arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹
الخلیج آنلاین:

بایدن؛ رئیس‌جمهوری که آمریکایی‌ها او را نمی‌خواهند، اما دست کم در این انتخابات به او نیاز دارند؟

با وجود دستاورد‌های داخلی ترامپ در طول چهار سال ریاست جمهوری، در سطوح اقتصادی، بهداشتی و معاملات سلاح، شانس‌های رقیب دموکرات او برای پیروزی در این دوره، بیشتر است. همانطور که نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن همچنان از ترامپ پیش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بایدن؛ رئیس‌جمهوری که آمریکایی‌ها او را نمی‌خواهند، اما دست کم در این انتخابات به او نیاز دارند؟

محمد أبو رزق در الخلیج انلاین نوشت: با وجود دستاورد‌های داخلی ترامپ در طول چهار سال ریاست جمهوری، در سطوح اقتصادی، بهداشتی و معاملات سلاح، شانس‌های رقیب دموکرات او برای پیروزی در این دوره، بیشتر است. همانطور که نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن همچنان از ترامپ پیش است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: بسیاری از آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند بایدن در منصب ریاست جمهوری نباشد، به این دلیل که شناخته شده است و با سیاستهایش آشنایی دارند، اما در شرایط فعلی مجبور به انتخاب او هستند. سرمقاله روزنامه یونیون لیدرز در ایالت همشایر نیز ضمن بیان این مطلب، تاکید کرد که احتمالا بایدن رئیس جمهوری خواهد بود که آمریکایی‌ها او را نمی‌خواهند، اما در سال ۲۰۲۰ به شدت به وی نیاز دارند.

این اولین بار است که روزنامه مذکور یک نامزد از حزب دموکرات را تایید می‌کند، از این رو، به نظر می‌رسد شانس ترامپ برای پیروزی بسیار اندک باشد.

ترامپ در طول چهار سال ریاست جمهوری خود، موفق به افزایش حقوق ها، شکوفایی اقتصاد و شرکت‌های داخلی و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا شد، تا آنجا که این نسبت به پایین‌ترین سطح خود از ۹ سال پیش تا کنون رسید. علاوه بر اینکه درآمد خانواده‌های آمریکایی در طول ۴ سال ریاست ترامپ به بالاترین سطح خود در تاریخ این کشور رسید.

در سطح خارجی نیز ترامپ با هدف کاهش تنش‌های تجاری، یک توافق با چین امضا کرد و به سرمایه گذاران آمریکایی فرصت داد تا با پکن تجارت آزاد داشته باشند.

با این حال، بلال الشوبکی، استاد علوم سیاسی، تاکید می‌کند که تعامل ترامپ با بحران کرونا، باعث شده است تا بسیاری از نخبگان و اعضای کنگره به دنبال برکناری وی باشند، در واقع می‌توان گفت: مردم آمریکا در انتخابات شرکت می‌کنند، نه برای اینکه بایدن را انتخاب کنند، بلکه با این هدف که از ترامپ خلاص شوند.

به عقیده الشوبکی، نخبگان و جریان‌های سیاسی در داخل حزب دموکرات وجود دارند که موافق بایدن نیستند، اما با ترامپ هم اختلاف نظر اساسی دارند. به این ترتیب، مجبورند بایدن را انتخاب کرده و ترامپ را کنار بزنند.

به گفته این تحلیلگر، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد یک گرایش جدید است، که براساس آن، ایالت‌های جمهوری خواه نیز نظر مثبتی به ترامپ ندارند، بدین معنا، نتیجه انتخابات تنها پس از شمردن آراء تمام ایالت‌ها مشخص می‌شود. در این میان، ترامپ در یک حالت بحران قرار دارد، بویژه انکه به کادر پزشکی نیز حمله کرده و پزشکان را متهم به بزرگ نمایی در مورد بیماری کرونا، با هدف کسب ثروت کرد. مساله‌ای که می‌تواند در انتخابات کاملا به ضرر رئیس جمهور فعلی باشد.

سیاست بایدن

بایدن شخصیت معروفی در میان آمریکایی هاست، که ضرر کمتری نسبت به ترامپ دارد. وی موافق توافق آب و هوایی پاریس است که ترامپ در سال ۲۰۱۷ از آن خارج شد. بایدن با وجود اینکه کاتولیک است، موافق قانونی بودن سقط جنین بوده، مخالف ازدواج هم جنس گرایان است و به آمریکایی‌هایی که تغییر جنسبت داده اند، اجازه فعالیت در ارتش این کشور را می‌دهد.

علاوه بر این، بایدن موافق رایگان شدن آموزش دانشگاهی و همچنین آموزش مرحله قبل از ورود به مدارس است و در رابطه با پرونده مالیاتها، نامزد دموکرات بر پرداخت مالیات از سوی ثروتمندان و افزایش معافیت‌های مالیاتی برای طبقه‌های متوسط جامعه تاکید دارد.

نظرات بینندگان