arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

ترامپ به مذاکره بر سر بسته مشوق‌های اقتصادی پایان داد / پلوسی: ترامپ خود را نسبت به کشور در اولویت قرار داده

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید به مذاکرات بر سر لایحه کمک مالی کووید-۱۹ پایان می دهد و بعد از انتخابات آن را از سر خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید به مذاکرات بر سر لایحه کمک مالی کووید-۱۹ پایان می دهد و بعد از انتخابات آن را از سر خواهد گرفت.

او یک روز بعد از ترک بیمارستان به علت ابتلا به ویروس کرونا در توییتی نوشت: "بلافاصله بعد از پیروزی در انتخابات، یک لایحه عمده مشوق های اقتصادی که بر مردم سختکوش تمرکز خواهد داشت را تصویب خواهیم کرد."

مذاکرات بودجه میان نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان، و استیون منوچین وزیر دارایی در جریان بود.

در پی اظهارات ترامپ شاخص سهام بازارهای مالی آمریکا فورا افت کرد.

این درحالی است که موارد ابتلا به ویروس کرونا در چندین بخش این کشور درحال افزایش است و شیوع اکنون گریبانگیر مقام های ارشد نظامی پنتاگون، پرسنل کاخ سفید و سناتورهای جمهوری خواه شده است.

قانونگزاران دو حزب امیدوار بودند پیش از انتخابات سوم نوامبر یک بسته دیگر کمک های مالی را تصویب کنند، اما به نظر می رسد توییت ترامپ این چشم انداز را بسته باشد.

ترامپ در توییت خود ناکامی مذاکرات را به خانم پلوسی نسبت داد و گفت که او به دنبال یک بسته ۲.۴ تریلیون دلاری "برای نجات مالی ایالات دمکرات است که بد اداره می شوند و پر از جرایم هستند".

او گفت در مقابل تصویب کمکی ۱.۶ تریلیون دلاری را پیشنهاد کرده اما خانم پلوسی "با حسن نیت مذاکره نمی کند."

او افزود: "من درخواست آنها را رد می کنم، و به آینده کشور نگاه می کنم."

ترامپ اضافه کرد که به میچ مکانل، رهبر اکثریت سنا، دستور داده بود تلاش هایش را بر ورود ایمی کنی برت به دیوان عالی متمرکز کند. با مرگ قاضی دیوان عالی، روت بیدر گینزبرگ، اکنون یکی از ۹ کرسی این دیوان خالی مانده است و ترامپ قاضی برت که محبوب محافظه کاران اجتماعی است رت نامزد این پست کرده است.

وضعیت اقتصادی آمریکا

تحلیلگران هشدار داده اند که بدون کمک تازه، روند بهبود اقتصادی می تواند متوقف شود. حدود نیمی از کسانی که در ماه های مارس و آوریل در خلال بحران همه گیری کار خود را از دست داده بودند سر کار برگشته اند اما بیش از ۱۰ میلیون نفر همچنان بیکار هستند.

جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز سه شنبه در سخنانی نسبت به عواقب "تراژیک" کم کاری سیاست گذاران و افت بیشتر سرعت روند بهبود اقتصادی هشدار داد.

مذاکرات دو حزب درحالی ناکام می ماند که بودجه مزایایی که کنگره قبلا در ارتباط با همه گیری کرونا تصویب کرده بود مدتی است تمام شده.

واکنش پلوسی

خانم پلوسی در مقابل رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد "خود را نسبت به کشور در اولویت قرار داده است."

"او نگاه تحقیرآمیز خود به علم و قهرمانان (نظامیان جنگ) را نشان داده... و از کمک مالی به کارگران خودداری می کند مگر آنکه نام او روی چک ها چاپ شود."

خانم پلوسی گفت که رئیس جمهور به ثروتمندان ۱۵۰ میلیارد دلار تخفیف مالیاتی داده اما از کمک به کودکان فقیر خودداری می کند.

او گفت "کاخ سفید به روشنی دچار هرج و مرج کامل است" و از مقام های دولت ترامپ خواست به توصیه رئیس بانک مرکزی گوش کنند.

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان