arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی یکشنبه ۲۹ آذر ۱۲۹۸؛ تلاش برای رفع مفسده قرارداد ۱۹۱۹

دو لاپرادل آمد و به اتفاق میرزا حسین‌خان با او صحبت کردیم و نکات خوب مذاکره کردیم که ممکن است اگر نصرت‌الدوله [وزیر خارجه]همراهی کند برای رفع مفسده قرارداد بتوانیم استفاده کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ مسیو دو لاپرادل تلفون کرد که عصر به ملاقات ما خواهد آمد. برای لندن به منظم‌السلطنه کاغذ نوشتم و ناهار به هوتل وحیدالملک رفته با هم ناهار خوردیم و قدری وقت گذرانده عصر منزل آمدم. د لاپرادل آمد و به اتفاق میرزا حسین‌خان با او صحبت کردیم و نکات خوب مذاکره کردیم که ممکن است اگر نصرت‌الدوله [وزیر خارجه]همراهی کند برای رفع مفسده قرارداد بتوانیم استفاده کنیم.
بعد به اتفاق میرزا حسین‌خان و وحیدالملک به تئاتر فرانسه رفتیم. دکتر محمدخان برادر علاءالسلطنه هم دیشب آمده خواستیم او را به تئاتر ببریم علاءالسلطنه نگذاشت. نصرت‌الدوله و اتباع او هم آمدند و انتظام‌الملک را دیدم و قرار شد نصرت‌الدوله را فردا عصر ببینیم. تئاتر برای ولادت راسین دو بازی او را دادند. یکی «مرافعه‌کنندگان» و دیگری «برنیس» و هر دو را خیلی خوب بازی کردند. نهایت محظوظ شدیم و خوراک مختصری بعد از تئاتر کردیم.


منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، صص ۲۷۸ و ۲۷۹.

نظرات بینندگان