arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۱ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داود فیرحی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۳

«داود فیرحی» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه اندیشه سیاسی بر اثر کرونا درگذشت. رساله کارشناسی ارشد وی با عنوان «اندیشه سیاسی شیعه در دوره قاجاریه» بود. رسالهٔ دکترای وی هم «دانش، قدرت و مشروعیت در اسلام» نام داشت که با الهام از روش‌شناسی فوکو و هرمنوتیک گادامر تنظیم شد. فیرحی مؤلف ۱۰ کتاب و همچنین دارای حدود ۶۰ مقاله منتشر شده در مجلات و کنفرانس‌های علمی در حیطه اندیشه سیاسی اسلام است.

روحانی: هر کجا ببنیم شرایط برای لغو تحریم آماده است استفاده می‌کنیم؛ هیچ کس حق فرصت سوزی ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۳

حسن روحانی، رییس جمهور گفت: امیدواریم مردم آمریکا شرایط را به گونه ای رقم بزنند که شاهد باشیم کاخ سفید با پایبندی به تعهداتش به مسیر صحیح بازگردد او با بیان اینکه هر کجا ببنیم شرایط برای لغو تحریم آماده است استفاده می‌کنیم، تاکید کرد که هیچ کس حق فرصت سوزی ندارد.

روحانی همچنین از سیاستمداران خواست تا به شایعات و القائات نادرست در کشور ادامه ندهند و بگذارند این فضایی که امروز در ذهن مردم به وجود آمده که فضای بهتر برای ماهای آینده است از بین نرود.

او تاکید کرد که نباید موضوعات منافع ملی را به انتخابات ۱۴۰۰ گره زد.

روحانی گفت که ملت ایران ثمره «مذاکره با دنیا» را در سال ۹۵ و ۹۶ دیدند. به گفته او، شرایط ما در این دو سال در بهترین شرایط ۴۰ سال اخیر بود. تورم ما یک رقمی بود و بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم.

ترقی: اگر مذاکره‌کنندگان اصولگرا باشند، مذاکره اشکالی ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۲۲

حمیدرضا ترقی، عضو ارشد موتلفه در پاسخ به این سوال که اگر مذاکره کننده ها اصولگرا باشند مذاکره اشکالی ندارد؟، گفت: قطعا بله، مذاکره در صورت ضرورت به وسیله کسانی که بتوانند منافع ملت را حفظ کنند و نفوذ ناپذیر باشند، می تواند اتفاق بیفتد. مانند تیم مذاکره کننده هسته ای نباشد که دو نفوذی آمریکا داخلش باشد و مسائل امنیتی و اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دارد. در چنین شرایطی می توان از مذاکره استفاده کرد.

او گفت: متأسفانه هر وقت مذاکرات توسط اصلاح طلبان صورت گرفته ما همین خسارت را دیده ایم. مذاکراتی که در دولت شهید رجایی توسط آقای بهزاد نبوی در خصوص قراردادها و بحث گروگان ها صورت گرفت، آمریکایی ها به راحتی توانستند آن را زیر پا بگذارند و به تعهدات خود عمل نکنند و پول های ما را پس از آزادی اسرای جاسوس بازنگردانند. این نشان داد که آن توافق منطقی و درست نبود. پس از آن هم باز در سعدآباد و در سال 2003 دیدیم توافقی صورت گرفت که تمام فعالیت های هسته ای ایران به موجبش تعلیق شد و آنها نیز به تعهدات خود عمل نکردند و زیر بار نرفتند. قبل از انقلاب و در زمان مصدق نیز همین طور بود. در آن مقطع هم آمریکایی ها قول دادند که با اخراج توده ای ها از سیستم حکومتی ایران به دولت مصدق کمک کنند. اما هیچ کمکی که به او نکردند هیچ، بلکه کودتا به راه انداختند.

واکسن کرونا فروردین ۱۴۰۰در اختیار همگان قرار میگیرد
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۲۰

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماریهای عفونی گفت: «انتظار می‌رود که واکسن ویروس کرونا آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) در اختیار همگان قرار بگیرد.»

نظرات بینندگان