arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹

جزئیات گفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف درباره برجام

محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران و روسیه در گفت و گویی تلفنی درخصوص مسائل مهم منطقه ای ازجمله برجام ، مساله قره‌باغ و سوریه گفت و گو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای با اشاره به مذاکره تلفنی ظریف و لاوروف خاطرنشان کرد: وزیران خارجه ایران و روسیه در این گفت و گوی تلفنی درخصوص اوضاع جاری منطقه قره باغ باتوجه به تلاش های روسیه به منظور دستیابی به آتش بس کامل در منطقه مناقشه و نیز ضرورت کمک انسانی به ساکنان این منطقه که از اقدامات جنگی آسیب دیده اند، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در ادامه گفت وگوی تلفنی، دو طرف درباره سایر موضوعات کلیدی ازجمله وضعیت سوریه، منطقه خلیج فارس و یمن و مساله افغانستان تبادل نظر کردند.  

 دو طرف همچنین به همکاری بین ایران و روسیه در میدان های بین المللی در مورد مسائل دیگر ازجمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  توجه خاص کردند.

در این گفت و گو بر پایبندی تهران و مسکو به بازگشت همه طرف های شرکت کننده در برجام به اجرای کامل تعهدات خود در این توافق بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید شد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: وزیران خارجه ایران و روسیه به هماهنگی مواضع خود در مورد طرح های جاری مشارکت های همه جانبه دو کشور بویژه در عرصه های اقتصادی و بازرگانی و انسانی پرداختند.  

دو طرف توافق کردند به گفت و گو در مورد همه مسائل مورد علاقه دو کشور ادامه دهند.  

نظرات بینندگان