arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روحانی به سیلی خوردن تهدید شد! / پرداخت هزینه خرید واکسن کرونا از منابع ایران در عراق / اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

روحانی به سیلی خوردن تهدید شد!

جمعه گذشته(۶ دی‌ماه) در بیانیه پایانی مراسمی که با عنوان گرامیداشت نهم دی و دهه بصیرت در قم برگزار شد، علاوه بر تهدید رئیس جمهوری به «زدن سیلی»، همه مشکلات و گرفتاری­‌ها به حسن روحانی نسبت داده شد؛ از اف‌ای‌تی‌اف(FATF) تا ترور شهید فخری‌زاده؛ از توهین یک روحانی دیگر به رهبری تا واکسن کرونا و اختلاس و گرانی «سیب و گلابی»؛ از ترور سردار سلیمانی و برجام تا همه­ فتنه­‌گری­‌های داخلی و خارجی!

کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شد
جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ جهت بررسی کلیات این لایحه عصر دیروز برگزار شد. در نهایت، کلیات لایحه بودجه به رأی گذاشته شد که با ۲۳ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع تصویب شد. بر این اساس، اعضای کمیسیون تلفیق وارد بررسی درآمدها و سپس هزینه‌ها به تناسب درآمدها خواهند شد و پس از دو هفته، نتیجه بررسی‌ها به صحن ارجاع می‌شود.


پرداخت هزینه خرید واکسن کرونا از منابع ایران در عراق
«رضا اردکانیان» روز سه شنبه با موفق خواندن رایزنی هایش با مقامات عراقی در بغداد گفت که توافقات خوبی برای برداشت از منابع مالی ایران در عراق با مقامات این کشور به منظور پرداخت هزینه خرید واکسن کرونا از اروپا از محل منابع مالی موجود ایران در عراق صورت گرفته است.


وزیر اطلاعات احمدی نژاد: عامل ترور شهید فخری زاده ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از ایران خارج شده
مصلحی: در خصوص شهادت شهید فخری زاده عامل ترور وابسته به اسرائیل عملیات ترور را طراحی می‌کند و ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از کشور خارج می‌شود. ترور شهید فخری زاده برخی فقط نقاط ضعف موضوع را دیدند اما باید ببینیم که چرا دشمن به دنبال ترور فخری زاده‌ها و سلیمانی‌ها است و این دلیلی جز قدرتمندی انقلاب اسلامی ندارد.


فوت ۱۳۲ نفر دیگر بر اثر کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به سه‌شنبه ۹ دی‌ماه اظهار کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور شش هزار و ۱۰۸ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده است. او شمار جان باختگان بیماری کرونا را ۱۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تا کنون ۵۴ هزار و ۹۴۶ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.


اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا
اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست جمهوری، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تیم تحقیقاتی این واکسن صبح امروز انجام شد. نخستین تزریق با موفقیت و بدون علائمی نظیر َشوک و تب تا این لحظه انجام شد. طیبه مخبر اولین داوطلب دریافت واکسن ایرانی کرونا گفت: امیدوارم این فرآیند علمی به نتیجه برسد، من هم مثل بقیه مردم هستم.

نظرات بینندگان