arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۱۹ مهر ۱۳۷۶: با محمد یزدی، در مورد محکومیت فیروزی صحبت کردم؛ در جریـان نبود، بعد از ظهر اطلاع دادند که حکـم را متوقـف کـرده / با حسن روحـانى، بـراى مرکـز تحقیقـات ملاقـات داشـتیم

خاطرات آیت الله هاشمی: مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. سه مورد اختلاف مجلس و شوراى نگهبـان را بررسى‌ کردیم؛ در یک مورد، نظر شوراى نگهبان تأیید شد و در یک مورد، نظـر مجلـس و در یک مورد هم نظر مجلس با اصلاح.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. سه مورد اختلاف مجلس و شوراى نگهبـان را بررسى‌ کردیم؛ در یک مورد، نظر شوراى نگهبان تأیید شد و در یک مورد، نظـر مجلـس و در یک مورد هم نظر مجلس با اصلاح.

با آقاى [محمد] یزدی، در مورد محکومیت فیروزی صحبت کردم؛ ایشان هـم در جریـان نبود. تعجب کردند. بعد از ظهر اطلاع دادند که حکـم را متوقـف کـرده و پرونـده را بـراى رسیدگى خواسته‌اند؛ مورد عجیبى است.

عصر آقاى [حسین] محلوجى آمد و براى تأسـیس حـزب مـشورت کـرد؛ تأییـد کردم. از ضعف سازندگى و بروز بى اعتمادى و رکـود بـه خـاطر طـرح نـاجور اسـترداد ثـروت هـاى بادآورده اظهار نگرانى کرد. خواست که سفرى به کاشان بـروم و کـار در مرکـز تحقیقـات استراتژیک را خواست.

آقاى [علی] فلاحیان آمد. از سفر به عمره و سوریه و لبنان گفت و از رکـودى کـه براثـر اظهارات رهبرى و عملکرد دولت جدید، کشور را گرفتـه، اظهـار نگرانـى کـرد و خواسـتار احاله مسئولیت معاونت فرهنگى مرکز تحقیقات [استراتژیک مجمع] به خود شد.

آقایان [بهروز نوری] خواجوى، [مدیرعامل شرکت بلندپایه ] و قیامى آمدند. از نوشته‌هاى نادرست ماهنامه صبح در رابطه با وزارت نیرو و شرکت خودشان شکایت کردنـد و اعـلام خطر از دست دادن نیروهاى خوب انقلاب با این سیاست‌ها و بـد نام کـردن افـراد خـدوم را داشتند .

با آقاى دکتر [حسن] روحـانى، بـراى مرکـز تحقیقـات ملاقـات داشـتیم. در گـزارش هـا، طوفان هولناك جنوب مکزیک مورد توجه است که با سرعت بیش از 200 کیلومتر، بـیش از 400 نفر کشته با خرابى‌های زیاد داشته است

نظرات بینندگان