arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

مقام بهداشتی آمریکا: جای نگرانی است که روند انتقال قدرت در کاخ سفید هنوز آغاز نشده / نباید برای شیوع ویروس کرونا وقت تلف شود

آنتونی فائوچی مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: جای نگرانی است که روند انتقال قدرت در کاخ سفید هنوز آغاز نشده است. فائوچی تاکید کرد که ما فقط می‌خواهیم همه چیز خیلی روان پیش برود و امیدواریم که به زودی اتفاق بیافتد زیرا انتقال قدرت مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو ارشد نیروی ویژه مبارزه با کرونا در آمریکا روز دوشنبه ضمن هشدار در مورد سرعت شیوع بیماری کووید ۱۹ در این کشور، تعلل کاخ سفید در انتقال قدرت را نگران کننده خواند.

به گزارش ایرنا، آنتونی فائوچی مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: جای نگرانی است که روند انتقال قدرت در کاخ سفید هنوز آغاز نشده است.

فائوچی با اشاره به خودداری ترامپ برای پذیرش نتایج انتخابات ۲۰۲۰ گفت: من در ۶ دولت خدمت کرده‌ام بنابراین انتقال چندین قدرت را دیده‌ام و می‌دانم که این روند بسیار مهم است.

فائوچی تاکید کرد که ما فقط می‌خواهیم همه چیز خیلی روان پیش برود و امیدواریم که به زودی اتفاق بیافتد زیرا انتقال قدرت مهم است.

عضو ارشد نیروی ویژه مبارزه با کرونا در آمریکا همچنین گفت که با نظرات "مونصف اسلائومی" رئیس عملیات توزیع واکسن کرونا موافق است که گفته نمی‌خواهد روند توزیع واکسن مختل شود.

فائوچی گفت: در حالیکه تغییرات در دولت انجام می‌شود شیوع ویروس کرونا متوقف نشده و نباید وقت تلف شود.

در حالیکه روند شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا روز به روز در حال افزایش است، دولت ترامپ امور بهداشتی و مهار بیماری کووید ۱۹ در کشور را متوقف کرده و توجه بیشتر خود را بر ادعای بی اساس وجود تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ متمرکز کرده است.

رسانه‌های آمریکایی با اعلام کسب ۳۰۶ رای الکترال از سوی جو بایدن در مقابل ۲۳۲ رای الکترال دونالد ترامپ عملا مهر بطلان بر ادعاهای ترامپ در مورد وجود تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا زده‌اند.

در همین مورد خبرگزاری رویترز روز یکشنبه نوشت: «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا متعهد شده کنترل ویروس کرونا را اولویت اصلی خود قرار دهد و به احتمال زیاد برای زدن ماسک و ایجاد انگیزه‌های مالی با هدف سرپا نگهداشتن مشاغل فشار می‌آورد.

اما طی دو ماه باقیمانده تا روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا (۲۰ ژانویه - یکم بهمن ماه ) افزایش سرسام آور شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند بیش از هشت میلیون نفر دیگر به تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ بیفزاید و جان بیش از ۷۰ هزار نفر دیگر را بگیرد که بر اساس محاسبات رویترز این مقدار برابر ست با ۸۰ درصد افزایش بالقوه شمار مبتلایان و ۲۹ درصد افزایش مرگ و میر.

نظرات بینندگان