arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

احتکار انواع لاستیک خودرو در نمایندگی های فروش

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از کشف دو هزار و ۹۱۶ حلقه انواع لاستیک خودرو احتکار شده در چهار نمایندگی فروش و توزیع خارج از شبکه به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از کشف دو هزار و ۹۱۶ حلقه انواع لاستیک خودرو احتکار شده در چهار نمایندگی فروش و توزیع خارج از شبکه به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار هوشنگ حسینی فرمانده انتظامی استان اردبیل در تشریح این پرونده گفت: پس از هماهنگی قضائی و با همراهی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، ماموران پلیس امنیت اقتصادی به آدرس انبار این نمایندگی ها اعزام که در بازرسی های به عمل آمده یک هزار و ۱۰ حلقه انواع لاستیک خودروهای سبک که به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: ارزش لاستیک های کشف شده ۶ میلیارد و ۶۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است. مسئولان نمایندگی فروش لاستیک با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند و با انجام بررسی های بیشتر مشخص شد، این نمایندگی ها یک هزار و ۹۰۶ حلقه لاستیک به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال را نیز به صورت توزیع خارج از شبکه به فروش رسانده اند.

کشف ماسک و فندک های قاچ

سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۲۰۴ هزار عدد ماسک و ۲۰ هزار و ۴۰۰ عدد انواع فندک در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت:ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در تحقیقاتی از جابه جایی یک محموله ماسک قاچاق از محورهای مواصلاتی شهرستان اراک مطلع شدند.

وی افزود:‌ با برنامه ریزی انجام شده از سوی ماموران انتظامی، ‌ خودروی مورد نظر در حال تردد در محور اراک – قم شناسایی و در عملیاتی متوقف و راننده آن دستگیر شد. در بازرسی از این خودرو ۲۰۴ هزار عدد ماسک سه لایه و ۲۰ هزار و ۴۰۰ عدد انواع فندک کشف شد.

سردار مفخمی شهرستانی ارزش ریالی کالاهای کشف شده در ارزیابی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی را در حدود ۱۰ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال عنوان کرد. گفت: در این خصوص پرونده ای تشکیل و به همراه فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

کشف زمین خواری ۷۰ میلیاردی

سرهنگ زمان اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه استان فارس از کشف زمین خواری ۷ هکتاری به ارزش ۷۰ میلیارد ریال و دستگیری ۷ نفر در این زمینه خبر داد و گفت: با شکایت نماینده اداره منابع طبیعی "خرامه" مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۷۰ هزار متر واقع در روستای "معزآباد جابری" این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با دستور مقام قضائی و انجام اقدامات انتظامی، ماموران به همراه نمایندگان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و ۷ هکتار زمین تصرف شده را از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگرداندند. در این پرنده هفت نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند. برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده، ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری گرداننده باند بزرگ اسکیمری

سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری گرداننده یک باند اسکیمری خبر داد و گفت: با مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان و همچنین دریافت گزارشات مردمی و وصول چندین پرونده به پلیس فتا استان خوزستان مبنی بر برداشت غیر مجاز و خالی شدن حساب بانکی شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی هویت متهم شناسایی شده و محل اختفای وی کشف شد. با ادامه تحقیقات مشخص شد که فعالیت مجرمانه این کلاهبردار بسیار گسترده بوده و با تشکیل باندی در مناطق مختلف کلانشهر اهواز و همچنین چند استان از قبیل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ارومیه، تهران، البرز و سایر استان های دیگر فعالیت می کرده است و در قالب فروشندگان دوره‌گرد، کارگران پمپ بنزین و پیک‌های سیار رستوران، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان می‌کرده اند.

سرهنگ حسنوند در تشریح شیوه مجرمانه این باند اسکیمری گفت: مجرمان یک دستگاه اسکیمر(کپی کننده کارت بانکی) را در کنار دستگاه کارت خوان جاسازی کرده بودند و با این روش اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده و سپس اطلاعات را روی کارت‌های خام انتقال می دادند و با رمزی که خود شهروندان در هنگام خرید در اختیار آنها قرار داده‌ بودند، اقدام به خرید طلای دست دوم با هویت جعلی می نمودند.

این مقام مسئول بیان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه، متهم اصلی در یکی از مناطق اهواز دستگیر شد و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. در بازرسی از منزل متهم، تعداد ۸ دستگاه کپی کننده کارت (اسکمیر)، حدود ۴۴۰۰ کارت عابر بانک خام، بیش از ۶۸۰ کارت عابر بانک کپی شده به همراه رمزهای اخذ شده از شهروندان و برچسب نام جعلی، یک دستگاه پرینتر کارت بانکی، یک قبضه اسلحه بادی، یک قبضه اسلحه کلت بدل مشابه اصل و سیستم‌های رایانه‌ای کشف و ضبط شد.

تهدید و اخاذی توسط نامزد سابق

سرهنگ علی ابوطالبی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابق خود کرده بود.

وی افزود: با مراجعه فردی که مدعی بود تصاویر خصوصی اش توسط افرادی ناشناس در فضای مجازی منتشر شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. شاکی در جریان تحقیقات تکمیلی بیان داشت که طی ماه های گذشته با فردی آشنا شدم و برای شناخت بیشتر چند ماهی با وی در ارتباط بودم که بنا به عدم تفاهم از ازدواج با او منصرف شدم و بعد از بهم خوردن ماجرای ازدواجمان، با پیام هایی تهدید آمیز از طرف نامزد سابقم مواجه شدم. کارشناسان پلیس فتا پس از هماهنگی‌ با مرجع قضایی متهم را دستگیر کردند و به پلیس فتا انتقال دادند.

وی ادامه داد: متهم پس از دستگیری، در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال جمع‌آوری شده، لب به سخن گشود و به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را از این عمل مجرمانه، اخاذی دانست.

انتقام همسر سابق در اینستاگرام

سرهنگ حشکت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی فردی خبر داد که با ایجاد یک صفحه جعلی قصد انتشار تصاویر خصوصی همسر سابق خود را داشت.

وی افزود: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سوء استفاده از تصاویر آن، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکیه و مستندات جمع‌آوری شده، ضمن شناسایی متهم، وی را به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل دادند.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و در بازجویی اولیه انجام‌شده، مشخص شد که متهم که همسر سابق شاکیه بوده است به دلیل مشکلاتی که قبلاً با وی داشته است اقدام به انتشار تصاویرخصوصی وی در فضای مجازی کرده است.

توقیف وانت حامل ۱۲۸ کیلو حشیش

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۲۸کیلو و۸۰۰ گرم حشیش از یک دستگاه وانت پیکان عبوری از شهرستان"شهربابک" خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر"شهربابک" هنگام کنترل نامحسوس محور اصلی این شهرستان به یک دستگاه وانت پیکان عبوری مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی دقیق این خودرو موفق شدند، ۱۲۸ کیلو و۸۰۰گرم حشیش که به شکل بسیار ماهرانه ای در قسمت بار این وانت جاساز شده بود را کشف کنند. راننده این خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

نظرات بینندگان