arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / سلام سرخپوشان به فینال آسیا / تکلیف انتخابات آمریکا در صورت مرگ یا وخامت حال یکی از نامزدها چه می‌شود؟ / تهران یک هفته تعطیل شد / آیا انیمیشن «سیمپسون‌ها» ابتلای ترامپ به کرونا و مرگ او را پیش بینی کرده است؟ / شوک به پرسپولیس؛ AFC آل کثیر را ۶ ماه محروم کرد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / سلام سرخپوشان به فینال آسیا / تکلیف انتخابات آمریکا در صورت مرگ یا وخامت حال یکی از نامزدها چه می‌شود؟ / تهران یک هفته تعطیل شد / آیا انیمیشن «سیمپسون‌ها» ابتلای ترامپ به کرونا و مرگ او را پیش بینی کرده است؟ / شوک به پرسپولیس؛ AFC آل کثیر را ۶ ماه محروم کرد!

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

تکلیف انتخابات آمریکا در صورت مرگ یا وخامت حال یکی از نامزدها چه می‌شود؟: انتقال دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بیمارستان در حالی که تنها یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی مانده پرسش‌هایی را درباره سرنوشت رای گیری در صورت درگذشت یا وخامت حال یکی از نامزدها پدید آورده است. بنا به قانون اساسی آمریکا، کنگره این کشور می‌تواند انتخابات را به تعویق بیندازد. با این حال تعویق رای گیری نامحتمل به نظر می‌رسد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طبق قانون هر چهار سال یک بار یک روز پس از اولین دوشنبه ماه نوامبر برگزار می‌شود. به همین دلیل انتخابات ریاست جمهوری پیش رو قرار است روز سه شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود. احتمال موافقت مجلس نمایندگان با تعویق انتخابات در حالی که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های آن را در اختیار دارند بسیار کم است. دموکرات‌ها با تکیه بر نظرسنجی‌هایی که از پیشتازی جو بایدن، نامزد این حزب حکایت دارد به احتمال زیاد از برگزاری به موقع انتخابات حمایت خواهند کرد.

پزشک ترامپ: رئیس‌جمهوری مشکل تنفسی ندارد: پزشک رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری درباره وضعیت جسمانی ترامپ بعد از ابتلا به کرونا گفت: ترامپ مشکل تنفسی ندارد. شان کانلی، پزشک مخصوص دونالد ترامپ وضعیت سلامتی رئیس جمهور آمریکا را خوب اعلام کرد. پزشک ترامپ به خبرنگاران گفت: "امروز صبح حال رئیس جمهوری بسیار خوب است. وی با تاکید بر اینکه ترامپ بنا بر احتیاط بستری شده است، اظهار کرد: "ما هم اکنون از پیشرفت ایجاد شده در روند سلامتی رئیس جمهوری بسیار خوشحالیم.

تهران یک هفته تعطیل شد: حمیدرضا گودرزی معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران، درباره مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که امروز به دستگاه های اجرایی ملی و استانی و نهادهای عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری های مستقر در استان تهران ابلاغ شده است، گفت: در ابلاغ امروز با توجه به نامه نهم مهر ماه معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت به تفکیک استان و شهرستان های هدف محدودیت و تعطیلی برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید شده است. وی افزود: در این ابلاغیه دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها، مساجد و مصلی ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی در این یک هفته تعطیل خواهند بود.

روحانی: اقتصاد آلمان ۵.۲ درصد کوچک‌تر شده؛ اقتصاد ما شرایط بهتری دارد: حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: امروز آمار وضع اقتصادی آلمان نشان می‌دهد اقتصادشان منفی ۵.۲ درصد کوچک‌تر شده است، اقتصاد ما شرایط بهتری دارد و رشد اقتصادی بدون نفت ما تا پایان سال مثبت خواهد شد.

شوک به پرسپولیس؛ AFC آل کثیر را ۶ ماه محروم کرد!: سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد کمیته انضباطی عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس را به دلیل نقض قانون 58.1 انضباطی برای مدت 6 ماه از هر گونه فعالیت ورزشی محروم کرد. این محرومیت آل کثیر به دلیل شادی بعد از گل با پاختاکور که حرکتی نژاد پرستانه اطلاق شد. همچنین این بازیکن 10 هزار دلار جریمه نقدی شد. بدین ترتیب عیسی آل کثیر از تاریخ 12 مهر 99 تا 13 فروردین 1400 حق بازی برای پرسپولیس را در هیچ مسابقه ای را ندارد.

آیا انیمیشن «سیمپسون‌ها» ابتلای ترامپ به کرونا و مرگ او را پیش بینی کرده است؟: تصویری از ترامپ که به سبک سیمپسونها کشیده شده است در توییتر دست به دست می چرخد، این تصویری است که بسیاری از طرفداران این انیمیشن سریالی با آن آشنا هستند، اما این بار نشان می دهد که او در یک تابوت دراز کشیده است. پس از تشخیص مثبت ابتلای ترامپ به کرونا بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی به این نکته اشاره کردند که سیسمپسون ها بار دیگر یک اتفاق در آینده را پیش بینی کردند. اما آیا واقعاً ترامپ در سیمپسونها درگذشت و آیا اپیزودی با مراسم خاکسپاری وی همراه بود؟ جواب منفی است تصویری که در شبکه های اجتماعی در حال چرخش است از هیچ اپیزودی از سیمپسونها گرفته نشده و کاملا ساختگی است.

بیانیه اعرافی مدیر حوزه های علمیه: قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام است: آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: براساس قوانین و حقوق بین الملل منطقه قره باغ متعلق به کشور آذربایجان و پاره تن اسلام است و از این سرزمین جدا ناپذیر است. در این بیانیه آمده است: حوزه های علمیه و بزرگان و اساتید و طلاب آن بر اساس معارف و احکام نورانی اسلام خود را موظف به حمایت و دفاع از ملت رشید آذربایجان می‌دانند و تا کنون نیز همواره در کنار مردم آذربایجان بوده و خواهند بود و بر تمامیت ارضی کشور آذربایجان تاکید می کنند.

سلام سرخپوشان به فینال آسیا: تیم‌های فوتبال پرسپولیس و النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (شنبه) در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که تلاش دو تیم در طول ۹۰ دقیقه نتیجه‌ای نداشت و دو تیم به تساوی یک - یک دست یافتند. در ادامه نیز تلاش دو تیم در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای هم بی‌نتیجه بود و در نهایت تیم پرسپولیس در ضربات پنالتی حریف عربستانی خود را شکست داد.

پروازهای ایران به ترکیه باز هم لغو شد: در حالی که از حدود یک هفته پیش پروازهای‌ تهران-استانبول با پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شده بود و حتی این کشور همسایه شرط داشتن جواب منفی تست PCR را برای سفر به ترکیه برداشت، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از لغو دوباره پرواز ایرلاین‌های داخلی به مقصد استانبول خبر داد. سامانی گفت: دلیل اعمال این سیاست‌ها از سوی مسئولان ترکیه مشخص نیست و نمی‌دانیم چرا به سرعت نظر و تصمیم‌شان را تغییر می‌دهند.

 

نظرات بینندگان