arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

انهدام باند کلاهبرداران فیشینگ در پایتخت

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از انهدام اعضای باند کلاهبرداران فیشینگ خبر داد که با هدایت کاربران به درگاه جعلی اینترنت بانک، اقدام به سرقت موجودی حساب شهروندان می‌کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از انهدام اعضای باند کلاهبرداران فیشینگ خبر داد که با هدایت کاربران به درگاه جعلی اینترنت بانک، اقدام به سرقت موجودی حساب شهروندان می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با مراجعه بیش از ۱۱ نفر دیگر بعنوان شاکی در این پرونده و اقدامات فنی پلیس، مشخص شد که مال باختگان از طریق جست وجو در موتورهای جست وجوگر و عدم توجه به آدرس URL مورد نظر به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت شده اند و از حسابشان مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت شده است.
سرهنگ گودرزی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی و اقدامات ویژه افسران سایبری در پلیس فتا پایتخت، اعضای اصلی این باند حرفه‌ای که اقدام به ساخت و انتشار لینک‌های جعلی کرده بودند شناسایی شد وطی هماهنگی های لازم با مراجع قضایی در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر و به اداره پلیس منتقل شدند.
این مقام انتظامی گفت: عضو اصلی این باند کلاهبرداری، پس از انتقال به اداره پلیس منکرهرگونه اقدام مجرمانه شد؛ ولی در نهایت لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که با همکاری تعداد دونفراز دوستانش با ایجاد یک درگاه جعلی اینترنت بانک یکی از بانک ها اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان کرده است.
رئیس پلیس فتا پایتخت خاطر نشان کرد: در بررسی محل دستگیری متهمان تعداد زیادی آلات و ادوات مجرمانه،کارت بانکی، موبایل و لپ تاپ کشف شده است که میزان کلاهبرداری مجرمان از این ادوات به بیش از ۲۰ میلیارد ریال می رسد.
رئیس پلیس فتا پایتخت در خاتمه به شهروندان متذکر شد: حتی الامکان از وارد شدن به لینک‌های مشکوکی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف تحت عناوین گوناگون ارائه می‌شود خودداری کنند و ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیسی حتما از صحت اطلاعات و آدرس URL سایت اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.

 

نظرات بینندگان