arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

دستور قاضی آمریکایی برای تسریع در تحویل آرای پستی: سازمان پست باید از شبکه سریع خود بهره برداری کند

یک قاضی آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) به شرکت پست این کشور دستور داد اقدامات و تلاش برای تسریع در رساندن آرای غیرحضوری به مراکز شمارش تشدید شود. در حکم قاضی امت سولیوان آمده است: سازمان پست باید از شبکه سریع خود برای تحویل هرچه زودتر آرای غیر حضوری پیشاپیش انتخابات روز سه شنبه، بهره برداری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک قاضی آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) به شرکت پست این کشور دستور داد اقدامات و تلاش برای تسریع در رساندن آرای غیرحضوری به مراکز شمارش تشدید شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در حکم قاضی امت سولیوان آمده است: سازمان پست باید از شبکه سریع خود برای تحویل هرچه زودتر آرای غیر حضوری پیشاپیش انتخابات روز سه شنبه، بهره برداری کند.

این قاضی ناحیه واشنگتن روز جمعه نیز به اداره پست دستور داده بود که با اجرای اقدامات فوق العاده در چند مرکز گردآوری و توزیع، از تحویل به موقع میلیون ها رای پستی پیش از پایان رای گیری، اطمینان حاصل کند و خواستار دریافت گزارش های روزانه در باره ادعای تعویق در تحویل آرای پستی شد.

اداره پست آمریکا ارسال پستی آراء را در فاصله زمانی کمتر از هفت روز تا مهلت پایانی تعیین شده توسط هر ایالت، توصیه نمی کند. برخی ایالت ها آرای غیرحضوری را تا یک هفته پس از پایان رای گیری در صورتی می پذیرند که که تاریخ ارسال آن حداکثر در روز برگزاری انتخابات باشد.

اداره پست روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۲۲ میلیون رای سفید یا تکمیل شده را پیشاپیش انتخابات روز سه شنبه به مراکز شمارش تحویل داده است که آمار بی سابقه ای در رای گیری های زودهنگام، به شمار می رود. این پدیده افزون بر حساس بودن این رقابت، به علت مشارکت شمار بیشتری از رای دهندگان واجد شرایط به صورت غیرحضوری و پستی با توجه به همه گیری گسترده ویروس کرونا و تلفات بسیار زیاد بیماران کووید - ۱۹ در ایالات متحده است.

تلاش برای رساندن آرای غیر حضوری شهروندان به مراکز شمارش تا شب برگزاری انتخابات به علت تاکیدهای بدون مدرک دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و نامزد انتخابات بر احتمال تقلب گسترده در رای گیری غیرحضوری، اهمیت بیشتر و و قابل توجه تازه ای پیدا کرده است. او روز یکشنبه در حالی به لزوم اعلام نتیجه انتخابات تا سه شنبه شب اشاره کرد که که شمارش آرای غیرحضوری اغلب زمان بسیار بیشتری می طلبد.

نظرات بینندگان