arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۱۹ آبان ۱۳۷۶: طبق انتظار، عراق در مقابل آمریکا عقب نشینی کرد و تهدید خود در مورد شلیک به هواپیمای آمریکایی را عملی نکرد

خاطرات آیت الله هاشمی: در گزارش‌ها، همان طور که انتظار می‌رفت، عراق در مقابل آمریکا عقب نشست و تهدید خود را در مورد شلیک به هواپیمای یو ۲ آمریکا که معمولاً بر فراز عراق پرواز کنترلی دارد، عملی نکرد. آمریکا تهدید به ضربه شدید متقابل‌کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

پیش از اذان صبح بیدار شدم. بعد از نماز برای کوه‌نوردی رفتیم. از امام‌زاده قاسم، وارد گلاب‌دره شدیم. از نقطه‌ای که شهرداری مشغول ساخت بندی روی رودخانه و دریاچه است تا جاده کلَک‌چال رفتیم. قسمتی از مسیر را با تاریکی رفتیم و اغلب مسیر در کنار رودخانه بود. دره باصفا و نستباً سرسبزی است. در اثر باران‌های جاری در روزهای اخیر، وضع زمین و هوا خوب است. برگشتنی، از طریق جاده صداوسیما با ماشین آمدیم. ساعت هفت و نیم صبح به منزل رسیدیم. در ارتفاعات بالاتر، برف جمع شده بود.
تا ساعت ده صبح، در خانه مطالعه کردم. به دفتر کوشک رفتم. ظهر محسن و علی مرعشی هم آمدند. کارها را انجام دادم و عصر به خانه برگشتم. تا آخر شب، برای مرور خاطرات سال ۱۳۶۱ صرف‌کردم.
یاسر، مریم، مهدی، فرشته، لیلا، فؤاد و ندا برای شام آمدند. خودشان شام آوردند. محسن هم همراه محمدتقی، کارگرمان در نوق و فرزندش آمدند. مقداری وقت صرف سئوال و جواب از وضع مردمان بهرمان و بستگان و آشنایان کردم.
در گزارش‌ها، همان طور که انتظار می‌رفت، عراق در مقابل آمریکا عقب نشست و تهدید خود را در مورد شلیک به هواپیمای یو ۲ آمریکا که معمولاً بر فراز عراق پرواز کنترلی دارد، عملی نکرد. آمریکا تهدید به ضربه شدید متقابل‌کرده بود.

نظرات بینندگان