arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۲ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حریرچی: خواستار محدودیت سفر و اعمال جریمه برای سفرها هستیم
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۲۳:۰۱

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ما قبلا هم بسیار گفتیم که یکی از عوامل انتشار اصلی کرونا مسافرت های بین شهری و درون شهری است. ایرج حریرچی افزود: دیروز مقام معظم رهبری دوبار با قاطعیت در این زمینه تاکید فرمودند و ستاد مقابله با کرونا در تهران و استاندار محترم درخواست محدودیت سفر تهرانی ها و اعمال جریمه هایی برای سفرها داشتند

اصابت موشک مناقشه قره باغ به ۱۲۰ کیلومتری تبریز در هریس / استاندار آذربایجان شرقی: این خمپاره عمل نکرده و تلفاتی نداشته
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۲۳:۰۱

عصر امروز سه شنبه یک فروند خمپاره به زمین‌های زراعی اطراف روستای آغللی هریس که در ۱۲۰ کیلومتری تبریز قرار دارد، برخورد کرد. علیار راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی این خبر را تأیید کرد و گفت: این خمپاره عمل نکرده و خوشبختانه تلفات و خساراتی نداشته و ارگان‌های ذیربط جهت بررسی جزئیات در محل حضور دارند.

وزیر آموزش: خودکشی دانش‌آموز دیّری به خاطر نداشتن گوشی واقعیت ندارد / گزارش تایید شده‌ای مبنی بر اینکه خودکشی به این دلیل اتفاق افتاده وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۲۰:۴۴

وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه گفته شد دانش آموزی به خاطر نداشتن گوشی و تبلت خودکشی کرده واقعی نیست. دیشب هم در تلویزیون دیدید که با خانواده و معلم او صحبت شد. گزارش تایید شده ای مبنی بر اینکه خودکشی به این دلیل اتفاق افتاده وجود ندارد. بی جهت اخباری که صحت و قطعیت ندارد را اشاعه ندهیم.

ماجرای «ایمیل‌های فاش شده» هیلاری کلینتون؛ متن‌‌هایی که وجود خارجی نداشت
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۲۰:۴۳

با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ تلاش دارد یک پرونده قدیمی که پیشتر برای او خاطرات خوبی را ساخته، دوباره باز کند

باهنر: ناطق نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد / اینکه بگوییم هرکس نظامی شد، نمی‌تواند بیاید درست نیست
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۷:۳۷

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اخیراً جلسه‌ای با آقای ناطق نوری داشتیم، او می‌گوید احساس تکلیف نمی‌کنم و تمایلی چه به عنوان کاندیدای انتخابات و چه به عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد

پدرِ دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری: مدرسه گوشی یا تبلتی به ما نداد / قول داده بودم خودم برایش گوشی بخرم / نمی‌دانیم انگیزه خودکشی چه بوده
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۷:۳۶

پدر و مادر به سوگ نشسته‌اند؛ به سوگ پسری که نخواست زنده بماند. تنها یک جان داشت که آن را هم داد. گوشی هوشمند می‌خواست اما نداشت. یک گوشی که بتواند با آن برای خانم رضایی معلم کلاس پنجم مدرسه باهنر دیر استان بوشهر فیلم و عکس ارسال کند. پاسخ سوالات درسی را بدهد. خود را کشت و حالا همه او را در گوشی‌های هوشمند می‌بینند. این خبر دردناک را می‌خوانند و افسوس می‌خورند. اما این درد برای پدر و مادر سید محمد دردناک‌تر است برای پدر و مادر بی‌بضاعتی که ٣ پسر داشتند؛ یکی ناتوان و پسر دیگر خردسال است و محمدی که دیگر نیست.

واکنش ساترا به خبر مجوز نگرفتن برنامه جدید عادل فردوسی‌پور: درمورد این برنامه، استعلام مکتوب از مراجع مسئول انجام نشده بود
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۷:۳۶

حیطه مسولیتی ساترا فقط تصمیمات رسانه‌ای است. لذا در صورت وجود ملاحظات استعلامی، دعاوی حقوقی و یا پرونده‌های قضایی، ساترا امکان بررسی تقاضاهای رسیده را نخواهد داشت.

روحانی: برنامه عرضه سهام شرکت‏های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۷:۳۵

در جلسه روز سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رئیس کل بانک مرکزی از تلاش های انجام شده برای استفاده از منابع ارزی در خارج از کشور، گزارشی ارائه کرد و با تشریح توافقات خود با مسئولین عراق در سفر به این کشور، از تلاش های گسترده تر برای استفاده از منابع ارزی در سایر کشورها و گشایش های مفیدی که در این خصوص صورت گرفته، خبر داد.

آزمایش واکسن کرونای یک شرکت آمریکایی متوقف شد / یکی از داوطلبان بیمار شد
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۶

آزمایش واکسن کرونا ساخت شرکت دارویی «جانسون اند جانسون» در آمریکا به دلیل بیمار شدن یکی از داوطلبان این آزمایش متوقف شد. این شرکت با یادآوری این که در حال بررسی علت بیماری این داوطلب است، وقوع چنین مواردی را در آزمایش‌های بزرگ اتفاقی عادی اعلام کرد.

۱۰ میلیون آمریکایی تاکنون رای داده‌اند
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۹

با آغاز انتخابات زودهنگام در آمریکا تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی آراء انتخاباتی خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به صندوق‌های رای ریخته‌اند. این میزان از آراء با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه رای گیری بصورت ایمیل یا پست صورت می گیرد، نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ میلادی شمار بالایی را نشان می دهد.

قیمت دلار، امروز ۲۲ مهر ۹۹
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۹

قیمت دلار امروز سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹ در صرافی‌های بانکی ۳۱۵۰۰ تومان تعیین شد؛ و یک رکورد تازه را به ثبت رساند.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۹۲۰۰ تومان است.

قیمت یورو هم ۳۷۲۰۰ تومان است.

آزمایش کرونای ترامپ منفی شد
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۶

«شان کانلی» پزشک کاخ سفید اعلام کرد که نتیجه آزمایش کرونای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا منفی شده است. وی روز شنبه نیز اعلام کرده بود که ترامپ دیگر ناقل کرونا نیست اما از اظهارنظر درباره منفی بودن آزمایش رئیس جمهوری آمریکا خودداری کرده بود.

اکبر عالمی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۶

«اکبر عالمی» مجری، منتقد سینما و مستندساز بامداد سه شنبه (۲۲ مهر) در سن هفتادوپنج‌سالگی و به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

عالمی که برای ساخت فیلم مستندی در مورد بیماری کرونا به یکی از بیمارستان‌های تهران رفته بود، به این بیماری دچار و از روزهای آغازین مهر جاری در بیمارستان بستری شده بود. با این که شرایط وی در روزهای اخیر بهتر توصیف شده بود، بامداد سه‌شنبه زندگی را بدرود گفت.

آغاز مذاکرات با کره جنوبی برای بازگرداندن پول‌ های بلوکه شده ایران
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۲

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: گفتگو‌ها با سفیر کره جنوبی و نماینده بخش بازرگانی این کشور آغاز شده، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

او پیشتر میزان پول‌های بلوک شده ایران در این کشور را تقریبا ۸.۵ میلیارد دلار ارزیابی کرده بود.

انتقاد تند مسیح مهاجری از امام جمعه تهران
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۰

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به جمله ای از حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران به شدت از او انتقاد کرد. او با بیان اینکه عادت زشتی است که دیواری از دیوار مردم کوتاه‌تر پیدا نمی کنند نوشت: کرونا را نتیجه گناه مردم می‌دانند، موج دوم کرونا را به گردن بی‌توجهی مردم به خانه ماندن می‌اندازند، موج سوم را به گردن ماسک می‌اندازند

او با بیان اینکه تصور می‌کنند مردم نمی‌فهمند تاکید کرد که مردم این توجیهات فریبکارانه را قبول نمی‌کنند.

مهاجری همچنین با بیان اینکه شاید حضرات به دلیل برخورداری از شرایط خوب زندگی، خبری از مشکلات معیشتی مردم ندارند، افزود: برای این قبیل افراد چه فرقی می‌کند که قیمت میوه از امروز تا فردا به جای کیلویی ۶۰ هزارتومان ۱۲۰ هزارتومان باشد.

وزیر بهداشت: با شیوه‌ی بسیجی، آماده کرونا شده بودیم
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۴۷

وزیر بهداشت با بیان اینکه از اوایل بهمن با استفاده از شیوه‌های بسیجی، خودمان را برای طوفان کرونا آماده کرده بودیم گفت: کشورهایی که پس از ایران گرفتار کرونا شدند، روزهای اول به ما می‌خندیدند.

او گفت: اروپایی‌ها وقتی بیماران آنها پشت بیمارستان سرگردان شدند، تازه فهمیدند که ایران چه عظمتی را به دست آورد.

۸۲ درصد فوتی های کرونا یک تا چهار بیماری زمینه ای دارند
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۴۵

مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: میانگین سنی فوتی های ناشی از کرونا به ۷۰.۵ سال رسیده است و ۸۲ درصد افرادی که جان خود را بر اثر بیماری از دست می دهند، بیماریهای زمینه ای دارند.

ترامپ: ایران ورشکست شده؛ اگر پیروز شوم، در عرض یک ماه با آن‌ها به توافق می‌رسم
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۴۴

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای که چند روز پیش با برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) داشت، علاوه بر آنکه با الفاظی رکیک درباره ایران صحبت کرد، مدعی شد که اقدامات او باعث «ورشکستگی» ایران شده است.

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، ظرف یکماه با ایران به «توافق فوق العاده ای» دست می یابد. وی در این باره گفت: «اگر برنده شوم، ظرف یک ماه با ایران توافق فوق‌العاده‌ای خواهم کرد. آنها بدجور دلشان می‌خواهد من ببازم، ولی اگر برنده شوم…»

نظرات بینندگان