arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

۴ دستور ترامپ که احتمالا بایدن در اولین گام آن‌ها را لغو می‌کند

بایدن دوباره به توافق اقلیمی پاریس خواهد پیوست، که آمریکا روز چهارشنبه رسما از آن خارج شد؛ او تصمیم دولت ترامپ برای خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را لغو خواهد کرد؛ او به مقررات منع سفر شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران پایان خواهد داد؛ او یک سیاست دولت باراک اوباما دایر بر اعطای موقعیت مهاجرت به مهاجران بدون مدرک که به عنوان کودک وارد آمریکا شده اند را احیا خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بایدن می‎خواهد با یک رشته فرمان اجرایی برخی دستورات بحث‌انگیز ترامپ را لغو کند

گزارش شده است که جو بایدن قصد دارد پس از در اختیار گرفتن قدرت در ماه ژانویه، با یک رشته‌ دستورات اجرایی، ضمن لغو برخی اقدامات جنجالی دونالد ترامپ، وضعیت را به حالت قبل بازگرداند، از جمله الحاق دوباره به توافقنامه آب و هوایی پاریس و همچنین عضویت مجدد در سازمان بهداشت جهانی. تا کنون اشاره‌ای به بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) با ایران و دیگر قدرت‌های جهانی نشده‌ است.

گمان می‌رود دستورات بایدن شامل صدور یک رشته فرمان‌های اجرایی خواهد بود؛ دستورهای مکتوبی که رئیس جمهور به سازمان های دولت فدرال می دهد و نیازمند تصویب کنگره نیست. هدف آنها لغو سیاست های بحث انگیز دولت ترامپ است.

به گزارش رسانه های آمریکایی اینها شامل موارد زیر است:

بایدن دوباره به توافق اقلیمی پاریس خواهد پیوست، که آمریکا روز چهارشنبه رسما از آن خارج شد
او تصمیم دولت ترامپ برای خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را لغو خواهد کرد
او به مقررات منع سفر شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران پایان خواهد داد
او یک سیاست دولت باراک اوباما دایر بر اعطای موقعیت مهاجرت به مهاجران بدون مدرک که به عنوان کودک وارد آمریکا شده اند را احیا خواهد کرد

بایدن که پیروزی او روز شنبه پیش‌بینی شد هم اکنون مشغول پیش بردن برنامه هایش برای به دست گرفتن قدرت در ماه ژانویه است.

تیم جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا می گوید که مقابله با همه گیری ویروس کرونا اولویت اصلی او بعد از پیروزی مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

تیم بایدن با اعلام اولین گام های دوره انتقال قدرت، گفت که تست کرونا در سطح گسترده تری انجام خواهد شد و دولت از مردم خواهد خواست ماسک بزنند.

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان