arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

برلوسكوني: اسرائيل در قلب من است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزير پيشين ايتاليا گفت اقدام نظامي عليه ايران موجب بي ثباتي منطقه خاورميانه و ديگر نقاط خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اينترنتي ايتاليايي زبان لترا کوآرانتا تره، سيلويو برلوسکني گفت، اقدام نظامي عليه ايران موجب ايجاد بي ثباتي خواهد شد.

برلوسکني ادامه داد: يک حمله نظامي اسرائيل عليه تاسيسات هسته اي ايران احتمالي است که بايد از آن ترسيد زيرا مي تواند موجب بدتر شدن اوضاع در خاورميانه و همچنين در ديگر نقاط شود.

وي گفت: همانند جامعه بين الملل، تمايل اصلي ايتاليا، جلوگيري از چنين اقدامي است.

نخست وزير پيشين ايتاليا گفت، من نگراني اسرائيل و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل را درباره برنامه اتمي تهران درک مي کنم.

برلوسکني افزود: دوستي ايتاليا با رژيم صهيونيستي وجود داشته و در آينده نيز خواهد بود. با رهبري من،‌ سياست خارجي ايتاليا تعادلي را در موضع گيري ما در برابر خاورميانه ايجاد کرده است. روابط ميان دولت هاي من و اسرائيل، در جريان سال ها، روابط شخصي من با همه نخست وزيران اسرائيل، همواره همراه با دوستي هاي مستحکمي بوده اند.

نخست وزير پيشين ايتاليا تاكيد كرد: من در قلب خود همواره اسرائيل را به عنوان بخشي از اروپا و غرب در نظر گرفته ام: يک پايگاه آزادي در منطقه اي که هنوز به دنبال مسير خود بسوي مردم سالاري است.  

وي افزود: در مجموع، بر اين باور هستم امروز در سياست خارجي ايتاليا، روابط دوستي با اسرائيل، اقدام هايي هستند که بدست آمده اند و در آينده نيز اين چنين خواهد بود
نظرات بینندگان