arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

۵۰ درصد از آمار تصادفات جرحی و فوتی مربوط به موتورسیکلت‌سواران است

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۰ درصد از آمار تصادفات جرحی و فوتی مربوط به موتورسیکلت سواران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۰ درصد از آمار تصادفات جرحی و فوتی مربوط به موتورسیکلت سواران است.

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ساماندهی موتورسواران در شهر تهران توضیحاتی داد و گفت: یکی از معضلات شهر تهران در حال حاضر تردد بدون ضابطه موتورسیکلت سواران است که متاسفانه تخلفاتی چون عبور از خطوط ویژه ، عبور از چراغ قرمز و عبور از محل‌های ممنوع و یکطرفه از سوی موتورسواران را شاهد هستیم.

وی گفت: بیش از سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند که اکثر موتورسیکلت‌های کشور در شهر تهران تردد می‌کنند.

رازقی بیان داشت: برابر قوانین و مقررات تکالیفی که برای رانندگان خودروها مشخص شده برای موتورسواران هم قابل اجراست و کسی که از موتورسیکلت استفاده می‌کند باید تمام قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت کند که متاسفانه در حال حاضر بدین صورت نیست و ما شاهد تخلفات برخی موتورسواران هستیم.

وی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ نیز در قالب طرح جامع ساماندهی تردد موتورسیکلت به صورت ویژه طرح برخورد با موتورسواران متخلف را در دستور کار قرار داده و اقدامات خود را از جمله بحث فرهنگ سازی و ارایه آموزشهای لازم به این عزیزان و اقدامات عملیاتی همچون اعمال قانون و انتقال به پارکینگ و شرکت راکبین موتورسوار در کلاسهای آموزشی را مد نظر قرار داده است.

وی گفت: متاسفانه ۵۰ درصد از تصادفات جرحی و فوتی ما در شهر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است که آمار بسیار بالایی است.

وی از راکبین موتورسیکلت خواست همواره از کلاه ایمنی استاندارد استفاده نموده و از تردد در خطوط ویژه و محل‌های ممنوع مانند تونل‌ها جدا خودداری کنند.

 ایلنا

نظرات بینندگان