arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹

برای برطرف کردن این مشکلات حتماً باید به روانشناس مراجعه کنید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای برطرف کردن این مشکلات حتماً باید به روانشناس مراجعه کنید!

همه‌ی ما تجربه‌ی اضطراب، تغییرات خلق‌وخو یا عارضه‌های دیگر هیجانی را در دوره‌های مختلف زندگی‌مان داشته‌ایم. این مشکلات به دلیل فشارهای شغلی، اقتصادی و رابطه‌ای ایجاد می‌شوند. برای حفاظت از سلامت روانمان و سالم رد شدن از دوره‌های سخت زندگی، می‌توانیم از خدمات تخصصی روانشناسی استفاده کنیم. مشاوره روانشناسی همیشه می‌تواند به ما کمک کند بحران‌های زندگی را آسان‌تر مدیریت کنیم. در سال‌های  اخیر اینترنت کمک زیادی به ساده‌تر کردن فرایند دریافت خدمات روانی کرده است. امروزه می‌توانیم به شکل آنلاین با یک روانشناس در ارتباط باشیم. سامانه مشاوره اینترنتی دکتر ساینا، ارتباط با متخصصان سلامت روان به شکل آنلاین یا تلفنی را ممکن کرده است. مشاوره روانشناسی دکتر ساینا می‌تواند شما را در برابر مشکلات مقاوم کند. کافی است برای دریافت خدمات به وبسایت سامانه یا اپلیکیشن دکتر ساینا سری بزنید. در این نوشته به معرفی چالش‌هایی که نیاز به مشاوره با روانشناس دارند می‌پردازیم.

چالش‌های رایجی که به کمک روانشناس نیاز دارند

مهم است که به یاد داشته باشید درخواست کمک به معنای ضعف نیست. همان‌طور که بدن ما نیاز به رسیدگی دارد و در صورت حس کردن علامتی از بیماری به پزشک مراجعه می‌کنیم، روانمان نیز باید مورد مراقبت قرار بگیرد و در صورت احساس فشار باید از روانشناس کمک بگیریم. هرچقدر زودتر مشاوره روانشناسی را شروع کنیم، سریع‌تر می‌توانیم شرایط مناسب خود را بازیابی کنیم. بیایید نگاهی به مشکلاتی که نیازمند مشاوره با روانشناس هستند بیندازیم.

برای برطرف کردن این مشکلات حتماً باید به روانشناس مراجعه کنید!

هیجانات خود را نمی‌توانید کنترل کنید

تجربه‌ی هیجاناتی مانند غم، اضطراب و عصبانیت در زندگی همه افراد طبیعی است. اما باید حواسمان باشد که هر چند وقت یک‌بار این هیجانات را تجربه می‌کنیم و شدت آن‌ها چقدر است. تجربه کردن متعدد یک هیجان با شدت زیاد می‌تواند نشانه‌ای از عارضه‌ی روانی جدی‌تری باشد. برای مثال خشم یکی از جلوه‌های افسردگی است. در آقایان معمولاً افسردگی با واکنش‌های تکانشی نمود پیدا می‌کند. بسیاری از کودکان نیز افسردگی را به شکل تکانشی شدن و بدخلق شدن نشان می‌دهند. همچنین خشم غیرقابل کنترل می‌تواند نشانه‌ای از دیدگاه منفی فرد درباره خودش و جهان باشد و اخطاری باشد برای اینکه میزان استرس زندگی فرد زیاد شده است.

هیجانات دیگری مانند غم و ناتوانی در لذت بردن نیز از نشانه‌های افسردگی هستند. مشاوره روانشناسی در این مواقع محیطی امن برای افراد فراهم می‌کند تا به بررسی هیجانات و علت ایجاد آن‌ها بپردازند. روانشناس به مراجعین کمک می‌کند راهکارهای مقابله با هیجانات منفی را بکار ببندند و علل ایجاد هیجانات منفی را حل‌وفصل کنند.

عملکردتان در محیط کاری و تحصیلی دچار مشکل شده است

مشکلات کارکردی در محیط کار و تحصیل می‌تواند نشانه‌ای از وجود دغدغه‌های روانشناختی عمیق‌تر باشد. دغدغه‌های روانی مختلف می‌توانند باعث کاهش یافتن توجه، حافظه و انرژی فرد شوند. همچنین کم شدن انگیزه برای موفقیت و انجام فعالیت‌ها می‌تواند نشانه‌ای هشداردهنده باشد. در این مواقع استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی به شما کمک می‌کند بتوانید رفتارهای خود را تحت مدیریت در بیاورید و عملکرد بهتری در زندگی حرفه‌ای و شخصی از خود نشان دهید.

برای دریافت خدمات آنلاین روانشناسی می‌توانید به سامانه مشاوره اینترنتی دکتر ساینا مراجعه کنید. در این سامانه روانشناسان با تخصص‌های مختلفی فعالیت دارند. می‌توانید با مراجعه به پروفایل هر روانشناس مشخصات و نظرات دیگر کاربران را بخوانید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.

در اشتها یا چرخه خوابتان تغییر ایجاد شده است

دغدغه‌های مختلف روانی می‌توانند روی اشتها یا خوابتان تاثیری منفی داشته باشند. افرادی که مضطرب هستند یا حالت شیدایی را تجربه می‌کنند، معمولاً دچار کم‌خوابی می‌شوند، در حالی که افراد افسرده معمولاً بیشتر می‌خوابند. بنابراین اگر متوجه شده‌اید که عادت‌های خواب یا خوراکتان دچار تغییرات شدید شده‌اند، وقت آن رسیده است که با روانشناس مشورت کنید و دلیل این تغییرات را بررسی کنید.

برای برطرف کردن این مشکلات حتماً باید به روانشناس مراجعه کنید!

در روابط احساسی و حرفه‌ای خود دچار مشکل شده‌اید

از دیگر نشانه‌هایی که نشان‌دهنده نیاز شما به خدمات روانشناسی است وضعیت سلامت روانتان می‌تواند روی روابطی که دارید تاثیر داشته باشد. افراد دچار دغدغه روانی ممکن است از نزدیکانشان کناره‌گیری کنند و دچار انزوا شوند. روابط نزدیک می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر روی سلامت افراد داشته باشد. زیرا دوستان و خانواده منبعی از انرژی مثبت روانی را برای فرد به وجود می‌آورند بنابراین انزوا چرخه مشکلات روانشناختی را تشدید می‌کند. افراد دچار دغدغه همچنین نمی‌توانند روابط معنادار جدیدی را شکل دهند و با افراد جدید ارتباط برقرار کنند. اگر تعارضاتی در روابط‌تان به وجود آمده است، کمک گرفتن از روانشناس می‌تواند کمک‌کننده باشد. روانشناسان همچنین می‌توانند مهارت‌های مختلف برای برقراری روابط را به افراد آموزش دهند.

کلید خوشبختی، داشتن سلامت روان است. بنابراین افراد باید توجه ویژه‌ای به وضعیت روانی خود داشته باشند. برای دریافت مشاوره روانشناسی، سامانه اینترنتی دکتر ساینا لیستی از روانشناسان فعال را معرفی می‌کند تا کاربران بتوانند مناسب‌ترین گزینه را برای دریافت مشاوره انتخاب کنند. تمام متخصصان این سامانه توسط تیم تخصصی دکتر ساینا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و صلاحیت آن‌ها تایید شده است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت کمکی تخصصی را در مسیر رسیدن به سلامت روان در کنار خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.drsaina.com مراجعه کرده یا اپلیکیشن دکتر ساینا را نصب نمایید.

نظرات بینندگان