جلوگیری سوء استفاده برخی افراد از این موضوع، ما تمام زبان‌های کشور از جمله فارسی را که در لیست زبان‌های ملی قرار دارند از لیست زبان‌های خارجی حذف کردیم.

سازمان هواپیمایی ترکیه مجددا پروازهای ورودی از ایران را متوقف کرد: سازمان هواپیمایی ترکیه بار دیگر به دلیل افزایش شیوع کرونا در این کشور، جلوی پروازهای ورودی از ایران و چند کشور دیگر را گرفت

سی‌ان‌ان: ترامپ در گروه بسیار خطرناک مبتلایان به کرونا قرار دارد: یک پزشک آمریکایی دیروز جمعه خطراتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به دلیل ابتلایش به کرونا را فاش کرد به ویژه آن که سن و وزن ترامپ بالاست. این پزشک آمریکایی گفت که ترامپ از گروه مبتلایان«بسیار خطرناک» است.

ترامپ با تغییر قوانین مناظره مخالفت کرد: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به تغییراتی که «کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی» برای مناظرات آتی وی با «جو بایدن» رقیب دموکراتش در نظر گرفته واکنش نشان داد.   یک منبع آگاه به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفته که یکی از این تغییرات می‌تواند کنترل و تنظیم میکروفن‌ این دو نامزد انتخاباتی باشد.  ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «چرا من به کمیسیون مناظره‌ها اجازه دهم که قوانین مناظرات دوم و سوم را تغییر دهد در حالی که من به راحتی در دفعه پیش پیروز [مناظره] شدم؟»

تست کرونای ۱۹ هزار کارگر آمازون مثبت شد: آمازون فاش کرد تاکنون تست ویروس کرونا ۱۹ هزار و ۸۱۶ هزار کارگر این شرکت مثبت اعلام شده است.

۱۸۷ فوتی جدید کرونا در کشور: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، در بیان آخرین آمارهای کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۴۳ نفر از آنها بستری شدندو مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت، تصریح کرد:استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

طلا در آستانه افزایش تاریخی قیمت در پی ابتلای ترامپ به کرونا: با اعلام تست مثبت کرونای ترامپ، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی در نزدیک به دو ماه گذشته قرار گرفت. به گزارش رویترز، هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۳.۳۱ دلار افزایش یافت و ۱۹۰۹.۳۲ دلار فروخته شد.

هشدار هواشناسی درباره رگبار و تندباد در ۱۷ استان: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و کاهش دما در ۱۷ استان کشور طی سه روز آینده خبر داده است. در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که این شرایط جوی امروز (۱۱ مهر) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان، غرب گیلان و فردا (۱۲ مهر) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی نقاط استان اردبیل، غرب گیلان و ارتفاعات استان‌های مازندران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان