arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹

باران نفس شهروندان خوزستانی را گرفت / حدود ۲ هزار نفر راهی بیمارستان‌های خوزستان شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از نخستین بارندگی‌های پاییزی در استان خوزستان از شب ۲۲ آبان گذشته تاکنون یک هزار و ۹۶۴ بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: از این تعداد بیماران، یک هزار و ۷۸۲ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۱۹۶۴ بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس در بیمارستان های سراسر خوزستان خبر داد.

به گزارش تسنیم از اهواز، فرهاد ابوال‌ژادیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از نخستین بارندگی‌های پاییزی در استان خوزستان از شب 22 آبان گذشته تاکنون یک هزار و 964 بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: از این تعداد بیماران، یک هزار و 782 نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی گفت: اغلب این بیماران در شهرهای اهواز، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و امیدیه بوده‌اند و بیشترین آمار مراجعه‌کنندگان نسبت به جمعیت در خرمشهر بوده است.

گزارش تسنیم؛ سال گذشته 12هزار و576 نفر با عارضه تنفسی راهی مراکز درمانی شدند. در روزهای 26 و 27 آبان سال گذشته نیز به دنبال بارندگی یک هزار و 534 نفر راهی مراکز درمانی شدند.

به اعتقاد برخی از کارشناسان همزمان با نخستین باران‌های پاییزی در خوزستان، گرده افشانی گیاه کونوکارپوس به عنوان عامل تنگی نفس‌های پاییزی همزمان با نخستین بارش‌ها است.

نظرات بینندگان