arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / باهنر: ناطق نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد / پزشک سابق کاخ سفید: بایدن صلاحیت روانی لازم برای ریاست‌جمهوری را ندارد / عرضه ۷۸ میلیون دلاری اسکناس با تقاضای ۱.۵ میلیون دلاری مواجه شد / پدرِ دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری: مدرسه گوشی یا تبلتی به ما نداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / باهنر: ناطق نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد / پزشک سابق کاخ سفید: بایدن صلاحیت روانی لازم برای ریاست‌جمهوری را ندارد / عرضه ۷۸ میلیون دلاری اسکناس با تقاضای ۱.۵ میلیون دلاری مواجه شد / پدرِ دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری: مدرسه گوشی یا تبلتی به ما نداد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

وزیر آموزش: خودکشی دانش‌آموز دیّری به خاطر نداشتن گوشی واقعیت ندارد: وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه گفته شد دانش آموزی به خاطر نداشتن گوشی و تبلت خودکشی کرده واقعی نیست. دیشب هم در تلویزیون دیدید که با خانواده و معلم او صحبت شد. گزارش تایید شده ای مبنی بر اینکه خودکشی به این دلیل اتفاق افتاده وجود ندارد. بی جهت اخباری که صحت و قطعیت ندارد را اشاعه ندهیم.

دلیل نماینده ابهر برای ماسک نزدن: من بیمه ابوالفضل (ع) هستم: نماینده ابهر در مجلس گفت: رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌ها در شرایط کرونایی جای خود دارد اما همان چیزی رخ می‌دهد که مقدر خداوند است و باید رخ دهد.

پزشک سابق کاخ سفید: بایدن صلاحیت روانی لازم برای ریاست‌جمهوری را ندارد: «رانی جکسون»، پزشک سابق کاخ سفید گفته که «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از توانمندی‌های روان‌شناختی لازم برای اداره امور آمریکا برخوردار نیست. جکسون که به تازگی برای ورود به کنگره نامزد هم شده با اشاره به افت توانمندی‌های شناختی (ذهنی) جو بایدن گفته که نظرش را صرفاً به عنوان یک «شهروند دغدغه‌مند» مطرح کرده و نه سیاستمداری که نامزد تصدی کرسی کنگره آمریکا است.

عرضه ۷۸ میلیون دلاری اسکناس با تقاضای ۱.۵ میلیون دلاری مواجه شد: بانک مرکزی امروز در دومین روز اجرای سیاست جدید ارزی، حدود ٧٨ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در بازار متشکل معاملات ارزی در نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کرد. به رغم این میزان عرضه و امکان خرید هر صرافی به میزان ۵٠٠ هزار دلار در بازار مذکور، صرفا حدود 1.5 میلیون دلار توسط صرافی‌ها خریداری شد که این امر حاکی از فقدان تقاضای موثر در بازار برای ارز به صورت اسکناس است.

پدرِ دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری: مدرسه گوشی یا تبلتی به ما نداد: پدر و مادر به سوگ نشسته‌اند؛ به سوگ پسری که نخواست زنده بماند. تنها یک جان داشت که آن را هم داد. گوشی هوشمند می‌خواست اما نداشت. یک گوشی که بتواند با آن برای خانم رضایی معلم کلاس پنجم مدرسه باهنر دیر استان بوشهر فیلم و عکس ارسال کند. پاسخ سوالات درسی را بدهد. خود را کشت و حالا همه او را در گوشی‌های هوشمند می‌بینند. این خبر دردناک را می‌خوانند و افسوس می‌خورند. اما این درد برای پدر و مادر سید محمد دردناک‌تر است برای پدر و مادر بی‌بضاعتی که ٣ پسر داشتند؛ یکی ناتوان و پسر دیگر خردسال است و محمدی که دیگر نیست.

باهنر: ناطق نوری برای نامزدی ۱۴۰۰ قانع نشد: محمد رضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اخیراً جلسه‌ای با آقای ناطق نوری داشتیم، او می‌گوید احساس تکلیف نمی‌کنم و تمایلی چه به عنوان کاندیدای انتخابات و چه به عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد.

حریرچی: خواستار محدودیت سفر و اعمال جریمه برای سفرها هستیم: معاون کل وزارت بهداشت گفت: ما قبلا هم بسیار گفتیم که یکی از عوامل انتشار اصلی کرونا مسافرت های بین شهری و درون شهری است. ایرج حریرچی افزود: دیروز مقام معظم رهبری دوبار با قاطعیت در این زمینه تاکید فرمودند و ستاد مقابله با کرونا در تهران و استاندار محترم درخواست محدودیت سفر تهرانی ها و اعمال جریمه هایی برای سفرها داشتند.

شمار قربانیان کرونا در کشور از ۲۹ هزار تن گذشت: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۴۹ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر رسید. لاری در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

اصابت موشک مناقشه قره باغ به ۱۲۰ کیلومتری تبریز در هریس: عصر دیروز -سه شنبه- یک فروند خمپاره به زمین‌های زراعی اطراف روستای آغللی هریس که در ۱۲۰ کیلومتری تبریز قرار دارد، برخورد کرد. علیار راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی این خبر را تأیید کرد و گفت: این خمپاره عمل نکرده و خوشبختانه تلفات و خساراتی نداشته و ارگان‌های ذیربط جهت بررسی جزئیات در محل حضور دارند.

 

نظرات بینندگان