arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹

ماسک صورت و پیشگیری از آنفولانزا

این روز‌ها کمتر فردی است که از ماسک صورت برای مقابله با کرونا استفاده نکند، اما به نظر می‌رسد استفاده از ماسک برای پیشگیری از آنفولانزا نیز حائز اهمیت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روز‌ها کمتر فردی است که از ماسک صورت برای مقابله با کرونا استفاده نکند، اما به نظر می‌رسد استفاده از ماسک برای پیشگیری از آنفولانزا نیز حائز اهمیت است.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اگرچه ماسک صورت به شکل مستقیم از آنفولانزا پیشگیری نمی‌کند، اما به نوعی می‌تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه موثر در نظر گرفته شود.


پزشکان تکرار می‌کنند که ماسک‌ها می‌توانند از انتشار قطرات تنفسی جلوگیری کنند، از جمله برای آنفولانزا و کرونا. موثرند. مطمئناً، این روز‌ها بیشتر مردم ماسک می‌زنند تا از شیوع کرونا جلوگیری کنند. اما اکنون کارشناسان می‌گویند استفاده از ماسک هنگام حضور در جمع ممکن است فواید دیگری نیز داشته باشد: این کار می‌تواند احتمال ابتلا به آنفولانزا را کاهش دهد.

ماسک صورت
مانند کرونا، آنفولانزا ویروسی است که عمدتا از طریق قطرات تنفسی آلوده منتشر می‌شود. ریچارد واتکینز، پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در اوهایو و استاد طب داخلی در دانشگاه پزشکی شمال شرقی اوهایو می‌گوید: «استفاده از ماسک احتمالاً انتقال آنفولانزا را کاهش می‌دهد.»


جالب است بدانید که دکتر راجو فرناندو، متخصص بیماری‌های عفونی در ساوتهمپتون نیویورک، انتظار دارد که فصل آنفلوانزای ۲۱-۲۰۲۰ به دلیل روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا، از جمله استفاده گسترده از ماسک، معتدل‌تر از حد معمول باشد. او می‌گوید: «این دقبقا همراستا با جلوگیری از شیوع کرونا است و ماسک‌ها می‌توانند از گسترش قطرات تنفسی جلوگیری کنند.»


همانطور که گفته شد، شما هنوز هم باید در مورد واکسن آنفولانزا و سایر روش‌های پیشگیری از آنفلوانزا برنامه ریزی کنید ماسک باید فقط بخشی از برنامه پیشگیری از آنفولانزا در سال جاری باشد. پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا بسیار مشابه به پیشگیری از ابتلا به کرونا است. برای مثال باید از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید، هنگام سرفه و عطسه، صورت خود را بپوشانید، دستان خود را با آب و صابون بشویید، از لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید و اشیا را تمیز و ضد عفونی کنید.

نظرات بینندگان