arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

بیل گیتس: بحران انتقال قدرت در آمریکا، توزیع واکسن را دشوار کرده است

بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت هشدار داد خودداری دونالد ترامپ از تایید رسمی شکست خود در مقابل جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا و سایه سنگین بحران روند انتقال قدرت، تلاش ها برای ثبت نام و توزیع واکسن بین مردم را دشوار کرده است. بیل گیتس گفته است نبود ارتباط بین تیم ترامپ و بایدن خطر روند آهسته تر توزیع واکسن را که قرار بوده از این هفته در دسترس باشد، به دنبال داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت هشدار داد خودداری دونالد ترامپ از تایید رسمی شکست خود در مقابل جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا و سایه سنگین بحران روند انتقال قدرت، تلاش ها برای ثبت نام و توزیع واکسن بین مردم را دشوار کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: بیل گیتس گفته است نبود ارتباط بین تیم ترامپ و بایدن خطر روند آهسته تر توزیع واکسن را که قرار بوده از این هفته در دسترس باشد، به دنبال داشته است.

وی گفت: روند انتقال مسائل را پیچیده تر کرده است اما دولت جدید خواستار آن است که به کارشناسان واقعی تکیه کند نه این که آنها را مورد حمله قرار دهد.

اظهارات گیتس به فقدان برنامه ریزی بین تیم انتقالی بایدن و مقام های کاخ سفید اشاره دارد. مقام های دولت آمریکا خود را سرگرم ادعاهای ترامپ درباره پیروزی اش در انتخابات کرده اندو گزارش های رسانه ها نشان می دهد که بسیاری از آنها از صحبت کردن با ترامپ درباره هماهنگی با تیم بایدن خودداری می کنند.

بیش از ۱۶ میلیون آمریکایی از زمان آغاز همه گیری به این ویروس مبتلا شده اند و تقریبا ۳۰۰ هزار مرگ ناشی از کرونا در آمریکا ثبت شده است. واکسن های دو شرکت فایزر و بایوتک در هفته گذشته در اختیار برخی از شهروندان مسن انگلیسی قرار گرفت.

مقامات آمریکایی گفته اند توزیع واکسن در آمریکا را از روز دوشنبه اغاز می کنند هر چند که انتظار نمی رود تا چند ماه آتی واکسن در اختیار عموم قرار گیرد.

گیتس پیشتر در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود: آمریکا باید این واقعیت را بپذیرد که کار مهمی برای مقابله با ویروس کرونا انجام نداده است.

وی افزود: آمریکا در مقایسه با سایر کشورها در مدیریت همه گیری ویروس کرونا بسیار ضعیف عمل کرده است و از ضعف سیستم ارائه نتایج آزمایشات کرونا و تاخیر بیش از اندازه برای دریافت جواب آزمایشات انتقاد کرد.

بیل گیتس که برای تزریق واکسن داوطلب شده است از رویکرد ترامپ درباره «اول آمریکا» ی ترامپ انتقاد کرده است.

نظرات بینندگان