arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

مراقب امنیت خودرو خود باشید

دوربینی که می خواهیم از آن صحبت کنیم اصطلاحا دوربین داشبورد نامیده می شود و متمایز از دوربین دنده عقب یا دوربین های خارج از خودرو است . حال می خواهیم به بررسی انواع دوربین خودرو بپردازیم که از لحاظ زاویه دید تقسیم بندی شده اند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراقب امنیت خودرو خود باشید

با گذر زمان و گران شدن بسیاری از کالاها ، اکثر افراد و حتی تولید کنندگان به دنبال راه حلی برای حفظ امنیت آن ها هستند . برخی از این کالاها سرمایه زندگی شخص محسوب می شوند مانند خودرو که از نیازهای زندگی است و وسیله ای گران قیمت است . در سال های اخیر دزدگیر خودرو کمک بزرگی برای حفظ امنیت این وسیله نقلیه می کرد اما با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزار های محافظ دیگری نیز تولید شد ؛ ردیاب و دوربین خودرو از جمله این محصولات هستند که با پیشرفت جهان در تکنولوژی ، بسیاری از کشور ها آن ها را با قابلیت هایی بیش از پیش ، تولید کردند . در این گزارش می خواهیم به نکاتی قابل توجه در خرید این محصولات بپردازیم زیرا تکامل ، مزایا و کاربرد این وسایل را از امنیت نیز فراتر برده و انتخاب افراد را سخت تر کرده است . برخی از خودرو های تازه تولید شده این قابلیت ها را دارند و تولید کنندگان خودروها ردیاب یا دوربین خودرو را به صورت نصب شده در اتومبیل قرار میدهند و نیازی نیست که شما به خرید این محصولات بپردازید .

دوربین خودرو

دوربینی که می خواهیم از آن صحبت کنیم اصطلاحا دوربین داشبورد نامیده می شود و متمایز از دوربین دنده عقب یا دوربین های خارج از خودرو است . حال می خواهیم به بررسی انواع دوربین خودرو بپردازیم که از لحاظ زاویه دید تقسیم بندی شده اند .

دوربین جلو : این دوربین چرخشی است و علاوه بر روبرو ، عقب ماشین را نیز زیر نظر دارد . دوربین جلو ، اکثر اوقات روی آینه جلو اتومبیل نصب می شود .

دوربین داخلی : شما می توانید این نوع از دوربین را در هر قسمت ماشین بوسیله چسب نصب کنید اما بستگی به دید شما دارد و اینکه بخواهید بر کدام قسمت ماشین دید داشته باشید .

همانطور که پیش تر گفته شد ، دوربین خودرو انواع دیگری نیز دارد که مربوط به داخل خودرو نمی باشند .

این سوال بسیاری از افراد است که دوربین خودرو چه کاربردی برای آنها دارد و ما در این مقاله به توضیح کاربرد و قابلیت این وسیله ایمنی می پردازیم .

مراقب امنیت خودرو خود باشید

کاربرد دوربین خوردو

دوربین خودرو با توجه به کاربرد در محل های مختلفی نصب می گردد ؛ اگر بخواهید دوربین شما راهنمای شما برای رانندگی تان باشد آن را داخل و به سمت روبرو نصب می کنید ؛ اگر بخواهید دوربین شما محافظ خودرو باشد و از سرقت خودررو پیشگیری کند ، می توانید دوربین را در هر قسمت از داخل کابین اتومبیل نصب کنید . دوربین خودرو علاوه بر ایجاد ایمنی به ثبت خاطرات و لحظات شما نیز می پردازد و علاوه بر این می تواند کاربرد خاصی برای افرادی که تاکسی دارند ، داشته باشد تا در صورت سرقت یا عدم پرداخت کرایه مدرکی برای اثبات داشته باشند . گاهی در اثر تصادف یا حادثه رانندگی ، بین دو طرف نزاع پیش میاد و به دنبال مقصر می گردند ؛ دوربین خودرو در اینجا کاربرد خود را نشان می دهد و به راحتی با چک کردن تصاویر می توان مقصر حادثه را یافت و یا مدرکی برای اداره پلیس و دریافت بیمه باشد . از لحاظ اتصال دوربین های خودرو به دو صورت تقسیم بندی می شوند ، می توانید با قرار دادن سیم کارت در دوربین به صورت دائمی تصاویر خودرو را مشاهده کنید اما اگر دوربین شما سیم کارتی نباشد ، به اینترنت گوشی خود ارتباط دهید تا تصاویر را در یافت کنید . منبع تغذیه بعضی از دوربین ها باتری ماشین است که با اتصال به فندک خودرو روشن می ماند ، گاهی هم دوربین ها باتری جداگانه دارند و با شارژ باتری کار می کنند . محل قرار گیری دوربین با توجه به منبع تغذیه آن مشخص می شود اگر بخواهید به صورت مستقیم از برق ماشین استفاده کنید باید نزدیک فندک قرار گیرد .

قابلیت های دوربین مدار بسته خودرو

هر چه علم و تکنولوژی در جهان پیشرفت می کند ، تولیدات نیز کاربردی تر و پیشرفته تر می شوند . دوربین خودرو هم مانند وسایل دیگر با پیشرفت روبرو است و قابلیت های آن رو به ترقی است . حال به شرح قابلیت های این وسیله ایمنی خودرو پرداخته می شود تا شما مخاطبان به پاسخ پرسش های خود دست یابید .

دید در شب دوربین خودرو : در صورت بروز حادثه تصادف یا سرقت خودرو و در کل بروز اتفاقی که ایمنی شما یا خودرو تان را به خطر بیاندازد و اگر این خطر در تاریکی شب اتفاق بیافتد که احتمال آن بسیار زیاد است ؛ اگر دوربین شما قابلیت دید در شب داشته باشد و بتواند در تاریکی تصویر خوب و با کیفیت ضبط کند ، کمک بسیاری به شما خواهد شد.

سنسور حرکتی : این قابلیت در دوربین های خودرو در صورت بروز حرکتی غیر معمول کاربرد دارد و در صورت بروز مشکل ، به حرکت در آمدن شیء یا برخوردی با دوربین ، آژیر به صدا در می آید و یا به شما پیغام در این خصوص ارسال می کند . ( البته ارسال پیام در صورت وجود سیم کارت امکان پذیر است)

پوشش کامل : اگر دوربین شما دید 360 درجه داشته باشد و بتواند به صورت کامل تصویری از داخل خودرو به شما ارائه دهد بهتر از تصویر برداری از یک قسمت خودرو است و تولید دوربین با این قابلیت به ما در مراقبت از خودرو کمک بسیاری می کند .

 مشاهده برخط : دوربین خودرو به شما امکان مشاهده تصاویر به صورت آنلاین را می دهد و این در صورتی امکان پذیر است که در هر حالتی متصل به اینترنت باشد .

نصب آسان : دوربین خودرو برای نصب نیازی به تخصص ندارد تنها کافی است اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید و بدانید سیم کشی آن از چه مسیری باشد و اگر نیازی به سیم کشی نداشته باشد یعنی بیسیم باشد تنها با چسباندن آن به شیشه جلوی ماشین یا آینه خودرو نصب آن را به اتمام رسانده اید .

ردیاب خودرو

همانطور که گفته شد ، به دلیل افزایش سرقت استفاده از ابزار امنیتی امری واجب است و هر شخصی باید حداقل یکی از این وسایل ایمنی را برای اتومبیل خود تهیه کند . ردیاب خودرو بیشتر برای محافظت در برابر سرقت استفاده می شود اما در مواقعی نیز برای تعقیب اشخاص بکار می رود . ردیاب خودرو هم مثل دوربین دو نوع منبع تغذیه دارد ؛ ردیابی که به برق ماشین به صورت مستقیم متصل می شود و ردیابی که از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند و می توان آن را شارژ کرد .

مراقب امنیت خودرو خود باشید

کاربرد ردیاب خودرو

ردیاب می تواند تحت نظر سازمانی برای سرویس های حمل و نقل استفاده شود تا رفت و آمد رانندگان را چک کنند یا می تواند استفاده شخصی داشته باشد و برای داشتن ایمنی از آن استفاده شود . گاهی از ردیاب در اداره پلیس برای تعقیب فردی یا در خودرو های پلیس برای یافتن موقعیت مکانی بکار می رود . وجود جی پی اس در خودرو حتی می تواند در مسیر یابی شما را یاری کند و اگر مسیری را گم کرده یا فراموش کرده اید با وجود ردیاب آن را بیابید . علاوه بر خودرو ردیاب را می توان برای وسایل نقلیه دیگر نیز استفاده کرد و حتی نیاز نیست به جایی متصل باشد و ممکن است بخواهید بوسیله آن شخصی را زیر نظر داشته باشید و موقعیت مکانی آن را بدانید . محل نصب ردیاب در سقف ، درب و داشبورد ماشین است البته می توانید آن را همراه خود داشته باشید ولی اگر برای خودرو بخواهید این مکان ها مناسب تر هستند .

قابلیت های ردیاب خودرو

امکان هشدار : این قابلیت زمانی فعال می شود که خودروی شما سرعت بیش از اندازه داشته باشد ، ردیاب از خودرو جدا شود، باتری تمام شود یا تصادف و حرکتی غیر منتظره پیش آید . علاوه بر هشدار و به صدا در آمدن آژیر ، امکان ارسال پیام نیز در ردیاب وجود دارد .

سیم کارت : شما می توانید از هر سیم کارتی در ردیاب خود استفاده کنید و بوسیله سیم کارت ارتباط دو طرفه با ردیاب برقرار کنید تا در صورت بروز مشکل به شما اطلاع دهد .

کنترل سرعت خودرو : ردیاب با بررسی مکان مورد نظر و چک کردن سرعت آن مکان به شما اطلاع می دهد که میزان سرعتتان چقدر باشد و آن را سرعت خود را کنترل کنید .

خاموشی اتومبیل : در صورت شک داشتن به خاموش یا روشن بودن ماشین می توانید پیغامی به ردیاب خود ارسال کنید تا ماشین را خاموش کند .

کنترل لوکیشن : می توانید به ردیاب خودرو برنامه بدهید و برای آن موقعیت و مرز تعیین کنید تا از آن محدوده عبور نکند و اتومبیل را خاموش کند یا سیستم اعلام هشدار آن به صدا در آید .

نکات مهم برای تهیه ردیاب و دوربین خودرو

ابتدا باید بدانید که این وسایل برای چه کاری می خواهید ؟ برای جلوگیری از سرقت یا تعقیب اشخاص ؟ اگر به دنبال محصولی برای ایمنی خودرو هستید با در نظر داشتن قابلیت های مورد نیاز آن را انتخاب کنید . اما اگر برای تعقیب یا صرفا جلوگیری از افراد یا رانندگان خود برای عبور از محدوده های تعیین شده به این محصولات نیاز دارید باید آن افراد را مطلع کنید در غیر این صورت کار شما غیر اخلاقی و غیر قانونی است . تنها در صورتی که مجوز قانونی داشته باشید می توانید بدون اطلاع داشتن فرد این کار را انجام دهید . در خرید خود دقت فرمایید که محصول تقلبی به شما فروخته نشود و حتما قبل از خرید محصول را بشناسید . قبل از خرید محل نصب دوربین یا ردیاب را مشخص کنید تا هنگام خرید برای ابعاد و اتصالات ان به مشکل نخورید .

خرید محصولات مورد نیاز برای امنیت خودرو

خرید این محصولات با در نظر داشتن ویژگی ها و بودجه کافی راحت تر است پس ابتدا برای خود در نظر داشته باشید که ردیاب یا دوربین خودرو با چه ویژگی ای می خواهید و چه مقدار بودجه برای خرید دارید . سپس به دنبال برند مناسب باشید زیرا داشتن اصالت از عوامل اصلی برای خرید است . باید بدانید امروزه اکثر برند های معتبر تنوع بالایی در تولیدات خود دارد و جای نگرانی نیست که برند مورد نظرتان قابلیت های مورد نظرتان را نداشته باشد . داشتن گارانتی نکته مهمی است که در هنگام خرید محصول باید به وجود آن دقت کنید تا در صورت بروز مشکل به نمایندگی آن مراجعه فرمایید . پس از خرید اگر در نصب محصول مشکل داشتید به متخصص یا فروشنده ان مراجعه کنید تا راهنمایی بگیرید یا نصب آن را به افراد دیگر که متخصص هستند ، بسپارید . اگر به صورت حضوری خریداری می فرمایید بهتر است قبل از خرید اطلاعات دقیق از محصول مطالعه کنید و بتوانید اصل و فرع آن را تشخیص دهید اما اگر به فروشگاه های اینترنتی برای خرید مراجعه می فرمایید بهتر است نظر کاربران در قسمت خرید محصول مورد نظرتان را مطالعه کنید تا از کیفیت که حرف اول را می زند اطمینان داشته باشید . برای قیمت محصول نیز که مهمترین بخش در خرید است از چندین مرجع خرید و افراد متخصص پرس و جو کنید تا سرتان کلاه نرود و دوربین یا ردیاب را با قیمتی بالا خریداری نفرمایید .

مرجع خرید دوربین و ردیب خودرو

دوربین مارکت ، فروشگاه اینترنتی محصولات نظارتی و امنیتی است که به فروش دوربین مدار بسته ، لوازم جانبی دوربین و لوازم امنیتی خودرو پرداخته است .  حتی اگر قصد خرید نداشته باشید و به دنبال مرجع برای دریافت اطلاعات در رابطه با محصولات باشید می توانید با برقراری تماس و ارسال پیام به بخش فنی سایت دوربین مارکت پاسخ خود را دریافت کنید. در خرید از این فروشگاه نیازی نیست نگران قیمت محصول باشید زیرا قیمت ها به روز است و دوربین مارکت از لحاظ کیفیت محصول و قیمت مناسب از بهترین فروشگاه ها است .

 

نظرات بینندگان