arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۹

مزاحم اینستاگرامی در استان سمنان دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: فردی که با انگیزه اختلاف خانوادگی موجب هتک حیثیت شهروندی در اینستاگرام شده بود، با هوشیاری پلیس دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: فردی که با انگیزه اختلاف خانوادگی موجب هتک حیثیت شهروندی در اینستاگرام شده بود، با هوشیاری پلیس دستگیر شد.

سرهنگ حسین صادقی روز یکشنبه به رسانه ها ابراز داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر مزاحمت و هتک حیثیت، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات به وسیله شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام، با ارسال پیام مبادرت به مزاحمت و هتک حیثیت شاکی پرونده در فضای مجازی کرده بود.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی و با بررسی ادله ارائه شده از سوی شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم شناسایی و طی هماهنگی با مراجع قضایی در این پلیس حضور یافت.

صادقی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه رو شدن با ادله انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به سه بزه ارتکابی اعتراف کرد و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی بیان داشت.

وی با بیان اینکه برخی افراد با بیان اختلاف خانوادگی خود در فضای مجازی به دنبال جبران شکست‌ها و ناکامی‌های خود هستند، گفت: قطعا این‌گونه رفتارها نه تنها مشکلات آنها را رفع نمی‌کند بلکه وضعیت آنها را سخت‌تر می‌کند.

وی رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی را امری مهم دانست و به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و در حین حال خطرناک است و حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش‌گزارش‌های مردمی با پلیس در میان بگذارند.

هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه و غیره از نظر قانون جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کنند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت ‌مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

 ایرنا

نظرات بینندگان