arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

علامت‌هایی که نشان می‌دهند سلامتی شما در خطر است (قسمت سوم)

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی نشانه‌ها در بدن انسان‌ها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها درباره خطرات جدی هشدار دهند. توجه به این نشانه‌ها می‌تواند برای حفظ سلامتی بسیار مهم باشد:

ضربان قلب

افزایش ضربان قلب

هنگامی که قلب شما بیش از حد می‌تپد، آن هم در شرایطی که هیچ ورزش سنگینی انجام نداده اید، این موضوع می‌تواند نشانه ضعف سلامتی باشد. تپش قلب یا احساس ضربان قلب شدید می‌تواند از علائم بیماری قلبی باشد. وقتی این بیماری را دارید، قلب شما مجبور است سخت کار کند تا از دست دادن ظرفیت پمپاژ آن را جبران کند. اگر مرتباً ضربان قلب بالا دارید، باید برای تعیین علت با پزشک خود وقت ملاقات بگذارید.

تاری دید

تاری دید

اگرچه تاری دید ممکن است به دلیل ضعف بینایی باشد. با این حال، در برخی موارد، این تغییر می‌تواند نشانه یک مشکل اساسی زمینه‌ای باشد. به عنوان مثال، یکی از نشانه‌های اصلی دیابت نوع ۲، تاری دید است. هنگامی که این مسئله را تجربه می‌کنید، باید یک قرار ملاقات با پزشک یا بینایی سنج گذاشته و از آنان مشاوره بگیرید.

مشکل گفتار

مشکل ناگهانی در گفتار و گیجی

افرادی که دچار سکته مغزی شده اند (یا در شرف تجربه آن هستند) غالباً متوجه می‌شوند که در رشته بندی یک جمله به شکل ناگهان مشکل دارند. این مشکل ممکن است با احساس گیجی، سردرد شدید، سرگیجه و مشکلات راه رفتن همراه باشد. به محض اینکه شما یا شخص دیگری این علائم را تجربه کردید، باید به دنبال کمک فوری پزشکی باشید.

سرفه

سرفه مداوم

شما نباید از سرفه مداوم چشم پوشی کنید. اگر متوجه شدید که مرتباً سرفه می‌کنید، ولی دیگر علائم سرماخوردگی را ندارید، باید به سرفه‌های خود توجه کنید، این علامت یکی از علائم اولیه بیماری قلبی است. در آن صورت، سرفه به دلیل مایعات جمع شده در ریه‌ها ایجاد می‌شود. گرچه دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد، اما در نهایت باید به پزشک مراجعه کنید.

تنگی نفس

تنگی نفس

آیا همیشه تنگی نفس دارید؟ اگر در نفس کشیدن مشکل دائمی دارید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. این مسئله می‌تواند نشانه اولیه بیماری قلبی باشد.

نظرات بینندگان