arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

مقصر دعوای ماندانا سوری و صندوق اعتباری هنر کیست؟

همیشه هنرمندان انتقاداتی به صندوق اعتباری هنر دارند و حالا معاون این صندوق به جدیدترین انتقادات پاسخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همیشه هنرمندان انتقاداتی به صندوق اعتباری هنر دارند و حالا معاون این صندوق به جدیدترین انتقادات پاسخ داده است.


 وقتی چند روز پیش عکس و مطلبی از ماندانا سوری بازیگر سریال قهوه تلخ منتشر شد که نشان دهنده حضور او در بیمارستان و درمان بیماری اش بود، حاشیه‌های فراوانی در فضای مجازی به وجود آورد. این موضوع ما را بر آن داشت، پیگیر ماجراهای پیش آمده شویم. در این راستا با ماندانا سوری و فرزاد طایفه حیدری معاون مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت‌وگویی کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید. البته به جز این موضوع حیدری پاسخگوی آخرین وضعیت بیمه هنرمندان، هنر کارت، پروژه پروانه، بیمه کرونا و... نیز بود.

ماندانا سوری درباره مشکلات اخیر خود گفت: مهران مدیری پول دارو‌های هفتگی بنده را تقبل می‌کردند. من در ۲۵ سالگی دچار بیماری ام اس شدم و با همه سختی‌هایی که این بیماری اعم از تزریق کورتن‌های قوی دارد، خواستم موضوع بیماریم مسکوت بماند؛ چرا که فکر می‌کردم درست نیست هموطنام بدانند بیمار شده ام.

سوری: بیماری‌ام به خاطر کار نکردن عود کرد

وی افزود: بعد از بازی در سریال «قهوه تلخ» به مدت هفت الی هشت سال داروی «ام اس» را مصرف نکردم. نکته مهمی که وجود دارد این است که بیماری من به دلیل کار نکردن عود کرد؛ نه اینکه بیماری عود کرد و بیکار شدم. این موضوع برای من خیلی سخت بود، چون که قبل از این بیماری کار‌های زیادی مثل گویندگی هم انجام می‌دادم که به مرور این کار‌ها کم شد و اتفاقات پیش آمده روی اعصابم و در نهایت روی بیماری تاثیر گذاشت. کسی که بیماری ام اس دارد، نباید عصبی شود.

وعده صندوق اعتباری هنر محقق نشد

این بازیگر اظهار کرد: بعد از ماجرا‌های مصاحبه و انتقاداتی که مطرح کردم، از طرف صندوق اعتباری هنر با من تماس گرفتند و گفتند که ما مشکل شما را رفع می‌کنیم. مدارک را به صندوق هنر فرستادم و گفتند که ما همه کار‌ها را انجام می‌دهیم. تاکنون کاری انجام نشده است و باید فعلا صبر کنم. امیدوارم بعد از مصاحبه رادیویی که انجام دادم، ان شالله مسئولان مربوط ترتیب اثر می‌دهند. امیدوارم صندوق اعتباری هنر مساعدت‌های لازم را انجام دهد که از این وضعیت رهایی یابم.

این بازیگر درباره عدم عضویت در انجمن بازیگران خانه سینما و بهره بردن از مزایای بیمه‌ای این انجمن گفت: چون در فیلم سینمایی بازی نکردم عضو انجمن صنفی بازیگران خانه سینما نیستم، اما از آنجایی که برای گرفتن هنرکارت باید در این صنف عضو بود، به کمک یکی از همکارانم تلاش‌هایی کردیم، این اتفاق بیفتد و انصافا خانه سینما هم اعلام حمایت کرد. در مورد بیماریم و همه سختی هایش خدا را شاکرم و همچنان امیدوار هستم. از همین جا اعلام می‌کنم که آماده به کار هستم و قصد دارم در ژانر‌های دیگری به جز کمدی نیز، تجربه کسب کنم.

 باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان