arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کرونا باز هم در کشور رکورد زد / آیا پلاسمای مردم ایران قاچاق می‌شود؟ / جزییات منع رفت و آمد در پنج کلان شهر / مدیرعامل فراری بانک سرمایه از اروپا به ایران بازگردانده شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / باز هم کرونا در کشور رکورد زد / آیا پلاسمای مردم ایران قاچاق می‌شود؟ / جزییات منع رفت و آمد در پنج کلان شهر / مدیرعامل فراری بانک سرمایه از اروپا به ایران بازگردانده شد / مدیرعامل فراری بانک سرمایه از اروپا به ایران بازگردانده شد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

جزییات منع رفت و آمد در ۵ شهر: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزییات اعمال محدودیت‌های سفر از مبدا یا مقصد پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه را اعلام کرد. کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره محدودیت‌های اعمال شده از مبدا یا مقصد پنج کلانشهر بیان کرد: محدودیت سفر «از» یا «به» کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از ساعت ۲۴ اعمال می‌شود و سفر از این شهرها یا به این شهرها تا یکشنبه ظهر ممنوع خواهد بود. وی ادامه داد: این درخواست وزارت بهداشت حداقلی است و با توجه به شرایط بیماری در کشور ممکن است شامل شهرها و استان‌های دیگر نیز باشد. اکنون برای این سه روز حداقل درخواست، منع تردد از این شهرها خواهد بود.

آیا پلاسمای مردم ایران قاچاق می‌شود؟: عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید ایران نخستین کشور در آسیا بوده که دانش پلاسما را بومی کرده است و امروز هر جا سخنی از پلاسما شنیده می‌شود، از روش منحصر به فرد ایران نیز استفاده می‌شود. وی در پاسخ به ابهام مطرح شده در ما‌های گذشته مبنی بر اینکه پلاسمای اهدایی در ایران به شکل غیرقانونی خارج شده و به فروش می‌رسد؟ توضیح داد: بر خلاف بسیاری از حوزه‌ها، در بخش دارو و به طور خاص در حوزه پلاسما، اساسا امکان مخفی کاری و سودجویی شخصی وجود ندارد.

باز هم کرونا در کشور رکورد زد: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۸۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر رسید. لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

مدیرعامل فراری بانک سرمایه از اروپا به ایران بازگردانده شد: مرکز رسانه قوه قضائیه خبر داد: در پی تاکیدات و دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر بازگرداندن مجرمین و متهمین اقتصادی، علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد گردیده است. حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد، وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور بطور غیابی به دوازده سال حبس محکوم شده است.

جاده چالوس تا یکشنبه مسدود شد: گودرز محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از مسدود شدن جاده چالوس تا روز یکشنبه ۲۷ مهرماه خبر داد. محمودی افزود: این انسداد به دلیل انجام عملیات لق گیری، بتن ریزی و قالب بندی گالری‌های موجود و تکمیل لوله‌گذاری جهت هدایت آب‌های سطحی است.

پوتین: مجوز تولید دومین واکسن روسی «کووید-19» اعطا شد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جلسه هیئت دولت این کشور گفت که مجوز ساخت برای دومین واکسن کووید- ۱۹ ساخت روسیه را اعطا کرده است. پوتین چندی قبل اعلام کرده که روسیه بزودی دومین واکسن «کووید-۱۹» خود با نام EpiVacCorona که توسط مرکز تحقیقاتی «وکتور» تولید شده را ثبت خواهد کرد.

پلیس فدرال آمریکا: «سیستم‌های انتخاباتی» این کشور هک شد: پلیس فدرال و آژانس امنیت زیرساخت‌های آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران از هک شدن سیستم‌های انتخاباتی این کشور خبر دادند. آژانس امنیت زیرساخت‌های آمریکا که زیرمجموعه وزارت امنیت میهن این کشور است اعلام کرد، در حالیکه شبکه‌های دولتی آمریکا از جمله سیستم پشتیبانی از انتخابات به دست هکرها افتاده، تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن داده‌های انتخابات و «بارون ترامپ»، پسر رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا مبتلا شد

«بارون ترامپ»، پسر رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا مبتلا شد: «ملانیا ترامپ»، همسر رئیس‌جمهور آمریکا دیروز چهارشنبه اعلام کرد پسرش «بارون» به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده است. کاخ سفید بعد از مبتلا شدن ملانیا و دونالد ترامپ به این بیماری اعلام کرده بود نتیجه آزمایش بارون ترامپ منفی بوده است. مادر او امروز گفت که آزمایش‌های بعدی نشان داد که او هم به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

بهشت زهرا بسته شد: مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به حضور تعداد زیادی از مردم در روزهای تعطیل در بهشت زهرا(س) بیان کرد: خواهش عاجزانه و استدعای من از مردم این است که در تعطیلات پیش رو (پنجشنبه، جمعه و شنبه) به هیچ وجه در بهشت زهرا تردد نداشته باشند. حتی حکم قضایی لازم را گرفته ایم و اگر نیاز باشد درهای بهشت زهرا را مانند گذشته خواهیم بست.

نظرات بینندگان