arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

چگونه با وجود مشغله کاری، بورس را حرفه‌ای یاد بگیریم؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شود، افسار زمان از دستمان در برود و هیچ‌وقت برای هیچ‌ کاری وقت نداشته باشیم، بی‌خبری از آمار خودمان است. وقتی ندانیم در طول روز چند ساعت کار می‌کنیم، تلویزیون می‌بینیم یا چقدر مشغول چک کردن شبکه‌های اجتماعی هستیم، بدون تردید، همیشه سرمان شلوغ خواهد بود. پس در اولین قدم باید دست به قلم شویم و تعداد ساعت‌هایی که برای انجام هر کار صرف می‌کنیم را استخراج کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چگونه با وجود مشغله کاری، بورس را حرفه‌ای یاد بگیریم؟

زندگی در قرن 21، پر از شلوغی و هیاهو است. هر کدام از ما با فشار کارهای روزانه خود که در بیشتر وقت‌ها راه گریزی از انجامشان نداریم محاصره شده‌ایم. از طرفی، می‌دانیم که برای رشد کردن و درجا نزدن باید به سمت یادگیری قدم برداریم. این یادگیری هم باید در زمینه رشد شخصی باشد و هم در زمینه افزایش دانش مالی تا از این راه بتوانیم وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشیم. با این وجود، هنوز هم زمان و کمبود آن به ما اجازه نمی‌دهد که به سمت این هدف برویم. در این مقاله به دنبال روش‌هایی می‌گردیم که بتوانیم با کمک آنها چالش کمبود زمان را حل کنیم و قدمی واقعی برای بهبود زندگی خود برداریم. با ما همراه باشید.

چرا هیچ‌وقت برای آموزش خودمان وقت کافی نداریم؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شود، افسار زمان از دستمان در برود و هیچ‌وقت برای هیچ‌ کاری وقت نداشته باشیم، بی‌خبری از آمار خودمان است. وقتی ندانیم در طول روز چند ساعت کار می‌کنیم، تلویزیون می‌بینیم یا چقدر مشغول چک کردن شبکه‌های اجتماعی هستیم، بدون تردید، همیشه سرمان شلوغ خواهد بود. پس در اولین قدم باید دست به قلم شویم و تعداد ساعت‌هایی که برای انجام هر کار صرف می‌کنیم را استخراج کنیم. بعد از اینکه حباب شلوغی وقتمان را شکستیم، نوبت به استفاده از قانون «پارکینسون» می‌رسد. این قانون می‌گوید: «کارها به اندازه زمانی که برایشان در نظر گرفته‌ایم، طولانی می‌شوند.» پس با این حساب، اگر برای انجام کارهایمان 8 ساعت در روز زمان بگذاریم اما در واقعیت تنها به 4 ساعت زمان برای انجامشان نیاز داشته باشیم، کارها را طوری کِش می‌دهیم که راس همان 8 ساعت تمام شوند. پس باید برای هر کدام از کارهایمان زمانی مناسب را در نظر بگیریم تا بتوانیم وقت بیشتری را برای یادگیری و رشد خالی کنیم.

به این ترتیب، با گذر زمان و انجام پیوسته این کار، شناخت بیشتری از خودمان پیدا خواهیم کرد و می‌توانیم راندمان خود را به بالاترین اندازه ممکن برسانیم. در این صورت، زمان کمتری را با کیفیت بیشتر کار می‌کنیم و اوقات فراغت بیشتری به دست می‌آوریم.

آموزش در خانه، روشی برای دور زدن زمان

حالا قدم اول را برداشتیم و برای خودمان زمان خریدیم. اما باز هم نکته‌ای در این میان باقی می‌ماند و آن چگونگی صرف این زمان خالی شده برای رشدی مثبت در زندگی‌مان است. کمی قبل‌تر با هم گفتیم که برای پیشرفت در زندگی باید در دو زمینه رشد شخصی و افزایش دانش مالی فعالیت کنیم. راهکار رشد شخصی تقریبا ساده است و بیشتر به این مورد برمی‌گردد که آیا می‌خواهیم این کار را انجام دهیم یا نه؟ اگر پاسخمان مثبت باشد، می‌توانیم این کار را با خواندن کتاب‌هایی در زمینه موفقیت، روانشناسی، فلسفه و مواردی از این دست آغاز کنیم. ادامه این مسیر به علاقه ما و میزان تلاشی که می‌کنیم بستگی پیدا می‌کند. بخش دوم آموزش ما که تاثیر مستقیمش را خیلی زود روی وضعیت اقتصادی ما می‌گذارد، آموزش مالی است. در این زمینه می‌توانیم به آموزشگاه‌هایی که در زمینه بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری دوره‌های حرفه‌ای ارائه می‌کنند مراجعه کنیم. اما در این میان با دو مشکل روبه‌رو می‌شویم:

• بهترین آموزشگاه‌هایی که در زمینه بازارهای مالی آموزش می‌دهند در تهران قرار دارند.

• حتی اگر ساکن تهران باشیم، ممکن است زمانی که برای خودمان خالی کردیم برای رفت‌و‌آمد به کلاس هم کافی نباشد.

راه چاره بسیار ساده‌ای برای این مشکل وجود دارد و آن «آموزش آنلاین» است. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهیم، پیدا کردن یک آموزشگاه معتبر است که آموزش‌هایش را به صورت آنلاین هم ارائه می‌دهد. به جرات می‌توان گفت که «خانه سرمایه» یکی از بهترین‌ها در زمینه آموزش بازارهای مالی و بورس به شمار می‌رود.

چرا خانه سرمایه، انتخاب خوبی است؟

چگونه با وجود مشغله کاری، بورس را حرفه‌ای یاد بگیریم؟
با وجود آنکه روش‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند – مثل سرمایه‌گذاری روی املاک، طلا یا حتی ارز – اما بازار بورس با بازدهی 2000 درصدی خودش در چند سال اخیر ثابت کرد که بهترین روش سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. وقتی اسم بورس و آموزش آن می‌آید، خانه سرمایه، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چون:

• نزدیک به 10 سال تجربه آموزش بازارهای مالی و آموزش بورس را در کارنامه خود دارد.

• دارای مجوز رسمی آموزش از دو سازمان بورس و فنی‌و‌حرفه‌ای است.

• آموزش‌ بورس این شرکت، به‌روز و مطابق با آخرین تغییرات بازار سرمایه است.

• دانش‌آموختگان این آموزشگاه توانستند در کمتر از سه ماه از 20 تا 400 درصد سود را تجربه کنند. این مقدار از موفقیت، نشان‌دهنده کیفیت و کاربردی بودن آموزش‌هایی است که در این آموزشگاه ارائه می‌شوند. پس می‌توان با خیالی راحت به خانه سرمایه و اساتیدش اعتماد کرد.

• این آموزشگاه، کلاس بورس نخبگان را به دو شکل «حضوری» و «نوین» برگزار می‌کند.

• علاقه‌مندان به بورس و بازارهای مالی با ثبت‌نام در دوره «نوین» می‌توانند به صورت آنلاین و از هر جایی که می‌خواهند به آموزش‌هایشان دسترسی پیدا کنند.

• خانه سرمایه به کسانی که در دوره «نوین» ثبت‌نام می‌کنند، پکیج آموزش بورس به ارزش تقریبی چهار میلیون تومان را هدیه می‌دهد.

• دوره بورس خانه سرمایه کمتر از 6 ماه و بیش از 140 ساعت آموزش را شامل می‌شود.

• آموزش بورس در این آموزشگاه به صورت تئوری و عملی است. به این ترتیب که بعد از آموختن مفاهیم پایه‌ای مانند سهام، صندوق سرمایه گذاری، عرضه اولیه، فیلتر نویسی، تابلو خوانی، پذیره نویسی، تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال، مدیریت سبد سهام، آموزش نرم‌افزارهای تخصصی و موارد بسیاری از این دست، دانشجویان همراه با اساتیدشان در بازار بورس به صورت واقعی وارد معامله می‌شوند و خرید و فروش را زیر نظر استاد خود یاد می‌گیرند.

• اساتید این دوره‌ها و کلاس‌ آموزش بورس، فارغ‌التحصیلان دکتری اقتصاد از دانشگاه‌های معتبر خارجی و داخلی مانند دانشگاه‌های میلان و تربیت مدرس هستند که در دانشگاه‌های داخل کشور نیز در زمینه امور مالی تدریس می‌کنند. متخصصان بورس این آموزشگاه نیز کارشناسان فارغ‌التحصیل از رشته‌های مدیریت بورس و مدیریت مالی هستند. اساتید و متخصصان بورس خانه سرمایه، نزدیک به 10 سال تجربه سرمایه گذاری با مبالغ سنگین در بازار بورس را دارند. بنابراین شما می‌توانید علم، تجربه و مهارت را یکجا دریافت کنید.

• بعد از تمام شدن دوره آموزش بورس در این آموزشگاه می‌توانید مدرک معتبر هم دریافت کنید. شیوه دریافت این مدرک که سازمان جهانی کار هم آن را تایید کرده به این ترتیب است که شما از طرف خانه سرمایه به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوید. این سازمان نیز از شما دو آزمون تئوری و عملی می‌گیرد. به این ترتیب، با کسب نمره قبولی می‌توانید مدرک بین‌المللی «تحلیل‌گر بازارهای مالی» را دریافت کنید. این مدرک نه تنها قابلیت ترجمه رسمی را دارد بلکه می‌تواند در مسیر ارتقای شغلی نیز به شما کمک کند. گذشته از این، اگر قصد ادامه تحصیل در زمینه مالی را داشته باشید می‌توانید بدون کنکور وارد دانشگاه شوید. این مدرک، معادل 900 ساعت کار در نظر گرفته می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن، کارت مربیگری آموزش بورس را هم دریافت کرده و به یک مربی واقعی تبدیل شوید.

• خانه سرمایه برای راحتی حال علاقه‌مندان به شرکت در دوره بورس این آموزشگاه، هزینه دوره‌های خود را به دو صورت «نقد» و «اقساطی» دریافت می‌کند. به این ترتیب، کسانی که توانایی پرداخت یکجای هزینه کلاس را ندارند می‌توانند با خیالی راحت‌تر در این دوره‌ها شرکت کنند.

غیرممکن، غیرممکن است

با توجه به چیزهایی که در این گفتار با هم مرور کردیم، دریافتیم که حتی با وجود مشغله زیاد هم می‌توان راهی برای آموزش و حرکتی مثبت رو به جلو انجام داد. شاید برای این کار مجبور شویم ساعت‌های حضورمان در شبکه‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم یا تماشای تلویزیون را کاهش دهیم. اما این در برابر هدیه‌ بزرگی که به آینده خود می‌دهیم، چیز کوچکی به شمار می‌رود. یادتان باشد، وقتی دیگران توانستند، بدون شک، شما هم می‌توانید.

نظرات بینندگان