arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تروئیکای اروپایی: نصب سه زنجیره سانتریفیوژ IR-۲m در نطنز، مغایر با برجام و بسیار نگران‌کننده است / فروش قسطی نان با گرو گرفتن کارت ملی شهروندان / آنتی‌بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می‌رود / تینا عبدی، بازیگر فیلم آنام درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تروئیکای اروپایی: نصب سه زنجیره سانتریفیوژ IR-۲m در نطنز، مغایر با برجام و بسیار نگران‌کننده است / فروش قسطی نان با گرو گرفتن کارت ملی شهروندان / آنتی‌بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می‌رود / تینا عبدی، بازیگر فیلم آنام درگذشت

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

تروئیکای اروپایی: نصب سه زنجیره سانتریفیوژ IR-۲m در نطنز، مغایر با برجام و بسیار نگران‌کننده است: فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند اعلام اخیر ایران مبنی بر این که در نظر دارد یک زنجیره جدید از سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات نطنز نصب کند، مغایر با توافق هسته‌ای و بسیار نگران‌کننده است.

تینا عبدی، بازیگر فیلم آنام درگذشت: تینا عبدی بازیگر جوان تبریزی روز گذشته براثر حمله قلبی درگذشت. به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان، فوت عبدی بازتاب گسترده‌ای در صفحات شخصی هنرمندان و فعالان فرهنگی آذربایجان در شبکه‌های اجتماعی داشت. تینا عبدی بازیگر سینما و تئاتر ایران است که از مهم‌ترین آثار تینا عبدی می‌توان به بازیگری در سریال آنام و فیلم کاناپه اشاره کرد.

آنتی‌بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می‌رود: نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد آنتی‌بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می‌رود ولی این بدان معنا نیست که مردان در صورت بهبودی باید بیشتر مراقب خود باشند. مطالعاتی که در فرانسه بر روی آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا انجام شده نشان می‌دهد، آنتی بادی‌هایی که پروتئین‌های سطح خاردار این ویروس را شناسایی می‌کنند، در مردان نسبت به زنان با سرعت بیشتری کاهش می‌یابد. اما آنتی‌بادی که پروتئین نوکلئوکپسید را در این ویروس شناسایی می‌کند در مردان و زنان به یک سرعت کاهش می‌یابد.

اتحادیه اروپا: نتیجه انتخابات پارلمانی ونزوئلا را نمی‌پذیریم: مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد، اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات پارلمانی ونزوئلا را نمی‌پذیرد و آن را آزاد و شفاف نمی‌داند.جوزپ بورل، در کنفرانس خبری بعد از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا از نیکولاس مادورو،‌ رئیس‌جمهوری ونزوئلا خواست مسیر به سمت آشتی ملی را ترسیم کند. او تاکید کرد، اتحادیه اروپا نمی‌تواند انتخابات را دموکراتیک بداند.

سفیر اسراییل: حتی فکر بازگشت آمریکا به برجام خواب را از چشمان ما می‌گیرد: ران درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا روز دوشنبه در گفت‌وگویی با ام اس ان بی سی گفت: چیزی که شب‌ها من را بیدار نگه می‌دارد فروش F-35 به امارات نیست. این ایده است که کسی ممکن است به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد. نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز بخش اول صحبت‌های درمر در خصوص ایران را در توییتی بازنشر کرده است.

فروش قسطی نان با گرو گرفتن کارت ملی شهروندان: نانواهایی در زابل سیستان و بلوچستان یا حتی رودان هرمزگان و دشتی بوشهر وجود دارند که نان را قسطی می‌فروشند. بعضی‌هایشان کارت ملی مشتری‌ها را گرو گرفته‌اند و بعضی هم به حساب آشنایی و همسایگی کار می‌کنند و فقط به نوشتن اسم و بدهی اکتفا کرده‌اند.

۲۸۴ فوتی و ۱۰۸۲۷ ابتلای جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۸۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۹۱ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسید. بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

فاکس نیوز: ترامپ فردا دستور توزیع واکسن کرونا را صادر می‌کند: شبکه خبری فاکس‌نیوز دوشنبه شب به وقت تهران به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا فردا سه‌شنبه ۸ دسامبر (۱۸ آذر) طی مراسمی فرمان اجرایی توزیع واکسن کرونا را صادر خواهد کرد. چندین مقام ارشد دولت آمریکا به فاکس‌نیوز گفته‌اند که دونالد ترامپ فردا طی مراسمی در کاخ سفید ضمن صدور فرمان اجرایی توزیع واکسن کرونا، تأکید خواهد کرد که شهروندان آمریکایی برای دسترسی به این واکسن در اولویت خواهند بود و پیش از صادر شدن این واکسن به سایر کشور‌ها باید اطمینان حاصل شود که همه شهروندان آمریکایی به آن دسترسی دارند.

سخنگوی وزارت خارچه چین: برجام همه مسائل را حل نخواهد کرد: سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست هر چه سریعتر و بدون پیش شرط به برجام باز گردد و به هم تعهدات خود در قبال این توافق نامه بین المللی از جمله لغو تحریم ها اقدام کند. این مقام چینی با اشاره به اینکه برجام همه مسائل امنیت منطقه را حل نخواهد کرد افزود: چین نیز خواهان ایجاد مجاری گفت و گوی چند جانبه دیگر در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس است تا از طریق مذاکره و مشورت برابر، برای حفاظت از صلح و ثبات توافق جدیدی حاصل شود.

نظرات بینندگان