arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱

احمدي نژاد: جاعلان نام خليج فارس هيچ تمدني ندارند

رييس جمهور اسلامي ايران با اشاره به تاكيد تمامي اسناد تاريخي بر اصالت نام خليج فارس گفت: جعل كنندگان نام خليج فارس هيچ فرهنگ و تمدني ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: رييس جمهور اسلامي ايران با اشاره به تاكيد تمامي اسناد تاريخي بر اصالت نام خليج فارس گفت: جعل كنندگان نام خليج فارس هيچ فرهنگ و تمدني ندارند.

محمود احمدي نژاد روز گذشته در جمع مردم جزيره ابوموسي با اشاره به تاكيد تمامي اسناد تاريخي بر وجود نام خليج فارس از هزاران سال پيش تاكنون، بيان داشت: در نام گذاري مناطق مختلف طبيعي فرهنگ و تمدن آن مناطق تاثير فراواني داشته و در گذشته كه هيچ فرهنگ و تمدني به جز تمدن ايران وجود نداشته اين خليج، پارس نام گذاري شده و سپس به خليج فارس تغيير يافته است.

احمدي نژاد افزود: كشورهايي كه هم اكنون در پي مصادره نام خليج فارس هستند از فرهنگ و تمدني كه بخواهد در برابر ايران عرض اندام كند به هيچ وجه برخوردار نيستند و آنها در گذشته چيزي نداشته اند كه هم اكنون چنين ادعايي مي كنند. وي عامل دوم در تاييد نام خليج فارس را حاكميت آن زمان دانست و تصريح كرد: در گذشته هاي دور هيچ حكومت بزرگي همچون حكومت ايران در منطقه وجود نداشت و تمامي فرهنگ ها تحت سيطره حاكميت ايران بودند و بر اين اساس خليج فارس نا م گذاري شده است.

وي با اشاره به بازي هاي سياسي براي جعل نام خليج فارس عنوان كرد: آنهايي كه خليج فارس را با عنواني ديگر خطاب مي كنند اول بايد به عقل خود مراجعه كرده و نگاهي به نقشه ايران بيندازند تا بدانند با چه كشور بزرگ و قدرتمندي در حال حرف زدن هستند.

احمدي نژاد با تاكيد بر ايجاد امنيت در خليج فارس گفت: ملت ايران امنيت خليج فارس را براي تمامي كشورهاي آن مي خواهد و اين درست نيست كه برخي كشورها اجازه ايجاد پايگاه هاي نظامي ديگر كشورها را در كشور خود با استفاده از پول مردم خود مي دهند چون اين مساله امنيت خليج فارس را به خطر مي اندازد.
   
نظرات بینندگان