arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱

زنم را با شليک گلوله به سرش کشتم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با اعلام رضايت اولياي دم، قاتل از چوبه دار نجات يافت.

در ساعات ابتدايي آخرين روز پاييز سال 88 با انعکاس صداي شليک گلوله در يکي از خيابان هاي قوچان، پرونده قتل يک زن جوان باز شد. مأموران پليس با حضور در محل، جسد زني را مشاهده کردند که با شليک گلوله اي به سرش در منزل مسکوني اش به قتل رسيده بود. در حالي که خانه کاملا به هم ريخته شده بود، همسر مقتول در بازجويي هاي اوليه مدعي شد فردي که به قصد آزار و مزاحمت وارد منزل شده بود، همسرش را به قتل رسانده است. در حالي که پزشکي قانوني علت مرگ زن را خونريزي ناشي از شليک گلوله اعلام کرد، تحقيقات بيشتر در اين زمينه آغاز شد. کارشناسان پليس آگاهي نيز گلوله اي که مقتول بر اثر اصابت آن جانش را از دست داده بود، کاليبر 22 اعلام کردند.

با توجه به وجود آثار ضرب و جرح روي بدن همسر مقتول، بازجويي ها از وي ادامه يافت تا اين که وي در تاريخ 30 آذرماه سال 89 به صراحت به ارتکاب قتل اعتراف کرد. متهم در بازجويي و بازسازي صحنه جرم عنوان کرد که در حدود ساعت 21 به اتفاق همسرش به خانه آمده و پس از نوشيدن چاي خوابيده است.

قاتل اضافه کرد: حدود ساعت يک و نيم بامداد پس از اطمينان از خواب بودن همسرم شيلنگ گاز را از محل شير گاز بخاري باز کردم تا او بر اثر گاز گرفتگي بميرد و خودم نيز بيرون اتاق ايستادم. در اين هنگام ناگهان همسرم به دليل استشمام بوي گاز از خواب بيدار شد. متهم ادامه داد: وقتي همسرم بيدار شد به او حمله کردم و با فرو کردن شيلنگ به داخل گلوي وي، سعي کردم او را بکشم ولي او مقاومت کرد و تلاش مي کرد سر و صدا راه بيندازد اما من با شليک گلوله کلتي که از قبل آماده کرده بودم، او را به قتل رساندم. وي افزود: سپس با به هم ريختن اتاق اقدام به صحنه سازي کردم.

برادر متهم نيز به دليل مخفي کردن اسلحه توسط پليس دستگير شد و مدتي بعد محل پنهان کردن اسلحه را به مأموران نيروي انتظامي نشان داد.

پرونده اين جنايت به شعبه 5 دادگاه کيفري استان خراسان رضوي ارسال شد. در ارديبهشت سال گذشته جلسه محاکمه متهم به قتل برگزار شد ولي اين بار متهم تمام اظهارات قبلي خود را انکار کرد و مدعي شد همسرش با شليک گلوله خودکشي کرده است. در حالي که مادر مقتول تقاضاي قصاص متهم را داشت، وکيل متهم برائت موکل خود را درخواست کرد. متهم مدعي شد، در حدود 2 ماه قبل از حادثه هنگامي که مشغول کار در باغچه بود متوجه شد که همسرش اسلحه اي را زير خاک مخفي کرده است. با اين حال انکار متهم مورد پذيرش دادگاه قرار نگرفت و متهم به قصاص محکوم شد. در حالي که پدر مقتول اعلام رضايت کرده بود، همسر وي همچنان به اجراي حکم اصرار داشت اما او نيز پس از گذشت چند ماه بالاخره با اعلام گذشت متهم را از چوبه دار نجات داد. با اعلام رضايت اولياي دم دادگاه متهم را از جنبه عمومي جرم به تحمل 3 سال زندان محکوم کرد.
نظرات بینندگان