arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹

آسیا یک جام به پرسپولیس بدهکار است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: مصاف پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال جام باشگاه های آسیا گرچه یک بازی ملی نیست اما از اهمیت زیادی برخوردار است. این دیدار می تواند پایان بخش طلسم قدیمی و بیش از پنجاه ساله ناکامی سرخ ها در ایستادن بر سکوی نخست آسیا باشد. شاگردان گل محمدی چنانچه با تمرکز کافی وارد‌این میدان شوند فرصت مغتنمی برای گشودن دروازه حریف داشته و طبق توصیه سخنگوی محترم دولت ، اگر بدرستی از دروازه خود مراقبت کنند برنده بازی و جام خواهند بود.این اتفاق می تواند برای سایر تیم های ایرانی هم مسرت بخش باشد چرا که شاید بعد از این قهرمانی نوبرانه ، شرایط فوتبال داخلی به اوضاع گذشته خود بازگشته و رقابت دوباره جریان پیدا کند! رقابتی که سالهاست با هدف آمدن چنین روزی از میان رفته است!

طرفداران فوتبال هرگز دوره فعلی را فراموش نخواهند کرد. وزیر ورزش فعلی به جرات اولین مسوول تاریخ ورزش ایران است که علنا ابایی از اینکه متعهد و هوادار متعصب قرمز ها بخوانندش ندارد. برخی صاحب منصبان دیگر نیز در زمره دو آتشه های آشکار پرسپولیس هستند. آنها حتی به تیم ملی و مربی موفقش در جام جهانی هم رحم کردند.

یقینا آنها که صادقانه فوتبال را دنبال می کنند هم راضی به ادامه این روند تبعیض آمیز و نا عادلانه نیستند.رسیدن به خط پایان با حذف حریفان و نه سبقت گرفتن از ایشان برای فوتبالدوستان واقعی لذتی ندارد. این چنین ست که حریف کره ای هاج و واج از رویکرد باشگاه ها و تماشاگرانشان متحیر مانده است! چگونه می شود همه فوتبال یک مملکت به جز پرسپولیس جانب تیم مقابل را گرفته باشند؟! این بازتاب اقدامات تبعیض آمیز است. این بادی که از سوی فوتبالی های ایران به پرچم کره و تیم اولسان هیوندای و قبل از آن کاشیمای ژاپن وزیدن گرفته است از حب آن بیگانگان نیست بلکه از بغض فرو خورده ایست که برخی مسوولین بی انصاف رقم زده اید. آیا چنین رویکردی، پیام مفهومی و عمیقی با خود بهمراه ندارد؟!

امیدوارم شنبه روز پرسپولیس باشد . روزی که سند آزادی استقلال و سایر تیمهای ایرانی صادر شده و با فرو کش کردن گرایشات رنگی ، دوباره هوای فوتبال ایران آفتابی شود!

نظرات بینندگان