arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

اجرای آزمایشی غنی‌سازی آرد گندم با ویتامین D۳ تا پایان سال

یکصدمین نشست کارگروه تخصصی تغذیه و امنیت غذایی ذیل دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با موضوع کمیته فنی پیشگیری و کنترل کمبود ریزمغذی‌ها (غنی‌سازی آرد با ویتامین D۳) برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکصدمین نشست کارگروه تخصصی تغذیه و امنیت غذایی ذیل دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با موضوع کمیته فنی پیشگیری و کنترل کمبود ریزمغذی‌ها (غنی‌سازی آرد با ویتامین D۳) برگزار شد.

 با توجه به وظیفه دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در هماهنگی و تسهیل همکاری های بین بخشی در اجرای سیاست ها و برنامه های مشترک و همچنین نظر به شیوع کمبود ویتامین D۳ در کشور و اهمیت این ریزمغذی در پیشگیری از انواع بیماری‌ها، طرح غنی‌سازی آرد با ویتامین D۳، در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر زهرا عبداللهی - مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در این نشست عنوان کرد: با توجه شیوع بالای کمبود ویتامین D۳ در استان خراسان جنوبی و سوابق خوب این استان در غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک، شهر بیرجند به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

وی به اهمیت اجرای "برنامه غنی‌سازی آرد گندم با ویتامین D۳" به صورت موازی و همراه با غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک، در شرایط کرونا تاکید کرد.

در ادامه، دکتر علی دل پیشه - رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید گرد: باتوجه به اینکه مقدمات اجرای پایلوت طرح غنی‌سازی آرد گندم با ویتامین D۳ در شهر بیرجند انجام شده است، پس از بازدیدهای میدانی و توجیه طرح مذکور، اجرای پایلوت طرح تا پایان سال در شهر بیرجند به مرحله اجرا رسیده و در راستای حمایت از این طرح هماهنگی‌های لازم با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان خراسان جنوبی صورت گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در این نشست نمایندگانی از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، اداره امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی و آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، دبیرخانه سلامت سازمان ملی استاندارد و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور حضور داشتند.

ایسنا

نظرات بینندگان