arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اجباری شدن استفاده از ماسک در تهران از شنبه / رکوردشکنی دوباره کرونا در کشور / بایدن: نباید به ترامپ می‌گفتم «دلقک» / یک فرد معلوم‌الحال در پشت پرده شکایت النصر از پرسپولیس!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اجباری شدن استفاده از ماسک در تهران از شنبه / رکوردشکنی دوباره کرونا در کشور / بایدن: نباید به ترامپ می‌گفتم «دلقک» / یک فرد معلوم‌الحال در پشت پرده شکایت النصر از پرسپولیس!

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

اجباری شدن استفاده از ماسک در تهران از شنبه: دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت درخصوص وضعیت فعلی بیمارستان ها در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر، اکثر استان های کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد. وی افزود: در استان تهران که وضعیت حادتری را مشاهده می کنیم، در حال حاضر، در بیمارستان ها، ۴۷۹۳ بیمار کرونایی بستری داریم که ۹۴۸ بیمار در بخش های ICU تحت مراقبت هستند. معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اصل اجباری شدن ماسک در تهران از روز شنبه اجرایی خواهد شد. اصل جریمه نیز تصویب شده است. در مورد میزان جریمه و نحوه اعمال آن نیز کارشناسی های مختلفی در حال انجام است. دیروز پیش نویس مصوبه ای مبنی بر مجازات "افراد کرونایی که اطلاع دارند به کرونا مبتلا هستند، اما در جامعه تردد می کنند"، نیز تهیه شد تا مجازات های قابل توجهی نیز برای آنها وضع شود.

مینو محرز: وضعیت کرونا در کشور، هیچ وقت به این وحشتناکی نبوده: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت اپیدمی کرونا در ایران هیچ وقت به این وحشتناکی نبوده، هر گونه تجمعی باید لغو شد، لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود و مجلس و بقیه ادارات هم باید یا تعطیل یا بسیار خلوت شوند.

رکوردشکنی دوباره کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲۷ نفر از آنها بستری شدند. لاری همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر رسید. لاری در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

رسانه عربستانی به نقل از منبع آگاه AFC: شکایت النصر علیه پرسپولیس رد شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز (سه شنبه) با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس خواهان توضیح درباره شکایت النصر عربستان شد. در همین راستا نشریه «سبق» عربستان به نقل از منبعی آگاه از AFC خبر داد: اعتراض النصر علیه باشگاه پرسپولیس ایران از لحاظ شکلی و موضوع رد شد و AFC رای را به نفع ایرانی صادر می کند. پیش از این باشگاه السد قطر در این زمینه اقدام کرده بود که AFC آن را رد کرده بود.

یک فرد معلوم‌الحال در پشت پرده شکایت النصر از پرسپولیس!: این روزها اتفاقی رخ داده که به خودزنی و جبهه گیری علیه بخشی گسترده از مردم و البته پرچم جمهوری اسلامی ایران شبیه است. این فرد معلوم الحال که با استفاده از احساسات رقیق مشتی جوان خام آنها را به اسم تعصب و حمایت از تیم خودی علیه پرسپولیس شورانده و باعث شده به اشتباه مسایل را به اطلاع ای اف سی برسانند و به نوعی امنیت ملی را به خطر بیاندازد، چند روزی است که از کشور خارج شده و می‌طلبد نهادهای نظارتی یک بار برای همیشه جلو اقدامات این فرد را بگیرند.

احتمال استفاده اضطراری واکسن کووید-۱۹ چین در مقیاس جهانی: یکی از مقامات سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: چین در حال مذاکره برای ارزیابی واکسن‌های کووید-۱۹ تولید محلی خود توسط سازمان بهداشت جهانی است تا گامی برای در دسترس قرار دادن آن‌ها برای استفاده بین‌المللی باشد. سکورو اسکالانته، مسوول هماهنگ‌کننده سازمان بهداشت جهانی برای استفاده از داروهای ضروری و فناوری‌های بهداشتی در منطقه غرب اقیانوس آرام، در یک اجلاس خبری که به‌صورت آنلاین برگزار شد، گفت: چین مقدمات اولیه را با سازمان بهداشت جهانی برگزار کرده است تا واکسن‌های خود را در فهرست استفاده اضطراری قرار دهد.

نخست وزیر ارمنستان: حاضریم با اعطای امتیازات متقابل به درگیری قره‌باغ خاتمه دهیم: «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دولت متبوعش حاضر است که در صورت موافقت جمهوری آذربایجان با اعطای امتیازات متقابل، به‌منظور حل‌وفصل درگیری‌های نظامی اخیر در منطقه ناگورنو-قره‌باغ امتیازاتی به جمهوری آذربایجان بدهد. وی ضمن ابراز آمادگی دولت متبوعش برای اعطای امتیازات متقابل در راستای پایان دادن به مخاصمه قره‌باغ تأکید کرد: «این مخاصمه صرفاً باید از طریق دیپلماسی و امتیازدهی دوطرفه حل‌وفصل شود.»

سازمان بهداشت جهانی: شاید واکسن کرونا تا پایان ۲۰۲۰ بیاید: دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه نسبت به آماده شدن واکسن کرونا تا خاتمه سال ۲۰۲۰ ابراز امیدواری کرد. «تدروس ادهانوم گیبریس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار همبستگی و تعهد سیاسی همه سران جهان برای اطمینان از توزیع عادلانه واکسن کرونا درهنگام عرضه آن شد. وی در این باره گفت:«ما به واکسن نیاز خواهیم داشت و امید است تا پایان سال جاری این واکسن را داشته باشیم.»

بایدن: نباید به ترامپ می‌گفتم «دلقک»: نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود یک هفته پس از اولین مناظره با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در «کلیولند» اعلام کرد که او نباید در مناظره ترامپ را «دلقک» خطاب می‌کرد.

 

نظرات بینندگان