arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

علامت‌هایی که نشان می‌دهند سلامتی شما در خطر است (قسمت پایانی)

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی نشانه‌ها در بدن انسان‌ها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها درباره خطرات جدی هشدار دهند. توجه به این نشانه‌ها می‌تواند برای حفظ سلامتی بسیار مهم باشد:

گرما

همیشه احساس گرما می‌کنید

اگر به گرما حساسیت خاصی دارید، ممکن است تعدادی از شرایط سلامتی زمینه‌ای وجود داشته باشد. به عنوان مثال، تیروئید شما بیش از حد فعال می‌تواند باعث افزایش دما در بدن شما شود، زیرا متابولیسم شما افزایش می‌یابد. ممکن است متوجه شوید که خنک شدن بدنتان سخت است یا مدام عرق می‌کنید. اگر نگران این مشکل هستید، به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

 

لرزش مداوم

احساس سرما و لرز به طور منظم ممکن است به یک مشکل اساسی سلامتی اشاره کند. به عنوان مثال، این علامت یکی از اصلی‌ترین علائم برخی بیماری‌های عفونی است. با این حال، شایان ذکر است که دلایل گسترده‌ای برای سرمای بدن شما وجود دارد. اگر متوجه شدید که این مشکل همچنان ادامه دارد، باید یک متخصص پزشکی برای بررسی شرایط تماس بگیرید.

زردی

پوستی کم رنگ یا زردرنگ

آیا تغییر در ظاهر خود را مشاهده کرده اید؟ اگر پوست شما رنگ پریده یا زردرنگ است، این می‌تواند نشانه اولیه کم خونی یا فقر آهن باشد. این شرایط به این معنی است که شما به اندازه کافی گلبول قرمز سالم برای حمل اکسیژن به بدن ندارید. وقتی تغییرات فیزیکی مانند این تغییر را مشاهده کردید، باید به پزشک مراجعه کنید.

 

مشکلات روده

مشکلات مربوط به حرکات روده مانند اسهال یا یبوست می‌تواند به دلیل مسائل مختلفی ایجاد شود. در برخی موارد شدید می‌توانند از علائم سرطان لوزالمعده باشند. علائم اضافی این نوع سرطان شامل لخته شدن خون، تب، درد در ناحیه کمر و معده، کاهش وزن بدون دلیل و زردی پوست است.

نظرات بینندگان