arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

میرداماد، محله‌ای شلوغ اما باصفا در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میرداماد، محله‌ای شلوغ اما باصفا در تهران

یکی از بلوارهای زیبا و نسبتا عریض تهران، بلوار میرداماد است که به آن خیابان میرداماد هم گفته می شود. این بلوار در منطقه ۳ شهرداری تهران و در منطقه داودیه واقع شده است. بلوار میرداماد از سمت شرق به خیابان شریعتی، از سمت غرب به خیابان ولی عصر منتهی می شود.این بلوار به نام میربرهان الدین محمد باقراسترآبادی معروف به میرداماد، فیلسوف و فقیه دوره صفویان نام گذاری شده است. زندگی در میرداماد بر خلاف شلوغی و ترافیک های سنگین، آرامش و سکوت خاصی دارد. قدم زدن در روزهای بارانی در این بلوار و وجود کوچه باغ های آن، از ویژگی های مثبته این محله است که افراد بسیاری را ترغیب به خرید آپارتمان در میرداماد می کند.

اگر شما هم در جست و جوی خرید و یا اجاره آپارتمان در میرداماد هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با این محله باصفا و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

محله میرداماد

محله میرداماد در منطقه ۳ شهرداری تهران قرار دارد. میرداماد یکی از زیباترین و پررونق ترین محله های شهرتهران است که از امکانات بسیار خوب برخوردار است.

مراکزتجاری، خرید و کافه و رستوران های متنوع در این بلوار شرایط زندگی کردن و خرید خانه را در این محله بسیار ایده آل کرده است.

این محله در گذشته، محله ییلاق خوش آب و هوایی به نام ارغوانیه بوده است که توسط میرزا داوود خان پسر میرزا آقاخانه نوری تصرف و از آن زمان به بعد داوودیه خوانده می شود. با گذشت زمان و توسعه شهری در این منطقه بلواری ساخته شده که در دوره پهلوی به آن بلوار ششم بهمن می گفتند. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بلوار میرداماد نام گرفت. بلوارمیرداماد مسیر بسیار خوبی است تا نقاط مهم شهری در این منطقه را به هم متصل کند. و دسترسی بسیار خوبی هم به میدان ونک دارد. از جمله خیابان های مهم این محله می توان به خیابان میرداماد، خیابان دکتر مصدق و خیابان ظفر اشاره کرد.

دسترسی محلی

متروی میرداماد یکی از ویژگی های مثبت این محله برای رفت و آمد است. همچنین در مسیر اتوبوس های راه آهن- تجریش ایستگاه بی آرتی برای خیابان میرداماد هم امکان پذیر می باشد. علاوه بر این امکان دسترسی به این محله از طریق اتوبان های حقانی، بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید همت هم وجود دارد.

برخی از اماکن مهم در محله میرداماد

• ساختمان های مسکونی اسکان
• مجتمع کامپیوتر پایتخت
• دانشگاه خواجه نصیر
• روزنامه اطلاعات
• شرکت نفت پارس
• مجموعه ورزشی قصر موج
• ساختمان بانک مرکزی ایران
• اداره امور اقتصادی و دارایی تهران
• مجتمع تجاری اداری رز میرداماد

خلاصه ای از محله میرداماد

منطقه : ۳ شهرداری تهران
نام محله : میرداماد
بافت محلی : خانه های نوساز و ویلایی
سطح قیمت : بسیار بالا
دسترسی محله : اتوبان های حقانی، بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید همت
محل استقرار: شمال
ایستگاه اتوبوس های ‌بی آرتی: دارد
ایستگاه مترو: دارد
منطقه پستی: ۱۵
پیش شماره تلفن:۲۲

نظرات بینندگان