arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

فرمانده ناجا، کم شدن تصادفات را به حساب هدفمندی یارانه ها گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت:

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه دیدار با رئیس پلیس قطر در جمع خبرنگاران پلیس در سال جدید با اقتصاد غیر قانونی به صورت ویژه برخورد می کند گفت: امسال یکصد میلیون دلار برای خرید شناورها به منظور کنترل مرزها در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت ضمن اینکه یکصد میلیارد تومان بودجه نیز برای انسداد مرزها پیشنهاد شده است. انسداد مرز آهنگ خوبی دارد و ظرف چند سال اینده شاهد پایان قاچاق کالا از مرزهای مسدود شده خواهبم بود. این در حالی است که در پایان سال ۹۰ نیز قانون مبارزه با جرایم اقتصادی در مجلس به تصویب رسید و پلیس جرایم اقتصادی نیز کار خود را امسال به صورت رسمی آغاز می کند. در مجموع می توان گفت: با تصمیمات اقتصادی دولت و انسداد مرزها وضعیت خوبی در حوزه برخورد با قاچاق کالا و ورود آن به کشور داریم البته باید بیشتر روی فرهنگسازی استفاده از کالای ایرانی کار کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه هدفمند کردن یارانه ها سهم موثری در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی داشت افزود: در مسئله تصادفات نقش قانون جدید راهنمایی و رانندگی مسئله ای روشن است. اگر جریمه ها را ۱۰ برابر نیز کنیم تصادفات به صفر کاهش نمی یابد و ایمنی راه و خودرو در کاهش تصادفات موثر است. خوشبختانه همراهی مردم و رسانه ها باعث شد که بیش از ۱۱ درصد در نوروز امسال کاهش تلفات رانندگی را شاهد باشیم. سهم هدفمند کردن یارانه ها نیز در این کاهش مشهود است.

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش ۳۰ درصد ی وقوع قتل در نوروز امسال خبر داد و افزود: خوشبختانه جرایم خشن و جنایی در سال ۹۰ کاهش خوبی را نشان می داد و آمارها در حوزه نظم و امنیت بسیار خوب بود تلاش داریم این امر را امسال نیز تداوم بخشیم. حفظ کاهش ۳۰ درصدی قتل کار بسیار بزرگی است و پیش بینی می کنیم امسال یکی از سالهای کم حادثه را شاهد باشیم.
نظرات بینندگان