arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

تلاش برای یافتن ۷ ملوان شناور خوارزم در آب های هرمزگان ادامه دارد

معاون دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: تیم هایی از نیروی دریایی ارتش وسپاه، دریابانی و اداره کل بنادر و دریانوردی در حال تلاش برای یافتن هفت ملوان شناور خوارزم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: تیم هایی از نیروی دریایی ارتش وسپاه، دریابانی و اداره کل بنادر و دریانوردی در حال تلاش برای یافتن هفت ملوان شناور خوارزم هستند.
 
به گزارش ایرنا روز یکشنبه بنادر ودریانوردی هرمزگان اسماعیل مکی زاده  با اشاره به ملیت و اسامی سرنشینان لندینگ کرافت خوارزم گفت: خدمه این شناور را ۶ ایرانی با نام های محمد عسکری زاده، فرزاد غلام رضایی، ستار صفری سکل، مصطفی بهادری، یاسر مانع بو حمیدی، موید عبدلیان پور و نیز یک نفر تبعه کشور هندوستان با نام اجین جانسون تشکیل داده که همگی مفقود شده و تلاش برای نجات جان این افراد ادامه دارد.
 
این مسوول  نوع کالای حمل شده توسط این شناور را بیل مکانیکی اعلام کرد و اظهار داشت : شناور خوارزم از مبدا بندر شناص عمان به مقصد بندرعباس در حال دریاروی بوده که در موقعیت جنوب جزیره لارک دچار شرایط اضطرار شد .
 
مکی زاده در خصوص علل و عوامل وقوع این حادثه  نیز گفت: عوامل زیادی از جمله توجه نکردن به هشدارهای هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جوی  و همچنین چیدمان نادرست بار ، عوامل اولیه محتمل در بروز این حادثه هستند که نظر نهایی پس از تحقیقات کامل و گزارش تیم بررسی سوانح دریایی اعلام می شود.
 
به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان شناور یادشده در حالت واژگون در۲۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک  و در موقعیت ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک قرارگرفته است.
 
شامگاه ۵ دی ماه پیامی مبنی براعلام اضطرار برای یک فروند شناور لندینگ کرافت با نام خوارزم از سوی کشتی های عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان مخابره شد  که بلافاصله شناور ناجی ۱۲ از قشم به محل اعزام و هماهنگی لازم برابرطرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط ازجمله ندسا، نداجا، دریابانی و شناورهای عبوری انجام شد.
نظرات بینندگان