arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۷ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی: «شدیدترین بارندگی قرن» کذب است
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۲۵


در روزهای اخیر مطلبی با عنوان «اطلاعیه مهم٤٠٢» مبنی بر وقوع شدیدترین بارندگی قرن در فضای مجازی دست به دست می‌شود که براساس اعلام سازمان هواشناسی، این اطلاعیه و مطالبش کذب است.

فوت ۴۸۲ نفر بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۲۵

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

«سیماسادات لاری» روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۷ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۷۹نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

مجلس ایرادات شورای نگهبان درمورد «یارانه ۱۲۰ هزار تومانی» خرید کالاهای اساسی را رفع کرد
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۲۴

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در طرح تامین کالاهای اساسی را رفع کردند. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: ما اینگونه ایراد شورای نگهبان را برطرف کردیم که باقی‌مانده سهام دولت در شرکت‌های پالایشی را واگذار کرده و همچنین باقی مانده سهام شرکت‌های صنعتی و سهام‌ بانک‌ها و بیمه‌ها را بفروشد، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که دولت مواردی از اموال را نفروخته و می‌توانند از مبالغ باقی‌مانده برای اجرای این طرح مصرف کند.

سلیمی نمین: کسانی که از رهبری حکم دارند از کاندیداتوری در ۱۴۰۰ منع شده اند
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۲۳


سلیمی‌نمین گفت: شنیدم که مقام معظم رهبری کسانی که از ایشان حکم داشتند و دارند را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منع کرده‌اند.

قیمت دلار، امروز ۲۷ آبان ۹۹
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۲۳

 

قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی امروز سه شنبه ۲۷ آبان ماه ۹۹ با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶۲۰۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف ۱۱۰۰ تومانی نسبت به قیمت فروش، ۲۵۱۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به دیروز معادل ۳۱۱۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۳۰۰۰۰ تومان اعلام شده است.

ترامپ هفته گذشته امکان حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرد
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۲۱

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز می‌گوید دونالد ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است اما چند مشاور و مقام ارشد، رئیس‌جمهوری آمریکا را از پیگیر شدن در این باره بر حذر داشته‌اند و هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند جرقه برخوردهای جدی‌تر آن هم چند هفته مانده به پایان کار دولت او شود.

نیویورک تایمز نوشته هرگونه برنامه حمله‌ای، احتمالا روی تاسیسات نطنز متمرکز بوده است. جایی که هفته گذشته سازمان ملل متحد اعلام کرد توانسته ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را به ۱۲ برابر مجاز در برجام برساند.

مایک پنس، معاون ترامپ، مایک پومپئو، وزیر خارجه، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و کریستوفر سی. میلر، وزیرموقت دفاع همگی به ترامپ هشدار داده‌اند که از فکر چنین حمله‌ای بیرون بیاید چرا که می‌تواند منجر به پدید آمدن برخوردهای نظامی گسترده آن هم تنها چند هفته مانده به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ شود.

پاسخ کدخدایی به احتمال تائید صلاحیت خاتمی و احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۱۹

کدخدایی درباره حضور احتمالی افرادی مانند محمد خاتمی و احمدی نژاد در انتخابات سال آینده، گفت: به طور کلی نمی توانم درباره حضور آنها اظهارنظری کنم و باید صلاحیت آنها را در همان زمان بررسی کنیم و اگر مجلس شرایط جدیدی بگذارد نمی‌دانم شامل حال این افراد خواهد شد یا خیر. اکنون اظهارنظر در این رابطه سخت است.

طبری: در حالی که در منزل آملی لاریجانی مهمان بودم بازداشتم کردند / بازداشت کنندگان با نیروهای حفاظتی آملی‌لاریجانی درگیر شدند
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۱۹

طبری در بخشی از نامه خود نامه خود از زندان اوین در واکنش به گزارش روزنامه شرق نوشت: این‌جانب از بدو بازداشت (درحالی‌که در خارج از حوزه قضائی تهران و در شهرستان آمل بدون دریافت نیابت قضائی از شهرستان آمل ناهار میهمان منزل ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و منصوب مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله آملی‌لاریجانی بودم، در منزل ایشان توسط گروه پنجاه‌نفره - که موجب درگیری با نیروهای حفاظتی حضرت آیت‌الله آملی‌لاریجانی قرار گرفت - بازداشت و در ساعت سه‌ونیم شب توسط بازپرس رسیدگی‌کننده پرونده که در آن شب در بند 2 الف بازداشتگاه منتظرم بود، تفهیم اتهام نموده که در تاریخ تشکیل بیش از یکصدساله عدلیه در آن ساعت شب سابقه نداشته است) روانه سلول انفرادی نمودند ...

نظرات بینندگان