arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۴ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش وزارت خارجه ایران به اصابت چندین راکت به مناطق مرزی: در صورت تکرار اینگونه گلوله پراکنی‌ها، بی‌تفاوت نخواهیم ماند
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۲:۴۳

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اصابت چندین فقره راکت جنگی به مناطق مرزی کشورمان، اظهار داشت: متأسفانه اخبار نگران کننده ای در این زمینه طی روز جاری گزارش شده است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. وی افزود: حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایرانی ساکن در مناطق مرزی خط قرمز نیروهای مسلح کشورمان به شمار می‌رود و در صورت تکرار اینگونه گلوله پراکنی ها، جمهوری اسلامی ایران بی‌تفاوت نخواهد ماند.

ارتش عراق: کشف بزرگ‌ترین عملیات قاچاق دارو از ایران
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۱:۵۰

همزمان با انتشار اخباری در مورد کمبود و گرانی دارو در ایران، دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق از کشف و خنثی‌سازی بزرگترین عملیات قاچاق دارو از ایران به این کشور خبر داد. دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، یک محموله قاچاق شامل صدها هزار قلم دارو را که از طریق ۱۹ کامیون با عبور از جاده خانقین واقع در استان دیالی وارد این کشور شده بود، کشف و مصادره کرده است. در این بیانیه، ارزش تعرفه گمرکی محوله کشف شده، صدها هزار دلار برآورد شده است.

پیش بینی مرداک، مالک فاکس نیوز: بایدن با اختلاف زیاد پیروز انتخابات می شود
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۱:۴۹

کیث روپرت مرداک، رئیس نیوز کورپوریشن و مالک فاکس نیوز معتقد است که رأی دهندگان آمریکایی آماده انتخاب جو بایدن در ماه نوامبر هستند و به همکارانش گفته است که فکر می کند رئیس جمهور ترامپ ممکن است در انتخابات یک شکست سخت بخورد.

کرونا در اردوگاه دموکرات‌ها؛ «هریس» سفرهای انتخاباتی خود را موقتا لغو کرد
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۰:۳۵

ستاد انتخاباتی «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفته تمام سفر‌های انتخاباتی «کاملا هریس»، معاون منتخب وی بعد از ابتلای دو تن از کارکنان این ستاد تا دوشنبه هفته آینده لغو شده‌اند. مدیر ستاد انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای روز پنجشنبه گفت دو تن از کارکنان این ستاد از جمله سرپرست امور ارتباطات چهار‌شنبه شب به کرونا مبتلا شده‌اند.

خبر تلخ سازمان جهانی بهداشت درباره نحوه توزیع واکسن کرونا: افراد سالمی که هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند برای دریافت واکسن باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۰:۳۵

یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت درباره توزیع واکسن کووید ۱۹ در جهان و زمان دسترسی همه به آن توضیح داد. دکتر سمیه سوامیناتان، یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت: جوانان سالمی که هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند احتمالاً برای دریافت واکسن کرونا باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند، زیرا مقامات بهداشتی کشور‌ها در گام نخست تمرکز خود را بر روی ایمنی سازی افراد مسن و دیگر گروه‌های آسیب پذیر قرار خواهند داد.

مرکل: روزهای آینده در تعیین موفقیت مقابله با کرونا تعیین کننده است / در مرحله رشد سریع شیوع ویروس قرار داریم
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۷:۲۷

صدر اعظم آلمان شامگاه چهارشنبه گفت که روزها آینده در تعیین موفقیت مقابله با همه گیری کرونا تعیین کننده است. وی هشدار داد: «ما در مرحله رشد سریع شیوع ویروس قرار داریم و آمارهای روزانه این موضوع را نشان میدهد.»

رئیس جمهور قرقیزستان استعفا کرد
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۷:۲۷

رئیس جمهوری قرقیزستان امروز (پنجشنبه) در پی ناآرامی‌های پس از انتخابات پارلمانی یکشنبه هفته گذشته از مقام خود کناره گیری کرد. ناآرامی‌های قرقیزستان پس از برگزاری انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ۱۳ مهرماه آغاز شد. بر اساس نتایج اعلام شده، چهار حزب به پارلمان راه یافته و ۱۲ حزب دیگر حد نصاب ۷ درصد آرا برای ورود به این پارلمان ۱۲۰ نفری این کشور را کسب نکرده بودند. کمیسیون انتخابات قرقیزستان روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه در پی تظاهرات و ناآرامی‌ها نتیجه انتخابات پارلمانی را باطل کرد.

وزارت بهداشت: ۲۰ میلیون ایرانی با بیماری زمینه ای در خطر شدید کرونا قرار دارند
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۷:۲۶

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در توئیتر نوشت: بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی دارای بیماریهای زمینه ای هستند که آنها را در معرض خطر شدید کووید۱۹ قرار می دهد. در ایران هم حداقل ۲۰ میلیون نفر دارای وضعیت مشابهی هستند. تنها راه جلوگیری از ابتلا و فوت بیشتر، کنترل ویروس کرونا است.

مقام آمریکایی: واکسن کرونا از فروردین ۱۴۰۰ به صورت گسترده توزیع می‌شود
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۷:۲۵

مدیر موسسه بیماریهای عفونی و واگیردار آمریکا اعلام کرد که واکسن کرونا از آوریل ۲۰۲۱ (اواسط فروردین ۱۴۰۰) به صورت گسترده توزیع خواهد شد.

یک استثنا در ممنوعیت رفت و آمد به ۵ شهر: تردد بین تهران و کرج محدودیت ندارد
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۷:۲۵

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در البرز ضمن درخواست مجدد برای رعایت پروتکل ها از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی افزود: برای برخی از شهروندان استان که بین کرج و تهران بصورت روزمره تردد دارند نگرانی هایی وجود داشت اما با پیگیری های ستاد استانی و مکاتبات و مذاکراتی که با وزارت کشور داشتیم بر یکپارچگی و جدایی ناپذیر بودن تهران و البرز تاکید شد که با وجود ممنوعیت های اعمال شده، تردد بین دو شهر کرج و تهران شامل محدودیت نمی شود.

کدام کشورها ۴۰ میلیارد دلار ایران را مسدود کرده‌اند؟ / از چین، دوست بی‌تفاوت تا عراقِ همسایه
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۷:۲۴

با اعمال تحریم‌های ضد ایرانی از سوی آمریکا، ۴۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشورهای دیگر مسدود شده‌اند. چین با ۲۰ میلیارد دلار، هند با هفت میلیارد دلار، کره‌جنوبی با شش میلیارد دلار، عراق با دو میلیارد دلار و ژاپن با یک و نیم میلیارد دلار، کشورهای بدهکار به ایران به حساب می‌آیند.

مسکن ملی متری ۲.۷ میلیون تومان
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۹:۴۵

بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده که به استان‌ها ابلاغ شده است.

قیمت مرغ به مرز ۲۶ هزارتومان رسید
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۹:۴۵

براساس گزارش های رسیده از برخی از خرده فروشی های سطح شهر تهران، هرکیلو گرم مرغ گرم با قیمت حدود ۲۶ هزار تومان عرضه می شود.

واکسن کرونا از فروردین ۱۴۰۰ به صورت گسترده توزیع می‌شود
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۹:۴۵

مدیر موسسه بیماریهای عفونی و واگیردار آمریکا اعلام کرد که واکسن کرونا از آوریل ۲۰۲۱ (اواسط فروردین ۱۴۰۰) به صورت گسترده توزیع خواهد شد.

«آنتونی فائوچی» افزود: «محققان احتمالا در ماه نوامبر یا دسامبر به این نتیجه خواهند رسید که آزمایش‌های آنها ایمن بوده یا خیر و حتی در صورت مشخص شدن واکسن ایمنٰ احتمالا حجم‌های اولیه این واکسن تنها چند میلیون دوز باشد.»

۱۳ میلیون آمریکایی، ۲۰ روز مانده تا انتخابات، رای دادند
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۹:۲۹

بر پایه‌ی تازه‌ترین داده ها، نزدیک به ۱۳ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام آمریکا رای داده اند. آمار و ارقامی که از مجموع ۴۲ ایالت بدست آمده نشان می‌دهد تاکنون ۱۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۴۲ نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری رای داده اند. مجموع آرایی که ۳۸ ایالت درخواست کرده اند بیش از ۳۷ میلیون و پانصد هزار برگه‌ی رای است.

نظرات بینندگان