arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

دموکرات‌ها ۶ کرسی تا اکثریت مجلس نمایندگان نیاز دارند

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، همه کرسی‌های مجلس نمایندگان هم به رای گذاشته شد که تاکنون دموکرات‌ها ۲۱۲ کرسی و جمهوری‌خواهان ۱۹۴ کرسی را کسب کرده‌اند. شمارش آرای کرسی‌های مجلس نمایندگان تا عصر جمعه به نفع دموکرات‌ها بود اما آنها برای رسیدن به اکثریت این مجلس به ۶ کرسی دیگر نیاز دارند. این مجلس ۴۳۵ کرسی دارد و در حال حاضر هم اکثریت با دموکرات‌ها است و ریاست آن را نانسی پلوسی از کالیفرنیا برعهده دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمارش آرای کرسی‌های مجلس نمایندگان تا عصر جمعه به نفع دموکرات‌ها بود اما آنها برای رسیدن به اکثریت این مجلس به ۶ کرسی دیگر نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، همه کرسی‌های مجلس نمایندگان هم به رای گذاشته شد که تاکنون دموکرات‌ها ۲۱۲ کرسی و جمهوری‌خواهان ۱۹۴ کرسی را کسب کرده‌اند.

این مجلس ۴۳۵ کرسی دارد و در حال حاضر هم اکثریت با دموکرات‌ها است و ریاست آن را نانسی پلوسی از کالیفرنیا برعهده دارد.

پیروزی دوباره چهره‌های مترقی‌خواه و ضد ترامپ همچون ایلهان عمر، رشیده طالیب، الکساندریا اوکازیو کورتز و آیانا پریسلی در کنار پیروزی پلوسی که آشکارا متن سخنرانی ترامپ را در نشست سالانه مشترک دولت و کنگره پاره کرد، شکستی دیگر برای تفکر ترامپیسم است که در این مدت تصور کرد با برچسب و اهانت به آنها می‌تواند پایگاه اجتماعی‌شان را متزلزل سازد.

عمر و طالب دو نماینده مسلمان این مجلس هستند.

مجلس نمایندگان هر ۲ سال به رای گذاشته می‌شود که در حال حاضر ۲۳۲ کرسی از آن دموکرات‌ها، ۱۹۷ کرسی از آن جمهوریخواهان، ۱ کرسی متعلق به آزادیخواهان و پنج کرسی هم خالی است.

با این وجود هنوز مشخص نیست دموکرات‌ها خواهند توانست سطح فعلی حضور خود در این مجلس را حفظ کنند یا اینکه جمهوریخواهان خواهند توانست ۲۱ کرسی را به رنگ قرمز تبدیل سازند.

نظرات بینندگان