arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۸ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: ایران اگر کرم بریزد بلایی سرش می آوریم که تا حالا سابقه نداشته!
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۳:۰۹

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی بار دیگر علیه ایران اظهارنظر کرده است. او گفت: «ایران، این را می‌داند. آنها اخطار گرفته‌اند: اگر کرم بریزید و کار بدی علیه ما انجام دهید، بلایی سرتان می‌آوریم که تا حالا سابقه نداشته.» لحن رکیک رئیس‌جمهور آمریکا در این بخش از مصاحبه، مورد انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

ترامپ: هدف از طرح بررسی توانمندی‌های جسمانی برای ماندن در سمت ریاست‌جمهوری، عزل جوبایدن بعد از پیروزی است / دموکرات‌ها می‌خواهند «هریس» را به جای «بایدن» رئیس‌جمهور کنند
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۲:۲۰

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده هدف دموکرات‌ها از ارائه طرحی که خواستار بررسی توانمندی‌های جسمانی او برای ماندن در سمت ریاست‌جمهوری است در واقع عزل «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در صورت پیروزی او در انتخابات است. وی با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد دموکرات‌ها می‌خواهند در صورت پیروزی بایدن در انتخابات، معاون او «کاملا هریس» را به جای او روی کار بیاورند.

نشست وزرای خارجه آذربایجان، ارمنستان و روسیه پشت درهای بسته
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۰:۴۰

نشست وزیران امور خارجه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای بررسی راههای پایان جنگ در قره باغ برگزار شد. خبرگزاری دولتی تاس روز جمعه اعلام کرد: نشست سرگئی لاوروف، جیحون بایراموف و زهراب مناتساکانیان در پشت درهای بسته جریان دارد. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز گذشته در بیانیه ای از وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آدربایجان برای رایزنی درباره صلح در قره باغ، به مسکو دعوت کرد.

نامه واعظی خطاب به مسئولان برای هماهنگی دفن پیکر استاد آواز ایران در آرامگاه فردوسی
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۹:۵۹

محمود واعظی در نامه ای خطاب به وزیر میراث گردشگری و صنایع دستی و همچنین سرپرست استانداری خراسان رضوی بر همکاری کامل با خانواده مرحوم استاد شجریان در اجرای درخواست آنها پیرو نامه مورخه ۱۷ مهرماه سال جاری برای تدفین استاد آواز ایران در محوطه آرامگاه فردوسی در طوس تاکید کرد.

همایون شجریان: فردا صبح پیکر پدر را در جوار آرامگاه حضرت فردوسی به خاک خواهیم سپرد
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۹:۰۰

همایون شجریان با انتشار پستی خبر از تشییع پیکر استاد محمد رضا شجریان در فردا داد. همایون شجریان در صفحه شخصی خود در این باره نوشت: همراهان همدل، در مسیر مشهد هستم .منوط بر اینکه تمامی شرایط مطابق تصمیمات گذشته در توس مهیا باشد فردا صبح پیکر پدر را در جوار آرامگاه حضرت فردوسی به خاک خواهیم سپرد.

همایون شجریان: قول داده اند مراسم تشییع در مشهد راحت‌تر و با حضور مردم خواهد بود
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۶:۱۰

همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان، در مراسم نماز بر پیکر استاد در بهشت زهرا در توصیف شخصیت پدرش گفت: «آدم‌های بزرگ در طول تاریخ به این کره خاکی می‌آیند تا پیامی را با خودشان بیاورند، خوشا به حال کسانی که این پیام را دریافت می‌کنند.»

وی اعلام کرد که با تصمیم خانواده و بنا بر وصیت محمدرضا شجریان جسد پدرش در آرامگاه فردوسی دفن می‌شود. همایون شجریان گفت بسیاری قصد داشته‌اند در مراسم امروز شرکت کنند، اما به تشخیص ستاد مبارزه با کرونا از حضور همه آنها «ممانعت» شده است.

به گفته او، بر اساس «قولی» که به آنها داده شده، شرکت در تشییع جنازه پدرش برای عموم آزاد باشد، زیرا شرایط در مشهد بهتر است.

شجریان تأکید کرد خاکسپاری باشکوهی برای پدرش در مشهد برگزار خواهد شد، اما برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان در این مراسم دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا رعایت می‌شود.

خانواده استاد شجریان هنوز به مشهد نرسیده‌اند
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۴:۰۰

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌رضوی از جمعیت دوستداران مرحوم شجریان در محل آرامگاه فردوسی، خواستار ترک این محل تا زمان مراسم خاکسپاری شد.

محمدرضا محمدی ظهر جمعه با حضور در جمع مردم در این محل خطاب به عموم آنها گفت: لطفا با توجه به خطر جدی سرایت ویروس همه‌گیر کرونا و مشخص نبودن زمان مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم شجریان از ادامه حضور در این محل خودداری کرده و به منازل برگردید. وی افزود: بطور قطع و بهنگام زمان دقیق خاکسپاری پیکر استاد مرحوم شجریان اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پیکر مرحوم به مشهد وارد شده اما خانواده ایشان هنوز به مشهد نرسیده‌اند. وی گفت: منتظر ورود خانواده مرحوم به مشهد هستیم تا نشستی برگزار و برنامه و زمان مراسم خاکسپاری مشخص شود.

انتقال پیکر استاد شجریان با خودرو به محل خاک سپاری
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۳:۳۴

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: پیکر استاد محمد رضا شجریان از فرودگاه با خودرو به محل خاکسپاری در حال انتقال است.

‌حسن جعفری افزود: هواپیمای حامل پیکر استاد شجریان حوالی ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه امروز در فرودگاه مشهد به زمین نشست.

وی اضافه کرد: پس از فرود هواپیما روی باند، پیکر استاد به خودروی تدارک دیده‌ شده برای انتقال به محل خاکسپاری منتقل شد.

ارشاد: زمان خاکسپاری پیکر استاد شجریان هنوز مشخص نیست / با حضور خانواده استاد در مشهد تصمیم‌گیری می‌کنیم / خاکسپاری در کنار مقبره اخوان ثالث قطعی است
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۱:۴۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنوز تصمیمی در خصوص زمان خاکسپاری پیکر استاد مرحوم محمدرضا شجریان ‌گرفته نشده اما با حضور خانواده آن مرحوم در مشهد در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

جعفر مروارید روز جمعه در محل آرامگاه فردوسی در مشهد که قرار است پیکر مرحوم شجریان در این مکان به خاک سپرده شود، در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه خانواده استاد مرحوم شجریان در مسیر حرکت به سمت مشهد هستند تصمیم‌گیری برای تعیین زمان دقیق خاکسپاری به حضور خانواده آن مرحوم منوط شده ‌است.

وی مکان خاکسپاری را قطعی شده اعلام و بیان کرد: پیکر استاد مرحوم شجریان در محوطه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و جوار مقبره استاد شعر معاصر مهدی اخوان‌ثالث به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بدون توضیح بیشتر وعده داد که اخبار و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهند شد.

هواپیمای حامل پیکر استاد شجریان در مشهد به زمین نشست
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۱:۲۶

هواپیمای حامل پیکر استاد مرحوم محمدرضا شجریان دقایقی پیش در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشست.

همایون شجریان خطاب به مردمی که پشت درهای بسته محل اقامه نماز جمع شده بودند: تصمیم ستاد کرونا این بود که آیین اقامه نماز بر پیکر پدرم، به شکل محدود برگزار شد
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۸:۵۱

همایون شجریان فرزند خسرو آواز ایران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل شرایط جامعه تصمیم گرفت تا آیین اقامه نماز و خاکسپاری به صورت محدود برگزار شود.

وی پس از انتقال پیکر پدرش به فرودگاه در جمع مردمی که پشت درهای بسته محل اقامه نماز جمع شده بودند، حضور یافت و افزود: ما دوست داشتیم تا آیین باشکوهی برای پدرم برگزار کنیم اما شرایط کرونا اجازه نداد.

وزیر ارشاد: مراسم تشییع استاد شجریان در مشهد با حضور مردم برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۸:۵۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شجریان با تسلیت درگذشت استاد آواز ایران گفت:قرار است پیکر مرحوم شجریان در کنار مهدی اخوان ثالث در طوس دفن شده و عصر امروز نیز بر اساس پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، تشییع وی در مشهد انجام شود.

وی ادامه داد: سعی کرده ایم این مراسم با حضور مردم برگزار شود.

داود گنجه ای: عزت دست خداست نه دست وزیر ارشاد و رییس جمهور
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۸:۴۹

استاد داود گنجه ای از اساتید موسیقی کشورمان در مراسم تشییع استاد شجریان اظهار داشت: امروز خوشحالم که در چهلمین روز شهادت بزرگمرد تاریخ امام حسین (ع) شجریان دار فانی را وداع گفت اما شجریان را هرکسی بر اساس سلیقه خود تفسیر می کند و امیدوارم با رفتن شجریان عدالت دوباره نهادینه شود.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید به موسیقی ایران احترام گذاشت. عزت دست خداست و دست وزیر ارشاد و رییس جمهور نیست زیرا ما درس عشق خوانده ایم.

وی گفت: خانه موسیقی خانه عشق است و هیچ کس چشم دیدن پیشرفت این خانه را ندارد هر کس که دلش با خدا باشد از هیچ کس نمی ترسد .

گنجه ای تصریح کرد: شجریان فردی سیاسی بود و در اواخر عمر در عین سیاست همه را به وحدت دعوت می کرد.

 

جزئیاتی از مراسم تشییع استاد شجریان در تهران
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۸:۴۹

آیین تشییع مرحوم شجریان موسیقیدان و خواننده صاحب سبک و صاحب نام ایرانی از دقایق اولیه صبح امروز جمعه در بهشت زهرای تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهالی فرهنگ و هنر و جمعی از موسیقیدانان برگزار شد و پیکر وی پس از اقامه نماز میت برای آیین تدفین به مشهد مقدس منتقل شد.

در ابتدای مراسم حسین علیزاده استاد موسیقی ایران در سخنان کوتاهی از خصایص استاد موسیقی ایران برشمرد و نبود وی را نقصانی برای جامعه موسیقی دانست.

بسیاری از مردم به صورت خودجوش از دقایق اولیه صبح و حوالی ساعت پنج صبح برای شرکت در مراسم تغسیل و اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم شجریان خود را به بهشت زهرای تهران رسانده بودند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار این ویروس، آیین اقامه نماز میت به صورت محدود با حضور مسئولان فرهنگ و هنر، اهالی موسیقی ایران و خانواده وی در مصلای اصلی بهشت زهرا به امامت حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات برگزار شد.

پس از آن اهالی موسیقی ایران با دوست و همراه دیرینه خود وداع کردند و پیکر مرحوم شجریان برای انتقال به مشهد عازم فرودگاه مهرآباد شد.

پیرنیاکان: آن‌ها که می‌خواستند شجریان را حذف کنند، به راه باطل رفتند
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۸:۴۸

داریوش پیرنیاکان از استاد موسیقی ایران در مراسم تشییع پیکر استاد شجریان گفت: همیشه آرزویم این بوده که وقتی می میرم شجریان بر من نماز بخواند اما اینگونه نشد.

وی شجریان را بخشی از تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: آنها که می خواستند شجریان را حذف کنند به راه باطل رفتند.

 

همایون شجریان خطاب به تشییع کنندگان: ایستادن در کنار تابوت پدرم مانند ایستادن در بارگاه مولاناست
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۸:۴۷

همایون شجریان خطاب به مردمی که برای تشییع پیکر پدرش در بهشت زهرا گرد آمده بودند، گفت: من مانند بسیاری از شما رفتن پدر را باور ندارم و ایستادن در کنار تابوت وی مانند ایستادن در بارگاه مولاناست.

فرزند استاد محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران صبح روز جمعه در بهشت زهرای تهران با عرض تسلیت به ملت ایران و تمام ایرانیان در سراسر جهان به دلیل مرگ پدرش اظهار داشت: انسان های بزرگ مانند ایشان در طول تاریخ به کره خاکی آمدند و با خود پیام هایی آورده و دوباره می روند.

 

پیکر استاد شجریان به فرودگاه منتقل شد
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۸:۴۶

پیکر استاد محمدرضا شجریان پس از برگزاری آیین اقامه نماز در بهشت زهرای تهران جهت انتقال به آرامگاه ابدی‌اش در مشهد به فرودگاه مهرآباد منتقل شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اقامه نماز بر پیکر استاد شجریان به خبرنگاران گفت: قرار است پیکر مرحوم شجریان در کنار مهدی اخوان ثالث در طوس دفن شده و عصر امروز بر اساس پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، در مشهد تشییع خواهد شد.

اقامه نماز بر پیکر خسرو آواز ایران
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۸:۴۵

نماز بر پیکر استاد محمدرضا شجریان به امامت سید محمود دعایی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقامه شد.

همایون شجریان، فرزند خسرو آواز ایران نیز روز جمعه از حاضران در این آیین قدردانی کرد و گفت: پیکر پدرم به مشهد مقدس منتقل می‌شود و آیین بزرگداشت ایشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود نیز در آنجا برگزار خواهد شد.

 

نظرات بینندگان