arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹

چه کسی پاسخگوی خلف وعده فروشگاه هاست؟ / چرا متخلفان بدون هراس از جریمه، مشتریان را فریب می‌دهند؟ / وقتی یک تولیدی مبل به نام کنزو خسارت هنگفتی روی دست مشتری می‌گذارد

برخی فروشگاه‌های لوازم خانگی هنگام فروش اجناس خود به مشتریان، وعده‌هایی به مشتری می‌دهند که او را ترغیب به خرید می‌کند، اما بلافاصله پس از دریافت وجه و فروش محصول، از انجام آن‌ها سر باز می‌زنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی فروشگاه‌های لوازم خانگی هنگام فروش اجناس خود به مشتریان، وعده‌هایی به مشتری می‌دهند که او را ترغیب به خرید می‌کند، اما بلافاصله پس از دریافت وجه و فروش محصول، از انجام آن‌ها سر باز می‌زنند.

نکته قابل توجه این است که دلیل خرید بسیاری از مشتریان از این فروشگاه‌ها همان وعده‌ها بوده نه چیز دیگری. به طور مثال، یک مشتری از اینکه محصولی که می‌خرد در محل مناسب قابل نصب باشد یا اینکه اساسا به خانه آن‌ها قابل حمل باشد، مطمئن نیست، اما فروشنده با تضمین این موضوعات و تعهد اینکه انجام این کار‌ها بر عهده اوست، جنس خود را می‌فروشد، اما تعهدات خود را انجام نمی‌دهد.

در یکی از آخرین نمونه ها، یکی از مشتریان «گروه تولیدی مبل کنزو» از این تولیدی گلایه کرده که هنگام خرید مبل، به او تعهد داده اند که تمام مراحل حمل از جمله بالا بردن مبل‌ها از راه پله‌ها و نصب و قرار دادن آن در منزل بر عهده این تولیدی خواهد بود. با این حال گروه مذکور، هیچ یک از این اقدامات را انجام نداده و براحتی از آن‌ها شانه خالی کرده است. در نتیجه، هنگام انتقال مبل‌ها به داخل واحد آپارتمانی به ناچار نرده‌های راه پله را بریده اند و پس از حمل، آن‌ها را دوباره بازسازی کرده اند و خسارت زیادی از این بابت متحمل شده اند.

خلف وعده این گروه به همین مورد محدود نمی‌شود. گروه مذکور محصولی را به مشتری تحویل داده که با طرح مورد توافق آن‌ها همگام خرید، تفاوت دارد.
به علاوه، جنس خریداری شده نیز ۲۱ روز دیرتر از موعد تحویل داده شده و این در حالی است که پول آن به صورت کامل پرداخت شده بود.

طبعا اگر تعهدات گروه تولیدی مذکور هنگام فروش کالای خود نبود، ممکن بود مشتری تصمیم دیگری بگیرد و همه محدودیت‌ها را مد نظر قرار دهد.

به نظر می‌رسد نظارت بر این گونه واحد‌های تولید و یا فروش و نیز جریمه متخلفان وظیفه‌ای جدی بر دوش مسئولان است تا کسی نتواند با وعده‌های بی اساس مشتریان را فریب داده و خسارت‌های اینچنینی روی دست آن‌ها بگذارد.

نظرات بینندگان